تبلیغات گوگل موضوعی مهم در دنیای پر از کسب و کار است. هر فردی با توجه به تواناییهای خود یک کسب و کار خاص به وجود آوردهاست. افرادی که توانستهاند این بیزنس را توسعه دهند، معمولا از گوگل ادوردز برای پیشرفت کسب و کارشان استفاده میکنند. در این مقاله با این موضوع که تبلیغات در گوگل چگونه است و روشهای انجام آن آشنا میشوید.
تبلیغ گوگل دو راه دارد. یکی سئو و دیگری ادوردز می باشد. سئو به روش طبیعی بالا آوردن وب سایت صفحه اول گوگل گفته می شود که در تصویر بالا در صفحه نتایج جستجوی گوگل مشخص شده است. تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز Google Adwords به این صورت می باشد که مبلغی در ازای نمایش و یا کلیک سایت شما برای عبارات کلیدی مورد نظر شما به گوگل پرداخت می گردد که این نتایج در گوگل با عبارت Ad مشخص می گردند.
جهت تبلیغات گوگل این دو راه روش های اصلی می باشد و لازم است با توجه به شرایط خود یکی از آنها و یا هر دو را انجام دهید. تبلیغ در گوگل به روش سئو زمان بر اما پر بازده میباشد و در مقابل ادوردز سریع تر میتواند برای شما جذب مشتری نماید اما بازده آن در بلند مدت نسبت به سئو بسیار پایینتر میباشد.
با توجه به افزایش نرخ ارز و سیاستهای جدید گوگل از بابت افزایش درآمدهای خود از تبلیغات گوگل ادوردز، بهتر است مبنای بازاریابی و جذب مشتری خود را بر اساس سئو و بهینه سازی وب سایت بنا نمایید. اخیرا تغییرات بسیاری در تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به وجود آمده است که باعث کاهش بازدهی آن شده است. یکی از این تغییرات آن میباشد که در به روز رسانی اخیر در صورتی که کشور ایران برای مکان تبلیغ فعال گردد تبلیغ شما ممکن است توسط گوگل مسدود گردد و برای آنکه تبلیغ شما غیرفعال نشود لازم است مکان تبلیغ خود را بر روی تمامی کشورها قرار دهید و همین مورد باعث کاهش بازدهی تبلیغ میگردد.
چرا سئو از گوگل ادوردز بهتر است
- سئو و بهینه سازی وب سایت بلندمدت و دائمی است حال آنکه در صورتی که بودجه ادورز شما تمام شود نمایش وب سایت صفحه اول گوگل قطع خواهد شد
- با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه تبلیغات در گوگل افزایش یافته است حال آنکه تغییر چندانی در تعرفههای انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت به وجود نیامده است
- گوگل ادوردز باعث خروج ارز از کشور میگردد حال آنکه سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد شغل های جدید نظیر بک لینک ساز و تولید کننده محتوا میگردد که باعث اشتغال زایی در کشور و بهبود اقتصاد کشور میگردد
- ممکن است در آینده گوگل خدمات ادوردز خود را برای ایران به صورت کامل مسدود نماید و این باعث ضرر فراوانی برای شرکتهایی خواهد گردید که بودجه تبلیغاتی خود را بر روی گوگل ادوردز میگذارند
- قبلا گوگل ادوردز در ایران فیلتر شده بود و امکان استفاده از آن وجود نداشت و ممکن است این اتفاق مجدد پیش آید.
-
مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟
از فواید دیگر تبلیغ در گوگل روند محاسبه کلیکی آن است، بدین معنا که فقط در زمانی هزینه پرداخت میکنید که روی تبلیغ شما کلیک شده و از سایت شما بازدید به عمل آید. در نظر داشته باشید که کلیک هر کاربر یک بار محاسبه میشود یعنی اگر کاربری چند بار روی لینک تبلیغ در گوگل کلیک کند فقط یک بار محاسبه خواهد شد.
به برخی از امکاناتی که تبلیغات گوگل از آن برخوردارند اشاره میکنیم:
- تعیین سقف هزینه روزانه
در تبلیغات گوگل میتوان هزینه تبلیغ را در هر روز کنترل کرد و مشخص کرد که روی لینک تبلیغ شما چند کلیک انجام شود.
- تعیین زمان تبلیغ
یکی دیگر از امکانات تبلیغات گوگل تعیین کردن روز و ساعات نمایش تبلیغ است. به طور مثال اگر تمایل داشته باشید تبلیغ شما فقط در صبح روزهای کاری و ساعات مطابق با ساعت ایران به نمایش در بیاید میتوانید این تنظیم را انجام دهید و یا اینکه در هر ۲۴ ساعت به نمایش در بیاید.
- امکان تعیین صفحه تبلیغ
فرمت تبلیغ گوگل به صورت یک لینک است که کاربر میتواند تعیین کند با کلیک روی این لینک چه صفحهای از سایت به نمایش در بیاید.
- امکان تعیین کشور
برای ارسال تبلیغ در صفحات گوگل میتوانید تعیین کنید تبلیغ شما در چه کشورهایی به نمایش در بیاید. این قابلیت به شما کمک میکند تا از کلیکهای اضافه در کشورهای دیگر که خریدی از سایت شما نمیتوانند داشته باشند جلوگیری شود.
- نمایش دائم در صفحه اول
آگهی شما در صفحه اول گوگل در قسمت بالا و سمت راست صفحه تا زمانی که خود شما تعیین کنید به نمایش در خواهد آمد.
- سرعت عمل در نمایش تبلیغ
بعد از سفارش تبلیغ برای نمایش در بخش تبلیغ گوگل، میتوان تعیین کرد که در صورت تمایل تبلیغ شما از همان لحظه به نمایش در بیاید.
- تعیین کردن هزینه هر کلیک
با انتخاب کلمات کلیدی مختلف میتوانید هزینه کلیک را تعیین کنید. به طور مثال امکان دارد قیمت هر کلیک برای کلمه کلیدی “فروش موبایل” از کلمه کلیدی “فروش اینترنتی موبایل” بیشتر باشد و این قیمت بیشتر بابت جستجوی بیشتراین کلمه کلیدی در موتور جستجوگر گوگل میباشد.
- گزارشات روزانه
با قرار دادن تبلیغ در گوگل این امکان وجود دارد که هر زمان که تمایل داشتید گزارشات تحلیلی از طرف گوگل دریافت خواهید کرد.
- امکان قرار دادن متن
در تبلیغات گوگل این امکان وجود دارد که یک متن مناسب در مورد کلمه کلیدی خود ذکر کنید تا درک کلمه کلیدی شما بازدهی بالاتری را داشته باشد.
انواع تبلیغات در گوگل چیست؟
در حال حاضر میتوان از پنج نوع تبلیغات گوگل استفاده کرد که هر کدام میتواند برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. قطعا هر کدام از انواع تبلیغات در گوگل میتواند مزایای خاصی را برای کسب و کارهای مختلف به دنبال داشته باشد و یا حتی میتوان از ترکیبی از این پنج روش برای جذب مشتری بیشتر استفاده کرد. این پنج روش شامل شبکه جست و جو، شبکه نمایش، ویدیویی، فروشگاهی و اپلیکیشن میباشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
شبکه جست و جو (تبلیغات کلیکی در گوگل)
این نوع تبلیغات گوگل تمرکز بر روی نتیجه جست و جوهای کاربران دارد، در واقع هر زمان که کاربران جست و جویی مرتبط با تبلیغات شما در گوگل میکنند، تبلیغات شما در رتبه بندی خاصی که توسط گوگل ارزیابی میشود به مخاطب و کاربران نمایش داده میشود. تبلیغات شبکه جست و جو به صورت متنی هستند و میتوانند در انتهای صفحات جست و جو هم قرار بگیرند. علاوه بر اینها گوگل برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر، ترکیبی از شبکه جست و جو با نمایش را هم ارائه میکند که ویژگی های کمتری نسبت به تبلیغات شبکه جست و جو دارد.
تعداد کلمات تبلیغات در گوگل
تعداد کلمات مورد استفاده از عنوان تبلیغات شبکه جست و جو میتواند تا 60 کاراکتر باشد و برای توضیحات هر تبلیغ هم می توان تا 80 کاراکتر استفاده کرد.
در هنگام عنوان نویسی تبلیغات گوگل خود به این نکته توجه داشته باشید که باید عنوان انتخابی شما به صورت کاملا واضحی باشد تا مخاطب شما بتواند سرویس و یا خدمات ارائه شده شما را کاملا در نگاه اول درک کند و طبیعتا با انتاخب عنوانی مناسب میتوانید تعداد کلیکهای بیشتر و همچنین ورودی بیشتری به وب سایت خود داشته باشید.
تبلیغات سایتها در بالای صفحه گوگل
کمپین های تبلیغاتی که از شبکه جست و جو استفاده میکنند نسبت به ترکیبی از شبکه های جست و جو و نمایش میتواند ویژگیها و قابلیت شخصی سازی بیشتری ارائه کند از جمله این موارد میتوان به قابلیت نصب اپلیکیشن، قابلیت ایجاد درگیری بیشتری کاربران با اپلیکیشنها، تبلیغات پویا اشاره کرد. وجود این ویژگی ها و سهولت استفاده از آن ها باعث میشود که این نوع شبکه تبلیغاتی گوگل برای کاربران و صاحبان کسب و کارهایی که به تازگی با گوگل اد آشنا شدهاند، مناسب تر باشد.
ویژگیهای شبکه جست و جو با افزونه هایی هم همراه هستند که تعداد آن ها از ترکیب شبکه نمایش با شبکه جست و جو بیشتر میباشد.
همه این ویژگیهایی که به آنها اشاره کردیم، باعث می شود که شبکه جست و جو گوگل، یکی از بهترین شبکههای موجود تبلیغاتی برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف محسوب شود و کسب و کارهای کوچک و بزرگ میتوانند از ان برای افزایش مخاطب و کسب درآمد بیشتر استفاده کنند.
چه زمانی باید از تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل استفاده کنیم؟
تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل میتواند برای هر کسب و کاری با هر نوع بودجهایی متناسب باشد، بنابراین دیگر خبری از نگرانی در مورد بودجه تبلیغات نخواهد بود چرا که تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل میتواند هر بودجه ایی را پوشش دهد، همین موضوع یکی از دلایل مهمی است که شبکه جست و جو را به یکی از بهترین گزینههای انتخابی برای اکثر کسب و کارها تبدیل کرده است.
علاوه بر اینها، اگر بخواهید بر روی گوگل مپ هم تبلیغات داشته باشید، میتوانید از این شبکه تبلیغاتی گوگل بهرهمند شوید و در آخر بهترین ویژگی تبلیغات شبکه جست و جو که باعث میشود وب سایت شما در ابتدای نتایج جست و جوی کاربران به نمایش درآید و طبیعتا میتواند مخاطبان و کاربران زیادی را برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد.
برای قرارگیری در صفحه اول نتایج گوگل با استفاده از روش معمول آن که سئو و بهینه سازی وب سایت و مطالب میباشد، ممکن است این موضوع تا سالها زمان ببرد و حتی شاید وب سایت شما به نتیجه دلخواه هم نرسد! اما با استفاده از تبلیغات گوگل ادز میتوانید به راحتی در رتبههای اول تبلیغات گوگل قرار بگیرید و شاهد افزایش ورودیهای وب سایت خود باشید.
ترکیب شبکه جست و جو با نمایش
این نوع از تبلیغات به صاحبان کسب و کارها اجازه میدهد که متن تبلیغاتی خود را در جست و جوهای کاربران قرار دهند و همچنین تبلیغاتی بنری هم در شبکه نمایش داشته باشند. در واقع این نوع از تبلیغات، تبلیغات چند منظورهایی هستند که شامل متن و بنر برای تبلیغات هدفمندتر هستند.
بنرهایی که در این نوع از تبلیغات گوگل ادز مورد استفاده قرار میگیرند شاید نتوانند مانند بنرهای تبلیغاتی شخصی سازی شده باشند اما برای ایجاد تبلیغاتی بدون دردسر و سریع میتوانند برای کسب و کارها بسیار کارآمد باشند.
این نوع از تبلیغات گوگل ادوردز تنها دو ویژگی کلی کمپین تبلیغاتی را ارائه میکند که شامل نوع استاندارد و همه ویژگیها میباشد. نوع اول یعنی نوع استاندارد برای تازه کارها و صاحبان وب سایتهایی که با تبلیغات گوگل آشنایی ندارند، میتواند گزینه مناسبتری باشد چرا که تبلیغات را متناسب با ویژگیهای استاندارد ایجاد میکند و موارد و ویژگی های پیشرفته را به صورت پیشفرض تنظیم میکند، اگر قصد دارید تا تبلیغات خود را بیشتر شخصی سازی کنید، میتوانید تبلیغات خود را از نوع همه ویژگیها انتخاب کنید تا بتوانید موارد بیشتری مانند چرخش تبلیغات، زمان بندی تبلیغات و گزینههای آدرس تنظیم کنید.
چه زمانی باید از تبلیغات شبکه جست و جو به همراه نمایش گوگل استفاده کنیم ؟
معمولا این نوع از تبلیغات گوگل برای شرکتها و کسب و کارهایی که بودجه بیشتری دارند، میتواند مناسبتر باشد و در واقع این نوع از تبلیغات میتواند بودجههایی متناسب با بودجههای تبلیغاتی متوسط تا زیاد را پوشش دهد. معمولا کسب و کارهایی که نوپا هستند و یا مدت زیادی از کسب و کار آنها سپری نشده است میتوانند از این تبلیغات هم برای جذب مشتری استفاده کنند و هم برای برند سازی و افزایش آگاهی از برند.
علاوه بر اینها در صورتی که قصد دارید تا در منطقه جغرافیایی خاصی اقدام به جذب مشتری و مخاطب کنید، این نوع از تبلیغات گوگل ادوردز میتواند به کسب و کار شما کمک زیادی کند. بنابراین اگر بودجه نسبتا بیشتری دارید میتوانید از این نوع تبلیغات به همراه شبکه جست و جو استفاده کنید که با افزایش مخاطبان، درآمد بیشتری را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت.
شبکه نمایش
شاید در بسیاری از مواقع برای شما پیش آمده باشد که در وب سایتهای مختلف شاهد تبلیغاتی از سوی گوگل بودهاید. در واقع گوگل با بررسی وب سایتهایی که بازدید زیادی دارند و همچنین با بررسی عوامل کیفی دیگر تعدادی از وب سایتها را انتخاب میکند و تبلیغات خود را در آن وب سایت ها قرار میدهد. زمانی که صاحبان کسب و کارها و یا افرادی که به دنبال افزایش ترافیک ورودی وب سایت خود هستند تبلیغی از نوع شبکه نمایش ایجاد میکنند، تبلیغات تصویری آنها در این وب سایتهای مورد نظر گوگل به نمایش در خواهد امد و تعداد زیادی از مخاطبان این وب سایتها میتوانند تبلیغات ایجاد شده صاحبان کسب و کارها را ببینند.
آموزش تبلیغات در گوگل ادوردز
دو نوع مختلف برای انتخاب تبلیغات با شبکه نمایش وجود دارد که یک گزینه با درخواستهای مارکتینگ همراه میباشد و گزینه دیگر بدون درخواستهای مارکتینگ. درخواستها و در واقع هدفهای مارکتینگ و یا بازاریابی به تبلیغ کنندگان این اجازه را میدهد تا بتوانند کمپینهای تبلیغاتی خود را متناسب با اهدافی ایجاد کنند. از جمله این اهداف میتوان به تعداد بازدیدها، تعداد خریدها، تعداد تماسها اشاره کرد که میتوان کمپینهای تبلیغاتی شبکه نمایش گوگل را بر اساس این موارد تنظیم کرد. با انتخاب هر یک از این ویژگی ها و اهداف گزینه های دیگری برای شما فعال خواهد شد که میتوانید شخصی سازی بیشتری برای تبلیغات خود داشته باشید.
چه زمانی باید از تبلیغات شبکه جست و جو به همراه نمایش گوگل استفاده کنیم ؟
از آنجایی که معمولا تبلیغات شبکههای نمایش بازدیدهای میلیونی دارند، اکثر کسب و کارها از آن برای افزایش آگاهی از برند خود یا همان برند سازی استفاده میکنند. همچنین اگر قصد داشته باشید تا وب سایت خاصی تبلیغات شما را به مخاطبان خود نمایش دهد میتوانید از تبلیغات شبکه نمایش استفاده کنید. علاوه بر اینها با استفاده از شبکه تبلیغاتی گوگل میتوانید شاهد تبلیغات خود در یوتیوب هم باشید.
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات ویدیویی گوگل شامل نمایش تبلیغات در پلتفرم یوتیوب میباشد، بنابراین میتوانید با استفاده از گزینههایی که گوگل در اختیار شما قرار میدهد، تبلیغات ویدیویی خود را در ابتدای هر ویدیو نمایش دهید و یا تبلیغات خود را در بین ویدیوها جاسازی کنید. این نوع تبلیغات معمولا برای تبلیغاتی که ویدیویی هستند استفاده میشود و میتواند جایگاه کسب و کار شما را ارتقاء ببخشد.
انواع تبلیغ ویدیویی
Skippable in-stream ads: این تبلیغات در ابتدا، انتها یا وسط ویدیوها نمایش داده میشوند و دیدن آنها توسط کاربر اختیاری است. میتواند تبلیغ را ببیند یا آن را جلو بزند.
Non skippable in-stream ads: در این روش مخاطب مجبور است ویدیو را تا انتها ببیند. در این صورت مخاطبین تمام اطلاعرسانی را دریافت میکنند. اما ممکن است مخاطبین اذیت شوند. پس باید تنها آن را به مدت ۱۵ ثانیه آماده کنید.
Discovery ads: در این روش کاربر کلماتی را جستجو میکند و تبلیغ شما در بین ویدیوهای نمایش داده شده وجود خواهد داشت. هر کلیک روی ویدیو برای شما هزینه خواهد داشت.
Bumper ads: این ویدیوهای کوتاه پیامی مفید و جذاب برای کاربر دارند و طول آنها تنها ۶ ثانیه است. این ویدیوها چند بار در طول یک ویدیو نمایش داده میشوند.
Outstream ads: این ویدیوها نیز در موبایلها نمایش داده میشوند و در سایتهای همکار گوگل مثل آمازون یا اپهای مختلف دیده میشوند. نحوه نمایش آنها بدون صدا است و تنها به اختیار کاربر صدایشان پخش میشود.
البته این روشها چندان در ایران کارآمد نیستند. دلیل آن هم تحریمها و عدم استفاده از سایتهای خارجی توسط کاربران ایرانی است.
تبلیغات فروشگاهی
تبلیغات فروشگاهی گوگل برخلاف سایر انواع تبلیغات گوگل از ویژگیهای شخصی سازی زیادی برخوردار نیست اما این نوع از تبلیغات میتواند برای کسب و کارهایی که خدمات آنلاین و یا فروش محصولات به صورت آنلاین دارند، بسیار کارآمد باشد و به این صورت میتوانند فروش محصولات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند.
تبلیغات گوگل برای اپلیکیشن ها
این نوع از کمپینهای تبلیغاتی گوگل برای افزایش کاربران اپلیکیشنها مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع کسب و کارهایی که نوپا هستند و یا اپلیکیشنهای آن ها کاربران زیادی ندارد میتوانند با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن گوگل، اپلیکیشنهای خود را به صورت بهینه و هدفمند تبلیغ کنند و شاهد افزایش کاربران اپلیکیشنهای خود باشند. بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش از راه اپلیکیشنهای تجاری خود هستید، تبلیغات اپلیکیشن گوگل میتواند به شما در رسیدن به اهداف کسب و کاریتان کمک بسیاری کند.
تعرفه تبلیغات در گوگل
تعرفه تبلیغات در گوگل میتواند بسیار متغییر باشد اما طبق آمار و یا تحقیقات صورت گرفته به طور میانگین برای هر کلیدواژه 2 تا 3 دلار تعیین شده است که این قیمت میتواند برای کسب و کارهای مختلف و زمینههای کاری مختلف، متفاوت باشد.
برآورد هزینه تبلیغات در گوگل
حداقل هزینهایی که امروزه برای کلیدواژه ها به گوگل پیشنهاد داده میشود تقریبا یک دلار میباشد و این رقم می تواند تا 8 یا 9 دلار هم متغییر باشد. همانطور که اشاره کردیم هزینه تبلیغات در گوگل، برای کسب و کارهای مختلف متفاوت میباشد، برای مثال شاید در زمینه کاری پوشاک برای کلیدواژه “خرید پوشاک” نیاز به پرداخت 5 دلار باشد در صورتی که در زمینههای کاری دیگر برای کلیدواژه های اصلی رقم بسیار پایینتری پیشنهاد شود.
ساز و کار تبلیغات گوگل ادز
تبلیغ در گوگل، یکی از برترینهای تجارت الکترونیک که با استفاده از کلیک دریافت شده، مبلغی هزینه میشود که در اصطلاح انگلیسی به عنوان Pay Per Clicks شناخته میشود و به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است.
پس با هر کلیک کاربر مبلغی از بودجه کسر میشود. در واقع، Pay Per Click نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت یا رسانه تبلیغ دهنده هدایت میشوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت میشود.
نمایش تبلیغات گوگل به مشتریان رایگان است، یعنی زمانی که مشتری کلمات کلیدی شما را سرچ میکنند و تبلیغ را مشاهده میکند، هیچ هزینهای ندارد و فقط زمانی هزینه خواهد داشت که مشتری بر روی تبلیغ کلیک کند و وارد سایت شود.
تبلیغات در گوگل پلی
تبلیغات در گوگل پلی و اپل استور بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن ها و نرم افزارها است. گوگل پلی و اپل استور نرم افزارهای کاربردی هستند که کاربران جهت نصب اپلیکیشن به آنها مراجعه مینمایند. این دو نرم افزار معروف و معتبر در واقع فروشگاههای اینترنتی بوده که به فروش خدمات شرکتها از طریق فروش و نصب اپلیکیشنها و برنامههای کاربردی میپردازند.
تبلیغات در گوگل پلی با گوگل ادز
تبلیغات در گوگل پلی از طریق بستر گوگل ادوردز صورت میپذیرد و تعداد نصب قابل اندازه گیری و ردیابی است. با روش تبلیغات در GOOGLE PLAY تعداد نصب اپلیکیشنهای سازگار با گوشیهای هوشمند به طرز چشمگیری افزایش مییابد. شرکتها و سازمانهای زیادی با تبلیغ برنامه کاربردی خود در گوگل پلی تعداد نصب اپلیکیشن های خود را به چندین برابر رسانیدهاند.
نحوه تبلیغات در گوگل پلی
در تبلیغات در گوگل پلی این امکان وجود دارد که به پنل کاربری گوگل ادوردز دسترسی داشت، به عبارتی میتوان حساب گوگل پلی را به گوگل ادوردز متصل نمود. هزینههای نصب هر بار اپلیکیشن را تعیین و سقفی برای هزینههای روزانه خود مشخص کرد.
گوگل ادوردز با آنالیز کلمات کلیدی و تبلیغات، اقدام به نمایش آن در محیط ها و بسترهای مناسب و مربوطه مینماید. به این ترتیب با توجه به اینکه تبلیغات شما مربوط به نصب اپلیکیشن است، کاربران آن را در گوگل پلی، یوتیوب، نتایج جستجوهای گوگل و سایتهایی که مرتبط با موضوع نرم افزار شما هستند نمایش میدهد.
تبلیغات در گوگل با افراد متخصص
لزوماٌ تضمینی برای اینکه سایتی در صفحه اول و نتایج اول گوگل ظاهر شود، نیست. چرا که باید به این مقوله به صورت تخصصی و مدیریت شده توجه کرد؛ تمرین و تجربه بسیار سبب موفقیت می شود و حتی کسب جایگاه اول در نتایج گوگل را به ارمغان می آورد. پس این کار را به افراد کارآزموده و مجرب شرکتهای تبلیغاتی بسپارید که در این حوزه فعالترند.
الان وقتشه!
جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر
نویسنده
مدیر سایت
حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.