الگوریتم ونیز Venice گوگل چیست؟

در فوریه 2012 گوگل الگوریتم ونیز (Venice) توسط گوگل به روز رسانی شد و تغییرات قابل ملاحظه ای در سئو سایت به وجود آورد. گوگل با توجه به سرچ های انجام گرفته متوجه شده بود که کاربران گاهی اوقات نتایج جستجو را در رابطه با محصولات و خدمات در نزدیکترین فاصله جغرافیایی جستجو می کنند. همین مسئله باعث شد تا گوگل بر روی این نوع سرچ بیشتر تمرکز کند.

تأثیر Google Venice بر سئو سایت

قبل از الگوریتم ونیز، گوگل از Google Places به عنوان یک ویژگی در نتایج جستجو برای نشان دادن بهترین محتوای محلی استفاده می کرد.

قبل از سال 2012 الگوریتم های قدیمی گوگل serpsBack، برای به دست آوردن محتوای محلی از نقشه های بسته کمک می گرفت که آن روش کاملا با الگوریتم های جدید تفاوت داشت.

اگر در آن زمان شما قصد پیدا کردن چیزی در یک منطقه را داشتید با مشکل روبه رو بودید به عنوان مثال هنگام جستجو برای پیدا کردن کلاس ورزش در نزدیکی محل کار، هنگامی که فرد در گوگل کلاس ورزش را تایپ می کرد، نتیجه مورد نظر را پیدا نمی کرد. سپس با جزئیات بیشتر جستجو را انجام می داد. در صورتی که می توانست نتیجه مورد نظر را در سرچ ها پیدا کند کلاس ورزش در شهر و یا در نزدیکی محل کار خود نبود، گوگل در آن زمان تنها نتایج را نشان می داد.

بعد از راه اندازی گوگل مپ جستجوها به صورت بهتری بهینه سازی شد به طوری که بعد از سرچ کلمه مورد نظر موقعیت مکانی نتایج در قسمت راست صفحه نشان داده می شد. این روش قابلیت جستجو برای خدمات و محصولات را با ترافیک بیشتر روبه رو کرد.

آپدیت گوگل ونیز و سئو محلی

گوگل الگوریتم ونیز را بر اساس موقعیت جغرافیایی تنظیم می کند به طوری که زمانی که فرد به اینترنت متصل می شود با استفاده از آی پی و نرم افزار GPS مکان فرد شناسایی و این اطلاعات در پایگاه داده داخلی ذخیره می شود و نزدیکترین موقعیت های مکانی را با توجه به سرچ نشان می دهد.

معمولا گوگل این به روز رسانی ها را در الگوریتم های جستجو بر روی نسخه های انگلیسی موتور جستجو انجام می دهد. بعد از انجام پروژه آزمایشی و تایید موفقیت این تنظیمات برای زبان های دیگر نیز به روز رسانی می شود.

ونیز همچنین درها را برای کسب و کارهای کوچک و برندها باز کرد. به این ترتیب این الگوریتم فرصت را برای رتبه بندی بهتر با استفاده از کلمات کوتاه تر در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می دهد.

به طور معمول، برند های بزرگ با بودجه بیشتر و استفاده از کلمات کلیدی با ارزش توانستند پیشرفت بسیار زیادی در رتبه بندی داشته باشند.

برای اینکه شما بهتر متوجه شوید یک مثال دیگر می آوریم اگر شما شرکت طراحی سایت را سرچ می کنید درصورتی که موقعیت مکانی بر روی شهر مشهد باشد تا زمانی که بر روی شهر تهران نتایج متفاوتی بدست می آورید. گوگل با توجه به موقعیت مکانی بهترین شرکت ها را به شما پیشنهاد می کند.

استفاده از این الگوریتم نه تنها در سرچ گوگل بلکه در سرچ های سایت های دیگر از جمله یوتیوب نیز اعمال شد و نتایج بسیار باور نکردنی به متقاضیان داد.

چطور می توان بهترین نتیجه را از الگوریتم ونیز گرفت

ضروری است که آدرس شرکت، فروشگاه و هر کسب و کار دیگر در سایت مربوطه وجود داشته باشد.

 ثبت اطلاعات کامل در Google Places یکی از نکات مهم برای جستجوی مکانی می باشد.

یکی دیگر از نکات مهم که باید به آن توجه ویژه داشت استفاده از کلید واژه ها و مکان ارجاع می باشد. به عنوان مثال ” طراحی سایت در مشهد” این نتیجه برای نتایج محلی به سایت شما اضافه می شود.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *