الگوریتم های گوگل سئو

الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon) چیست

الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon) چیست

گوگل در 21 آوریل 2015 یک بروز رسانی جدید برای رتبه بندی سایت ها منتشر نمود. این الگوریتم به بهبود نتایج جستجو در تلفن همراه کمک نمود. این الگوریتم به نام Mobile Friendly هم شناخته می شود. الگوریتم موبایل Mobilegeddon سعی بر این دارد که کاربر صفحات سایت را در نسخه موبایل به صورت بهینه تر مشاهده نماید. یعنی بدون اسکرول افقی و بدون نیاز به بزرگ نمایی.

سالانه بر تعداد افرادی که از موبایل برای جستجوهای اینترنتی استفاده می کنند افزوده می‌شود. طبق آمار منتشر شده، 52.2 درصد از ترافیک یک وبسایت متعلق به دستگاه‌های موبایل می‌باشد و طبیعی است که گوگل توجه ویژه‌ای به کاربران موبایلی داشته باشد. الگوریتم Mobilegeddon یا هدف بررسی اینکه آیا صفحات وب برای رتبه بندی در دستگاه‌های موبایل بهینه سازی شده‌اند و اصطلاحا موبایل فرندلی هستند یا خیر، ایجاد شده است. صفحاتی که برای موبایل بهینه نیستند دچار افت رتبه می‌شوند. این الگوریتم بر جستجوهای دسکتاپ اثری نمی‌گذارد. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است این می‌باشد که Mobilegeddon یک الگوریتم در سطح صفحه است به این معنا که ممکن است یک صفحه از وب سایت رتبه‌ی خوبی کسب کند و صفحات دیگر نه.

الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon) چیست

الگوریتم موبایل گدون گوگل موارد زیر را مورد بررسی قرار می‌دهد:

  • عدم وجود نسخه موبایل صفحه
  • پیکره بندی نامناسب ظاهر صفحه
  • محتوای غیرقانونی
  • استفاده از پلاگین

بهینه سازی برای الگوریتم Mobilegeddon

1- طراحی سایت تان واکنش گرا یا ریسپانسیو باشد:

دقت کنید که سایت شما در انواع نمایشگرها درست نمایش داده شود.

2-از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنید: 

شما باید معیارهای گوگل برای سازگاری با موبایل را رعایت کنید تا رتبه‌ی خوبی در نتایج جستجوی موبایل کسب کنید.

3-از ابزارهای تست سرعت سایت کمک بگیرید:

 یکی از مهمترین فاکتورها برای کاربران موبایل، سرعت بارگذاری صفحات می‌باشد.

الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon) چیست

چگونه متوجه شویم صفحات سایت ما Mobile Friendly می باشد؟

برای این که متوجه شویم آیا صفحات سایت ما، مناسب تلفن همراه می باشند یا خیر می توانیم از ابزار Mobile-Friendly Test خود گوگل استفاده نماییم. این ابزار صفحات سایت شما را بررسی نموده و مشکلات را برای شما لیست می کند. در صورتی که سایت شما مناسب تلفن همراه نباشد، ممکن است شما افت ترافیک ورودی به سایت داشته باشید. گوگل اعلام نموده است که پس از برطرف نمودن ایرادات، دوباره صفحات شما را در نتایج جستجو پدیدار خواهد نمود. همچنین شما برای تسریع در این امر می توانید از ابزار Fetch as Google صفحات سایت خود را برای موبایل در خواست ایندکس دهید. حال پس از بررسی اینکه آیا سایت شما مطابق الگوریتم Mobilegeddon گوگل می باشد، نوبت تست سرعت صفحات سایت در حالت موبایل است. برای تست این حالت می توانید از ابزار دیگر گوگل به نام PageSpeed Insights استفاده نمایید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *