اخبار جدید همگی تایید میکنند که با آپدیت الگوریتم فلوریدا Florida Algorithm باری دیگر اقدام به ارائه الگوریتم بسیار قدرتمندی کرده است. به گفته مسئولین گوگل این آپدیت یکی دیگر از تغییرات اصلی در الگوریتم هستهای گوگل است!
آیا گوگل الگوریتم هسته ای فلوریدا را تایید کرده است؟
به ندرت شاهد بودهایم که گوگل پس از ارائه الگوریتمی درباره جزئیات آن صحبت کرده باشد. معمولا این کار به عهده خود سئوکاران است تا با تحلیل و بررسی وب سایتهای جریمه شده، الگوریتمهای جدید را رمزگشایی کنند. اما خوشبختانه این داستان برای الگوریتم فلوریدا 2 کمی متفاوت است. مسئولین گوگل با ارائه توییتهایی پی در پی الگوریتم فلوریدا 2 را تایید کرده و همه به اتفاق آن را یکی از مهمترین الگوریتمهایی که تاکنون ارائه شده است دانستهاند.
دنی سالیوان (یکی از مسئولین گوگل) در 13 مارس 2019 چنین گفته است:
“این هفته ما یک آپدیت گسترده برای الگوریتم هستهای منتشر کردیم؛ همانطور که چندبار در سال این کار را انجام میدهیم. راهنمایی ما در مورد چنین آپدیتی همان مواردی است که قبلا گفتهایم. برای اطلاعات بیشتر میتوانید سایر توئیت های ما در این مورد را ببینید”
الگوریتم فلوریدا گوگل چه وب سایتهایی را مورد هدف قرار میدهد؟
همانطور که پیش از این نیز در تحلیل و بررسی الگوریتم هسته ای Neural Matching مشاهده کردیم، یک آپدیت گسترده هسته ای به این معناست که گوگل هیچ نوع موضوع خاص یا سیگنال خاص (مانند کیفیت) را هدف قرار نمیدهد، در واقع، در چنین آپدیتی گوگل هیچ چیز را هدف قرار نمیدهد!
جان مولر، تحلیلگر گوگل، بارها تاکید کرده است آپدیتهای هسته ای و گسترده گوگل هیچ نوع دسته ی خاصی از وب سایت ها را هدف قرار نمیدهند، امّا با چرخی در فرومهای مختلف و با خواندن نظرات صاحبان وب سایت میتوان دید که افراد زیادی بر این باورند که این آپدیت وب سایت های پزشکی/ سلامتی را هدف قرار داده است!
بهترین کاری که می توان در حال حاضر انجام داد این است که به تغییراتی که در روزهای آینده رخ می دهد دقت کنیم تا بهتر بفهمیم چگونه رضایت الگوریتم فلوریدا 2 را برای وب سایت خود به دست آوریم. اتفاقاتی که طی چند روز گذشته افتاده است اغلب موارد زیر گزارش شده است:
شواهدی منبی بر اینکه سایت هایی که کیفیت محتوا و سرعت سایت را الویت قرار داده اند تجربه افزایش ترافیک داشته اند.
نکته مهم دیگر در مورد الگوریتم فلوریدا 2 این ایت که اثز آن رو وب سایتها تاثیری جهانی است. به بیانی سادهتر تاثیر این آپدیت روی یک صنعت خاص یا روی یک منطقه جغرافیایی خاص نیست.
تاثیر الگوریتم فلوریدا بر سئو سایت
پس از کندوکاوهای بسیار بلاخره متخصصین سئو پی بردند که دو فاکتور اصلی که برای فلوریدا بسیار حائز اهمیت است استفاده از تکنیک بک لینک سازی برای وب سایتها و تولید محتوای بسیار باکیفیت است.
بک لینک در واقع یکی از تکنیکهایی است که برای تمام وب سایتها لازم و ضروری میباشد که به شما در بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب در نتایج گوگل کمک بسیاری میکند. همانطور که اشاره کردیم استفاده از بک لینک برای سایتها لازم میباشد اما در برخی مواقع با اشتباهات کوچکی که در وب سایتها انجام میشود باعث میشود که وب سایت توسط گوگل جریمه شود.
بنابراین میتوان گفت که انتخاب و استفاده از بک لینک های نامناسب میتواند نقش مهمی در افت سئو سایت داشته باشد. پس با استفاده از الگوریتم فلوریدا میتوانید از به وجود آمدن همچین مسئله ای جلوگیری کنید. سعی کنید با استفاده از محتواهای مناسب و لینکهای مناسب وب سایت خود را به درستی مدیریت کنید تا دچار افت سئو سایت نشوید و نتیجه بهتری را در نتایج جستجو گوگل بدست آورید.
چرا این آپدیت گوگل آپدیت Florida نامیده شده است؟
اولین گفت و گوها در مورد آپدیت فلوریدا همزمان با کنفرانس 2019 Pubcon Florida آغاز شد و به همین دلیل، Brett Tabke موسس Pubcon و WebmasterWorld این آپدیت را فلوریدا 2 نامیده است. این کنفرانس برای تحلیل و بررسی الگوریتمهای گوگل برگزار میگردد. با توجه به اینکه همه الگوریتم تازه معرفی شده را با نام فلوریدا میشناسند اما گوگل آپدیت جدید خود را را آپدیت March 2019 Core Update نامیده است.
فوت و فن های مبارزه با آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل
همان طور که در توئیت سالیوان در بالای صفحه دیدید، راهنمایی که او کرده است این است که کاربران را به یک توئیت گذشته ارجاع داده است. این توئیت میگوید:
“هیچ گونه روشی برای فیکس کردن صفحاتی که عملکرد بدتری نسبت به صفحات دیگر دارند وجود ندارد؛ فقط لازم است روی تولید محتوای عالی تمرکز کنید. در طول زمان، ممکن است محتوای شما با مرتبط بودن با صفحات دیگر پیشرفت کند.”
چیزی که میتوان از این توئیت استنباط کرد بحث مرتبط بودن محتوا و/یا لینک دهی مطالب در نتایج جستجو باشد.
محتوای ضعیف و بک لینکهای نامناسب همیشه قاتل رنک سایتها بودهاند. این موارد چیزهای جدیدی نیستند و صاحبان وب سایت همواره از اهمیت این موارد برای گوگل با خبر بودهاند. اگر سایت شما دارای محتوایی عالی است و بک لینکهای واقعی و طبیعی دریافت میکند، جای هیچ ترسی وجود ندارد، امّا اگر سایت شما در موارد کلیدی از جمله محتوا و بک لینک ضعیف عمل کرده است، چه در این آپدیت چه در آپدیتهای بعدی، به هرحال روزی سایت شما گیر خواهد افتاد!
الان وقتشه!
جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر
نویسنده
مدیر سایت
حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.