الگوریتم می دی Mayday گوگل چیست؟

جالب است بدانید، گوگل در سال 2009 بین 350 تا 550 تغییر در الگوریتم های جستجوی خود ایجاد کرده است. این یکی از دلایلی است که ما توصیه می‌کنیم که صاحبان سایت ها در طراحی سایت و سئو سایت خود به یک الگوی خاص تکیه نکنند.

همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم گوگل با هدف جلب رضایت کاربران از اینترنت مدام در حال تغییر و تحول در الگوریتم های خود است تا به سمتی پیش برود که بهترین تجربه کاربری را برای کاربران اینترنت ایجاد نماید.

به همان اندازه که این تغییر الگوریتم ها باب میل کاربران است، برای وب مسترها و متخصصین سئو آزار دهنده می باشد، چرا که گاهی اوقات با یک تغییر در الگوریتم گوگل باید زمان زیادی را صرف رمزگشایی و کشف راه حل جدید کنند و گاهی نیز تحلیل و بررسی آن به قدری ساده و قابل درک است که هر وب مستری قادر به رمزگشایی آن است.

الگوریتم “Mayday” جزء آن دسته از الگوریتم هایی است که به سادگی می‌توان منطق آن را دریافت.

هدف گوگل از ارائه الگوریتم “Mayday” چه بود؟

هدف گوگل از ارائه الگوریتم می دی Mayday افزایش کیفیت نمایش نتایج گوگل نسبت به عبارت های کلیدی جستجو شده است. در واقع گوگل با ارائه این الگوریتم سعی کرد تا درک ربات‌های خود را نسبت به کلمات کلیدی طولانی افزایش داده و متناسب با آنها مرتبط‌ترین نتایج را به نمایش بگذارد.

الگوریتم می دی Mayday گوگل چیست؟

مت کاتز مدیر واحد پژوهشی الگوریتم های گوگل در ارتباط با جزئیات “Mayday” چنین می گوید:

  • الگوریتم Mayday هیچ ارتباطی با به روز رسانی “کافئین” ندارد (تغییرات زیرساختی هنوز کامل نشده است)
  • تغییراتی که “Mayday” در رتبه بندی وب سایت ها ایجاد می‌کند، کاملا الگوریتمی است و بر روی تمامی سایت‌ها اعمال می‌شود.
  • این الگوریتم به طور کامل آزمایش شده است و آماده‌ی اجرا بوده و موقتی نیست.

الگوریتم می دی ابتدا روی وب سایت‌های بزرگی همچون تجارت الکترونیک اعمال شد. وب سایت‌هایی که هیچ لینکی به آنها داده نشده و کاربران فقط صفحه اصلی وب سایت آنها را مشاهده می‌کنند.

به عنوان مثال، سایت‌های تجارت الکترونیک اغلب این ساختار را دارند که مردم جذب صفحه محصولات آنها می‌شوند و اصولا از محتوای درجه یک تهی هستند. حال اگر به واسطه جستجوی عبارت کلیدی که منجر به فروش آنها شود، رتبه آنها به ازای آن عبارت کلیدی ارتقا می‌یابد اما اگر کاربر وارد سایت آنها شده و قبل از ورود به صفحه محصولات سایت “آنها را ترک کند منجر به کاهش رتبه آنها خواهد شد.

در واقع میزان فروش و زمان حضور کاربر در صفحه محصولات آنها نشان دهنده این است که کاربر برای خرید خود مسیر درستی را طی کرده است و این طبق الگوریتم می دی نوعی یهینه سازی عبارت کلیدی محسوب می‌شود.

الگوریتم می دی به ربات های خزنده گوگل قابلیت درک عبارت‌های کلیدی طولانی را بخشیده است به گونه ای که بتوانند بدون بازگشت به عقب یا تمرکز روی کلمه کلیدی اولیه نتایجی مرتبط نمایش دهند.

این الگوریتم در نمایش نتایج خود وب سایت‌هایی را که سئو سایت شان را به گونه‌ای انجام داده‌اند که بر اساس کلمات یا عبارت‌های کلیدی انتخابی نتایج مرتبط که شامل محتوای غنی و یونیک یا محصولی مرتبط باشد را دارا باشند، در ابتدای لیست نمایش خود قرار می‌دهد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *