سوشیال سیگنال یا سیگنال های اجتماعی به کلیه فعالیتهای شما در شبکه های اجتماعی از جمله، لایک ها و دیس لایک، بازدید و کامنت مربوط می شوند. این فعالیتها به رتبه بندی در موتور جستجو و افزایش میزان جستجو ارگانیک یک صفحه کمک میکند و در واقع مانند بک لینک بر روی سئو سایت شما تاثیر دارد.
سیگنال های اجتماعی و سئو سایت
هدف اصلی یک موتور جستجو ارائه محتوای مناسب و باکیفیت به کاربران است. موتورهای جستجو با توجه به تعداد دفعات مشاهده URL بر روی وب و با افزایش ارتباطات وب به رسانههای اجتماعی، گوگل و سایر ارائه دهندگان جستجو سیگنالهای اجتماعی یکپارچه را به عنوان سیگنال رتبهبندی در اختیار دارند.
مشارکت گوگل با توییتر که توییتهایی را در نتایج جستجو به آن افزوده است، گواه دیگری است بر اهمیت روز افزودن رسانه های اجتماعی در رتبه بندی موتورهای جستجو.
سیگنال های اجتماعی مرتبط
- تعداد توییت ها و بازتوییت ها، و محبوبیت (دنبال کنندگان) مردم در توییت
- اشتراک مطالب در فیس بوک
- اشتراک مطالب در لینکدین
- اشتراک در گوگل پلاس
- اشتراک در سایر شبکه های اجتماعی
براساس گفته های موتور جستجوگر فعالیت در مجلات و سایت های اجتماعی مانند Reddit ، StumbleUpon و Tumblr بر نتایج SERP تأثیر بیشتری می گذارد.
افزایش سیگنال های اجتماعی حاکی از اقتدار دامنه خوب و نشان دادن مقدار کاربر پسند بودن URL مورد نظر است. هنگامی که تعداد زیادی از کاربران صفحه مورد نظر شما را به اشتراک می گذارند و آن را دوست دارند، نشان می دهد که این صفحه اصیل است و حاوی محتوای قابل ملاحظه یا سرگرم کننده است. موتورهای جستجو این قابلیت را دارند که از روند فعالیتهای کاربران در شبکه های اجتماعی اطلاع کسب کنند که کسب این اطلاعات می تواند موجب تسریع رشد وب سایت شما شود.
افزایش سیگنال های اجتماعی
از آنجا که اکنون اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی توسط بسیاری از افراد صورت میگیرد، ممکن است سیگنال های اجتماعی به اندازه کیفیت محتوا صفحه، پیوندها و لینکها و عنوان مقالات و سایر عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت مهم باشند. برای مدیران سایتهایی که به دنبال بالا بردن رتبه جستجو هستند، این امر نشان میدهد که علاوه بر همه تاکتیکهای معمول سئو، ممکن است یک استراتژی جامع در رسانههای اجتماعی نیز اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به عبارت دیگر، استراتژیهایی که برای افزایش تعامل رسانههای اجتماعی طراحی شده اند، میتوانند رتبه موتور جستجوی وب سایت شما را نیز بالا ببرند.
اولین و مهمترین موضوع استفاده از محتوای با کیفیت است. محتوای ارزشمند، سرگرم کننده یا آموزنده همیشه تعامل مثبت بیشتری نسبت به تبلیغات آشکار یا اسپم ایجاد میکند. برخی از استراتژیهای امتحان شده و واقعی برای روشن کردن حجم سیگنالهای اجتماعی شما عبارتند از:
روزانه و به طور منظم ارسال کنید: برند خود را در صدر اخبار رسانههای اجتماعی نگه دارید.
استفاده از تصاویر: تصاویر میزان تعامل را برای انواع رسانههای اجتماعی تا حد زیادی افزایش میدهند.
گوش دهید: آنچه مردم در مورد برند شما میگویند را بشنوید و به شیوه ای سازنده و مثبت به نقدها پاسخ دهید.
مانیتور: چندین برنامه رایگان برای بازاریابی رسانههای اجتماعی وجود دارد که سهام، توییت مجدد، لایک و کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری شما را ردیابی میکنند.
رقابتها: برگزاری مسابقات راهی عالی برای افزایش علاقه به برند شما است.
مشارکت: لینکهای خود را به اشتراک بگذارید و محتوای اصلی خود را با برندهای محبوب دیگر تولید کنید.
تمام پایگاههای رسانههای اجتماعی را پوشش دهید: برای همه سایتهای برتر رسانههای اجتماعی محتوا تهیه کنید.
الان وقتشه!
جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر
نویسنده
مدیر سایت
حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.