الگوریتم های گوگل سئو

الگوریتم مرغ مگس‌ خوار گوگل (hummingbird algorithm) چیست

الگوریتم مرغ مگس‌ خوار گوگل (hummingbird algorithm) چیست

گوگل اولین‌بار در 22 آگوست 2013 الگوریتم مرغ مگس‌ خوار hummingbird algorithm را معرفی کرد. این الگوریتم تاثیر مستقیمی در نتایج رتبه‌بندی ندارد؛ بلکه، واژه یا جمله‌ای را بررسی می‌کند که کاربر جست‌و‌جو کرده است و سعی می‌کند بهترین نتیجه را نمایش دهد. مرغ مگس خوار عباراتی را که کاربران وارد می‌کنند، تجزیه‌ و‌ تحلیل می‌کند و نتایج بهتری را به آن‌ها نمایش می‌دهد؛ بنابراین، نیاز به تغییر خاصی در جهت مطلوب بودن برای این پرنده نیست و تنها کافی است، روی عباراتی تمرکز کنیم که توسط کاربران جست‌و‌جو می‌شوند و در حقیقت مطالبی براساس نیاز کاربر، تولید کنیم. این الگوریتم در 26 سپتامبر آخرین بروزرسانی خود را انجام داد.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل یا الگوریتم زرین پال گوگل (HummingBird) وظیفه‌ی تفسیر کوئری های جستجو (علی‌الخصوص کوئری های بزرگ‌تر و محاوره‌ای) را به عهده دارد. این الگوریتم بسیار سریع و دقیق عمل می‌کند، مترادف کلمات را تا حدی می‌شناسد و به گوگل کمک می‌کند تا بتواند نتایجی که نزدیک‌تر به خواست کاربر (و نه لزوماً شامل کلمه کلیدی عبارت جستجو) می‌باشد را ارائه دهد.

هرچند کلمه کلیدی عبارت جستجو خیلی مهم است، اما مرغ مگس‌خوار به کمک گراف دانش گوگل (The Knowledge Graph) و جستجوی معنایی (Semantic search) می‌تواند نتایج بهتر و مرتبط تری را در اختیار کاربر قرار دهد. در واقع با به‌ کارگیری این الگوریتم، گوگل بجای آنکه نتایجی که دقیقاً شامل کلمه کلیدی می‌باشند را لیست کند، نتایجی که به لحاظ معنایی به عبارت مورد جستجو نزدیک باشند را در نتایج SERP نشان می‌دهد.

الگوریتم مرغ مگس‌ خوار گوگل (hummingbird algorithm) چیست

مواردی که الگوریتم مرغ مگس‌خوار بررسی می‌کند عبارت‌اند از:

  • هدف‌گذاری بر روی یک کلمه کلیدی
  • استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی

بهینه‌سازی برای الگوریتم مرغ مگس‌خوار

1-تحقیقات خود را در حوزه‌ی کلمه کلیدی گسترش دهید: 

با توجه به عملکرد مرغ مگس‌خوار، ایده خوبی است اگر بجای تکیه بر عبارت کلیدی کوتاه و مشخص، بر روی جستجوهای مرتبط، کلمات مترادف و اصطلاحات تمرکز کنید و برای تنوع بخشیدن به محتوای خود از آن‌ها استفاده کنید.

2-زبان مخاطبان تان را بشناسید:

یک راه فوق‌العاده این است که از ابزاری برای شناسایی کلمات کلیدی تان همچون نام برند، رقبا، اصطلاحات صنعتی و … در شبکه‌های اجتماعی و در مقیاس بزرگ‌تر، در سطح وب استفاده کنید و بررسی کنید که مخاطبان تان چگونه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند.

3-بجای تلاش بر انطباق کامل با عبارات کلیدی، مفاهیم را مدنظر قرار دهید:

عبارات غیرطبیعی، همچنان در محتوای وب‌سایت‌ها علی‌الخصوص در قسمت عناوین و توضیحات متا مورد استفاده قرار می‌گیرند اما با رشد موتورهای جستجو در زمینه‌ی پردازش زبان طبیعی، این امر می‌تواند مشکل‌ساز شود. اگر شما هم جز این دسته هستید و برای محتوای صفحات سایت تان از زبانی همچون زبان ربات استفاده می‌کنید، لطفاً دست نگه دارید! استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات بسیار بااهمیت است، اما به این مورد توجه داشته باشید که نویسنده محتوا یک انسان به نظر برسد نه یک ربات! بهبود عنوان و توضیحات متا مطمئناً سبب جذب کاربران و در نتیجه، افزایش نرخ کلیک سایت نیز می‌شود.

4-از نشانه‌گذاری استاندارد (Schema) استفاده کنید:

 اسکیما درواقع یکسری داده و دستورات می‌باشد که به جهت نشانه‌گذاری محتوا و مشخص کردن بخش‌های مهم به کدهای وب‌سایت اضافه می‌شوند. بدین ترتیب گوگل درک بهتری از محتوای صفحه خواهد داشت.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *