تولید محتوا سئو

تکنیک آسمان خراش (Skyscraper) در تولید محتوا

تکنیک آسمان خراش Skyscraper در تولید محتوا

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا Skyscraper Technique  برای اولین بار توسط Brian Dean از backlinko مطرح و به کار گرفته شد. اگر بخواهیم تکنیک آسمان خراش را در یک جمله و به صورت ساده تعریف کنیم به این شکل باید بگوییم که :

 « با ارتقای محتوای با کیفیتی که ثابت شده است مخاطبان زیادی دارد و افراد زیادی به آن لینک داده اند می توانید پستی را منتشر کنید که در مدت زمان کم تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشد و در شبکه های اجتماعی بارها به اشتراک گذاشته شود. »

شما با جستجو و تحقیق در مورد ترندهای محبوب یا موضوعات داغ روز و یا مقالات آموزشی که در حوزه تخصصی شما بازدید زیادی داشته‌اند و برای مخاطب بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده اند و بارها به آنها لینک داده شده است.

می‌توانید محتواهایی را پیدا کنید که با خلاقیت آنها را به صورت حرفه‌ای بازنویسی کنید و در مرحله بعد با پیدا کردن افراد و سایت هایی که در گذشته به محتوای اولیه لینک داده اند، سعی کنید آنها را توجیه و راضی کنید که به جای لینک قبلی به مقاله و محتوای جدید و به روز و با کیفیت تر شما لینک بدهند.

در این صورت است که بعد از مدت زمان کمی می توانید رتبه #1 گوگل را به دست بیاورید و ماهانه صدها و هزاران بازدید کننده برای این پست جذب کنید ( قطعا این مسیر از یک مقاله نویسی و تولید محتوای معمولی وقت و انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد اما دیدن نتیجه می تواند خستگی شما را در بیاورد )

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا  Skyscraper Technique در سه قدم :

  • محتوای پر مخاطب و عالی را پیدا کن
  • آن را ارتقا بده
  • این محتوای جدید را به افرادی که به محتوای اصلی لینک داده اند معرفی کن و لینک های زیادی بگیر

چرا تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا Skyscraper Technique می تواند باعث ارتقای رتبه و اعتبار شما از زمین تا آسمان شود ؟!

  •  مطمئن هستید که تقاضای زیادی برای این محتوا وجود دارد : مشخصا هر زمانی که بخواهید محصولی به بازار عرضه کنید یکی از کارهای حرفه ای این است که قبل از هر اقدامی بازارسنجی کنید و  بدترین کار این است که ابتدا محصول را تولید و به بازار عرضه کنید و بعد ببینید باید به چه کسانی بفروشید.

در مورد تولید محتوا هم دقیقا همین روند منطقی و حرفه ای باید وجود داشته باشد یعنی اول بازار هدف و میزان تقاضا برای محتوا را بسنجیم و بعد شروع کنیم به تولید محتوا و انتشار آن. یکی از مزایای تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique این است که ما قرار است در مورد موضوع و عنوانی تولید محتوا کنیم که دقیقا مطمئن هستیم بازار هدف مشخص و بزرگی دارد.

در صورتی که بتوانید محتوایی تولید کنید که کامل‌تر، جامع تر و جذاب تر از محتوای اصلی باشد قطعا می توانید توجه تمامی مخاطبان محتوای اصلی را به سمت محتوای تولیدی خودتان بکشانید و این یعنی ترافیک بیشتر، اعتبار بیشتر و بقیه مواردی که پشت سر جذب مخاطب و افزایش ترافیک می تواند برای شما نمایان شود.

  • مجبور می شوید محتوای با کیفیت و عالی تولید کنید: مشخصا زمانی شما می توانید نتیجه خوبی از این تکنیک بگیرید که یک سرو گردن محتوای شما از محتوای اصلی بالاتر باشد و کیفیت بهتری داشته باشد وگرنه با قرقره کردن محتوا قبلی و بیرون دادن آن قطعا به هیچ نتیجه ای نمی رسید. پس یکی از خوبی های این تکنیک این است که شما را وادار می‌کند محتوای با کیفیتی تولید کنید که این هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت می تواند برای شما ترافیک، رتبه بهتر و اعتبار بیشتری بیاورد.
  • اشتراک گذاری پست شما در شبکه های اجتماعی بیشتر می‌شود: هر چه قدر شما بتوانید محتوای با کیفیت تر و با ارزش تری تولید کنید مشخصا بیشتر دهان به دهان می چرخد و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.
  • کامنت های وبلاگ شما بیشتر می‌شود: همانطور که می دانیم افزایش تعداد کامنت ها هم می تواند اعتبار شما را پیش گوگل و مخاطب بیشتر کند و هم می تواند به افزایش تعداد کلمات مقاله شما کمک کند که خود این مساله باعث بهبود جایگاه در گوگل می‌شود.
  • باعث افزایش ارتباط شما با سایر تولید کنندگان محتوا یا وبلاگ نویس ها می‌شود: در مرحله نهایی تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique شما لازم است با بسیاری از صاحبان سایت یا وبلاگ نویس ها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که به جای مقاله و محتوای اصلی، به مقاله شما که با کیفیت تر و جامع تر است لینک بدهند که همین مساله باعث ایجاد ارتباط های جدیدتر برای شما می‌شود.

اجرای تکنیک آسمان خراش

اگر قصد اجرای تکنیک آسمان خراش را در تولید محتوای خود دارید، بایستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برترین سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی منتخب شما در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند را بررسی کنید.
  • محتوای سایت‌های برتر را تجزیه و تحلیل کنید. محتوای این سایت‌ها را به عنوان مرجع خود در نظر بگیرید و آن را به بهترین وجه ممکن بازنویسی کنید. محتوای شما باید از همه نظر از محتوای سایت مرجع بهتر باشد. به عبارت دیگر آموزنده‌تر، خلاقانه‌تر، جذاب‌تر، با جزئیات بیشتر و … باشد.
  • به وب سایت‌هایی مانند Ahrefs و Buzzsumo مراجعه کنید و سایت‌هایی را که به پست‌های برتر گوگل بک لینک داده‌اند، بیابید.
  • با وب سایت‌هایی که به پست‌های برتر بک لینک داده‌اند، تماس بگیرید و محتوای ارزشمند خود را به آن‌ها ارائه کنید و در پایان از آن‌ها بخواهید که به جای سایت قدیمی به وب سایت شما بک لینک دهند. در پایان از بازدیدکنندگان و بک لینک‌هایی که به پست شما سرازیر می‌شوند، لذت ببرید.

تولید محتوا با تکنیک آسمان خراش در مقایسه با تولید محتوای معمولی، وقت و انرژی بیشتری را طلب می‌کند، ولی نتایج خیره کننده‌ای در پی دارد و حتی می‌تواند شما را به رتبه یک گوگل برساند.

راهنمای تکنیک آسمان خراش Skyscraper در تولید محتوای سئو

مزایای تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

محتوای طولانی، فضای بیشتری به شما می‌دهد.

هنگامی که یک متن طولانی می‌نویسید، بایستی با زیرعنوان‌‌هایی، آن را به بخش‌هایی دسته‌بندی کنید. این زیر‌عنوان‌ها معمولاً کلمات کلیدی را در خود جای می‌دهند و در نتیجه چگالی کلمات کلیدی را بالا می‌برند.

با تولید محتوای طولانی‌تر ناچار می‌شوید که به جزئیات بیشتری بپردازید و این امر سبب می‌شود که هر نیازی که مخاطب داشته باشد را برطرف کنید.

علاوه بر این، پست‌های بلند‌تر فرصت استفاده از تصاویر بیشتر و مانور در طراحی را به شما خواهند داد.

همچنین فرصت پیدا می‌کنید که لینک‌های داخلی بیشتری را به سایر پست‌های خود بدهید و لینک سازی داخلی سایت خود را بهبود ببخشید.

از تقاضا برای محتوای خود اطمینان دارید.

پیش از آغاز هر کسب و کار و ارائه کالا یا خدمات بایستی وضعیت بازار و وجود تقاضا برای آن را بررسی کنید. اگر بهترین محصولات را روانه بازار کنید، ولی تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد، به طور حتم شکست خواهید خورد.

این مسئله در مورد تولید محتوا هم صدق می‌کند. بایستی پیش از نوشتن یک مطلب بدانید که آیا تقاضای خارجی برای آن وجود دارد یا خیر.

در تولید محتوا‌های قوی خبره می‌شوید.

در تکنیک آسمان خراش شما باید محتوایی قوی‌تر و ارزشمندتر از بهترین محتوای موجود تولید کنید. این کار باعث می‌شود با مشاهده محتوا‌های برتر به نقاط ضعف و قوت آن‌ها پی برده و با چهارچوب محتوا‌های موفق آشنا شوید. همچنین از آنجایی که بایستی آن محتوا را ارتقا دهید، کم کم به تولید محتوا‌های قوی عادت می‌کنید و کیفیت کلی کار شما بالا می‌رود.

ارتباطات جدید میان شما با سایر تولید کنندگان محتوا شکل می‌گیرند.

در مرحله آخر تکنیک آسمان خراش لازم است که با صاحبان سایت‌ها یا وبلاگ نویس‌ها ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها درخواست کنید که به جای محتوای اصلی، به مقاله شما که قوی‌تر و جامع‌تر است، لینک بدهند. این امر سبب شکل گیری ارتباطات جدید با سایر تولید کنندگان محتوا یا صاحبان سایت‌های دیگر می‌شود.

آیا تکنیک آسمان خراش در عمل نیز موفق است؟

با توضیحات بالا می‌توان گفت که تولید محتوا به روش آسمان خراش در تئوری موفقیت آمیز است، ولی آیا این تکنیک در عمل هم به همین اندازه موفق خواهد بود؟

در تکنیک آسمان خراش، تاکید بر محتوای طولانی‌تر است و برایان دین تعداد کلمات بیشتر را ضامن موفقیت می‌داند. شاید این فرمول تا چند سال پیش به خوبی عمل می‌کرد، ولی امروزه شاهد آن هستیم که کاربران دیگر محتوای خیلی طولانی را نمی‌پسندند.

مورد دیگری که در رابطه با این تکنیک وجود دارد این است که توزیع محتوا در آن همانند تولید محتوا جدی گرفته نشده است. در حالی که به خوبی می‌دانیم توزیع محتوا به اندازه کیفیت آن و حتی بیشتر اهمیت دارد. اگر محتوای شما به خوبی توزیع نشده و همه اصول سئو درباره آن رعایت نشود، در بهترین حالت به رتبه‌های انتهایی صفحه اول گوگل می‌رسد.

مسئله بعدی که به‌ویژه در داخل کشور مشکل ساز می‌باشد، این است که در عمل زمانی که با مالکان یا تولید کنندگان محتوای سایت‌های دیگر تماس می‌گیرید، در اغلب مواقع یا پاسخی دریافت نمی‌کنید یا با پاسخ منفی رو‌به‌رو می‌شوید.

البته با اجرای اصولی تکنیک و رعایت برخی نکاتی که در ادامه آمده است، می‌توان بر تمام مشکلات فوق الذکر غلبه کرد.

اما چرا این روش در ایران بازدهی ندارد؟

به طور خلاصه جواب این است:

  • اولا اینکه در ایران به ندرت سایت ها به یکدیگر لینک می‌دهند و اگر لینکی هم وجود داشته باشد، خود مدیر سایت یا سئوکار آنها را ساخته/خریده،
  • در وب فارسی هنوز لینک دادن به سایت های دیگر آنقدرها جا نیفتاده که بخواهیم روی این روش‌های ساخت بک لینک حساب کنیم،
  • حتی اگر بگوییم سایت‌های دیگر به ما لینک می‌دهند، در اغلب مواقع ارتباط گرفتن با آنها و طی کردن این پروسه، خیلی بازدهی مناسبی ندارد و خرید بک لینک انتخاب بهتر، راحت‌تر و کم هزینه‌تری است.

البته اگر باز هم روی استفاده از این روش تاکید دارید، پیشنهاد می‌کنم خودتان به سراغ سایت های مرتبط رفته و از آنها بخواهید به عنوان یک منبع معتبر به محتوای آسمان خراش تان لینک بدهند نه اینکه در سایت رقبا به دنبال این سایت‌ها باشید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *