تاثیر منفی محتوای کپی در سئو

منظور از محتوای کپی و تکراری اسکیپ، محتوایی است که در چند بخش مختلف داخلی و خارجی سایت شما وجود دارد و یا ممکن است از سایت دیگری کپی شده باشد. اینگونه محتوا می تواند به سئو سایت و رتبه وب سایت در موتور جستجو گوگل لطمه وارد کند. بهترین روش برای تشخیص محتوای یونیک استفاده از نرم افزار تشخیص محتوا متن است, که با کمک آن می توان فهمید که متن تکراری است یا نه. 

تعریف گوگل از محتوای تکراری و کپی به صورت زیر است:

“محتوای تکراری به طور کلی به معنای پست ها و مقالاتی می باشد که با مطالب مقالات دیگر روی دامنه های متفاوت به طور کامل تطبیق دارند و یا بسیار شبیه به یکدیگر هستند.”

بنابراین اگر به وجود آمدن محتوای تکراری شما تصادفی نبوده و برای فریب دادن گوگل برای کسب رتبه بهتر باشد، سایت شما در خطر جریمه شدن قرار دارد.

 محتوای کپی و تکراری

تشخیص کپی بودن متن بسیاری از مخاطبان را گیج می کند؛ “وقتی برای یک مقاله 2 آدرس دامنه متفاوت دارم، کدام را انتخاب کنم؟” چنین سوالی در مورد محتوای تکراری بسیار رایج است، اما موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها، بین محتوای کپی، محتوای تکراری و محتوای ضعیف فرق می گذارند.

اگر شما متنی را برای استفاده خودتان کمی تغییر داده و روی سایت قرار دهید، امکان دارد محتوای کپی تشخیص داده شود. حتی اگر تعداد کلمات کلیدی را تغییر دهید و یا ساختار پاراگراف ها را عوض کنید، باز هم محتوای شما قابل قبول نیست. محتوای ضعیف، محتوایی است که کیفیت بسیار پایینی دارد و اثر منفی زیادی روی سایت می گذارد.

گوگل در پیدا کردن و تشخیص محتوای کپی بسیار دقیق عمل می کند. موتور جستجو به اندازه کافی پیشرفته است که بداند محتوا را چگونه اسکن کند و اگر محتوای یک صفحه را در سایت های مختلف ببیند، تمام آن ها را زیر شاخه بهترین محتوایی که پیدا کند، قرار می دهد. گوگل برای این منظور، دسترسی کامل به آدرس سایت را لازم دارد. اگر شما ربات های گوگل را بلاک کنید و دسترسی کامل به URL را از آن ها سلب نمایید، امکان دارد گوگل نتواند عمل ذکر شده را انجام دهد و به صفحات به عنوان موارد جداگانه رسیدگی کند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید از تکنیک های زیر استفاده کرد:

  • به ربات ها اجازه دسترسی و کراول کردن آدرس سایت را بدهید.
  • با استفاده از تگ کنونیکال، مقاله را به عنوان محتوای تکراری معرفی کنید.
  • از ابزار رسیدگی به پارامترهای آدرس دامنه گوگل استفاده نمایید تا نحوه رسیدگی به پارامتر ها را درک کنید.
  • از ریدایرکت 301 استفاده کرده تا کاربران و خزنده های گوگل را به آدرسی که در تگ کنونیکال است، هدایت کنید.

ابزار تشخیص محتوای کپی

حال در این بخش ابزاری را به شما معرفی می کنیم که به کمک آن بتوانید کپی بودن متن های وب سایتتان را تشخیص دهید. ابزار تشخیص محتوا کپی شده و کپی بودن متن، روشی آسان و سریع برای بررسی یونیک بودن متن های سایتتان است.

این ابزار که به صورت رایگان، توسط شرکت مشهد سئو، طراحی و عرضه شده است باعث افزایش کیفیت محتواهای وب سایت ها می شود.

روش ایجاد محتوا یونیک

گوگل، روی کیفیت مطالب تمرکز بسیاری دارد و همیشه به دنبال بهترین محتوای ممکن برای ارائه دادن به کاربران می باشد. هدف شما از تولید محتوا، باید مطلب مناسب برای اثر گذاری طولانی مدت باشد. برای تولید محتوای جدید و یونیک، می توانید از ماشین بازنویسی محتوا استقاده کنید. همچنین برای مطالب تکرار شده در سایت، با نرم افزار تشخیص محتوا متن آن را بررسی نمایید.

مطالب تکراری صفحات سایت

اگر شما در سایت خودتان مطالب زیادی دارید که به یکدیگر مشابه اند، می توانید هرکدام از آن ها را به طور جداگانه ای گسترش دهید و یا همه آن ها را به عنوان یک صفحه ثبت کنید. برای مثال، اگر سایت شما تورهای مختلف برای سفر و اطلاعات شهرهای مختلف را ارائه می دهد، امکان دارد صفحات جداگانه برای اطلاعات دو شهر، بسیار شبیه به هم باشند. در این حالت، شما یا باید اطلاعات هر صفحه را به صورت محتوای جدید و یونیک گسترش دهید و یا هر دو صفحه را تبدیل به یک صفحه با موضوع اطلاعات شهرها کنید.

جمع بندی

محتوا اساسی ترین و اصلی ترین بخش در سئو سایت است به همین دلیل تولید محتوای با کیفیت اهمیت بالایی دارد. پس برای کسب رتبه های برتر گوگل هیچگاه از کیفیت محتواهای سایت تان غافل نشوید.

در نهایت پیشنهاد ویژه ما به صاحبان وب سابت ها این است که با استفاده از ابزار سئو می توانند مشکلات سایت و تشخیص محتوا کپی وب سایت شان را مورد بررسی قرار دهند.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *