بررسی وضعیت کش گوگل (Google Cache Checker)

اگر صفحات وب سابت خود را با موتور جستجوی گوگل جستجو می کنید، ممکن است بعد از مدتی Cache بگیرد. ابزار Cache Checker در وب سایت checkup.tools کش وب سایت شما در گوگل را تایید می کند. این روش، یک راه راحت و سریع برای بررسی اینکه صفحه شما در فهرست جستجوی گوگل گنجانده شده یا خیر. با استفاده از Google Cache Checker میتوان حافظه پنهان صفحه گوگل را بررسی کرد. ما این ابزار را به صورت آنلاین و البته رایگان در صفحه وب خود قرار دادیم تا با استفاده از آن کش صفحات خود را بررسی کنید.

ابزار بررسی کش گوگل، روشی برای اطلاع از موقعیت صفحات وب سایت در حافظه پنهان موتور جستجو گوگل است.

این ابزار، حافظه پنهان و یا کش گوگل را بررسی می­ کند. به کمک ابزار کش گوگل، می توانید علاوه بر بررسی کش گوگل، از وجود وب سایتتان در نتایج گوگل نیز مطمئن شوید، که این موضوع اهمیت بالایی در سئو سایت نیز دارد.

یک روش بررسی کش گوگل در مرورگر کروم می‌توان از ابزار Cache Checker استفاده کنید.

بررسی وضعیت کش گوگل (Google Cache Checker)

مزیت ابزار بررسی کش گوگل

شما با استفاده از ابزاز بررسی کش گوگل، می‌­توانید از صفحات پنهانی سایت‌تان که برای کاربران نمایش داده نمی‌شود؛ آگاه شوید. حافظه پنهان گوگل، راهی برای ذخیره اطلاعات سایت به طور موقت است.

به طور کلی، اطلاعات ذخیره شده در حافظه پنهان گوگل، معمولا شامل تصاویر و کدهای HTML می‌­باشد. این ابزار برای مدیران سایت­ ها می­‌تواند بسیار مفید واقع شود؛ زیرا به راحتی قادر خواهند بود که صفحات سایت خود را در گوگل آنالیز کنند.

مزیت بسیار مهم و کاربردی کش گوگل در سئو سایت است. به عنوان مثال، شما می­‌خواهید میزبان هاست خود را تغییر دهید. در نتیجه باید آدرس DNS دامنه را به روز کنید. این موضوع بین 24 تا 72 ساعت زمان می‌­برد. در این بازه اگر کاربری قصد داشته باشد که به سایت شما دسترسی پیدا کند، گوگل، فایل ­ها و پیوندهای ذخیره شده در حافظه پنهان خود را به نمایش خواهد گذاشت.

مزیت بعدی کش گوگل، کاهش استفاده از پهنای باند و افزایش سرعت سایت است.

به همین دلیل، تحلیل و بررسی وب سایت با ابزار بررسی کش گوگل، بسیارمهم است. زیرا، می‌تواند با افزایش سرعت لودینگ صفحات سایت، باعث رشد بیزینستان در بین تجارت‌های آنلاین شود. این ابزار بستری را برای سئو کاران فراهم می‌­کند که به کمک آن می­ توانند تجزیه و تحلیل وب سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.

دقت کنید که موتور جستجو گوگل، آخرین بررسی خود را از سایت‌تان ذخیره می ­کند. پس ممکن است، گاهی صفحه ذخیره شده در گوگل با صفحه موجود در وب سایتتان متفاوت باشد. این موضوع را نیز به کمک این ابزار می­‌توانید بررسی نمایید.

به طور خلاصه، ربات‌های گوگل که وظیفه ایندکس کردن صفحات سایت را برعهده دارند؛ صفحات قبلی سایت که ایندکس شده را در حافظه پنهان خود نگه می ­دارند. ابزار بررسی کش گوگل، به شما امکان آنالیز و بررسی آخرین صفحات سیو شده در گوگل را می‌دهد.

سخن نهایی

در سئو سایت، مهمترین بخش، تولید محتوا یونیک و منحصر به فرد است که پیشنهاد ویژه ما برای شما این است که برای تولید محتوای یونیک وب سایت‌تان از ابزار ماشین باز نویسی محتوا استفاده نمایید. 

برای اثر بخشی محتوای تولید شده و ارتقا رتبه در موتور جستجو گوگل، باید محتواهای سایت توسط خرنده های گوگل پیمایش شوند. ابزار بررسی کش گوگل به شما برای آگاهی بخشیدن درباره این موضوع که آیا سایت شما توسط گوگل ایندکس و فهرست بندی شده است یا خیر، کمک می­ کند.

خزنده­ های گوگل بعد از بررسی هر صفحه، نسخه ای از مطالب آن صفحه را ذخیره می نماید. بعد از سرچ کاربر در موتور جستجو گوگل، اگر کلمه سرچ شده با مطالب ذخیره شده در کش گوگل مطابقت داشته باشد، آن صفحه از سایت برای کاربر نشان داده می­‌شود.

همچنین، اگر وب سایتی به دلایل فنی به طور موقت از کار افتاده باشد به کمک حافظه پنهان گوگل، می‌توانید صفحات سایت را به کاربران نمایش دهید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *