تولید محتوا سئو

نکات کاربردی در نوشتن متا دیسکریپشن حرفه ای

نکات کاربردی در نوشتن متا دیسکریپشن حرفه ای
نکات کاربردی در نوشتن متا دیسکریپشن حرفه ای

10 نکته کاربردی و حائز اهمیت در نوشتن یک متا دیسکریپشن بهینه و حرفه‌ای

  • نکته 1: برای نوشتن متا دیسکریپشن به صورت جداگانه وقت بگذارید. (به هیچ وجه بخشی از محتوای تان را به عنوان دیسکریپشن کپی نکنید.)

بسیار پیش آمده است که بسیاری از نویسندگان وب صرفا به منظور پر کردن باکس دیسکرپشن در پنل مدیریت وب سایت خود بخشی از متن محتوای خود را در حد یک یا دو جمله کپی کرده و در کادر مربوط به متا دیسکریپشن قرار می دهند. ما به شما توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه این کار را نکرده و مجددا برای تولید محتوا ویژه کادر متا تگ دیسکریپشن خود وقت بگذارید. چرا که در صورت بی توجهی به این بخش شانس بزرگ جذب کاربر از طریق متا دیسکریپشن بهینه را از دست می‌دهید.

  • نکته 2: متا دیسکریپشن را برای جذب کاربر بنویسید، نه برای گوگل

بر هیچ سئو کاری پوشیده نیست که زمانی گوگل به وب سایتی رتبه می‌دهد که آن وب سایت در ساختار خود برای کاربر جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته باشد. در واقع اگر سایتی بتواند به گونه ای عمل نماید که کاربران از نحوه عملکرد آن رضایت داشته باشند در چنین شرایطی گوکل نیز به آن وب سایت رتبه بالاتری نسبت به رقبایش می‌دهد. همین دلیل کافیست تا شما به عنوان مدیر وب سایت در هر کاری نظر کاربر را در اولویت کار خود قرار دهید تا در نهایت به جلب رضایت گوگل  و بهبود سئو سایت خود دست یابید.

  • نکته 3: قبل از نوشته دیسکریپشن برای محتوای خود،دیسکریپشن مشابه رقبای تان را آنالیز کنید.

سعی کنید قبل از نوشتن Meta Description، ابتدا رقبای خود را خوب آنالیز کنید و سپس سعی کنید Description متفاوتی نسبت به سایر رقبا بنویسید که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی لینک وب‌سایت شما کند. این یک تکنیک بسیار کاربردی و حرفه ای در دیسکریپشن نویسی است.

  • نکته 4: محدودیت کاراکتر در دیسکریپشن نویسی را رعایت کنید.

دقت کنید متا تگ Description باید حداکثر بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد. درصورتی‌که تعداد کاراکترها بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر باشد، فقط ۱۶۰ کاراکتر اول آن توسط موتورهای جستجو نمایش داده‌شده و مابقی به‌صورت نقطه‌چین (…) نمایش داده خواهد شد.

  • نکته 5: متا دیسکریپشن های خود را تکرار نکنید

یکی از اشتباهات رایج در میان بسیاری از مدیران سایت عدم توجه به تولید محتوای با کیفیت برای دیسکریپشن است، به طوری که به کرات شاهد این هستیم که محتوای دیسکریپشن بسیاری از صفحات کاملا تکراری و مشابه هم است. هرچند که دو متا دیسکریپشن شبیه به هم نمی تواند مشکل خاصی را برای سایت شما ایجاد کند ولی به جای این که آنرا کپی کنید زمانی که چیزی برای نوشتن متا ندارید آن را خالی بگذارید خود گوگل برای شما این بخش را با توجه محتوا پر می کند. اگر نمی‌توانید روی تولید متا تمام صفحات وقت صرف کنید روی صفحات اصلی و دسته ها و آنهایی که برای شما مهم است کار کنید.

  • نکته 6: از کلمات کلیدی وب سایت خود به صورت بهینه در دیسکریپشن استفاده کنید.

سعی کنید از کلمات کلیدی متن خود به ‌طور متعادل و غیر افراطی در Meta Description استفاده کنید. در واقع می‌توان چنین گفت: هنگام نوشتن متا تگ دیسکریپشن، تحت هیچ شرایطی از کلمات کلیدی به‌صورت اسپم‌وار و پشت سر هم استفاده نکنید و به‌جای آن از جملات خوب و جذاب استفاده کنید. فراموش نکنید که هنگام نوشتن جملات، دستور زبان و قواعد نوشتاری را رعایت کنید.

  • نکته 7: بازدید کننده را کنجکاو کنید.

می‌توانید در توضیحات متا خودتان از سوال استفاده کنید سوال‌هایی که دقیقا می‌دانید افراد به دنبال آن هستند. این کار باعث می‌شود که مخاطب شما  احساس کند جواب تمام سوال‌های خودش را می تواند در سایت شما پیدا کند.

  • نکته 8: از نام برند خود را در دیسکریپشن به صورت بهینه استفاده نمایید.

متا دیسکریپشن فرصت خوبی است برای نمایش مهم‌ترین جملات هدف به کاربر، پس می‌تواند فرصت خوبی باشد برای نمایش نام برند شما به کاربران تان. از این فرصت طلایی به صورت بهینه برای برند سازی خود استفاده نمایید.

  • نکته9: در دیسکریپشن خود از اعداد و علامت ها استفاده کنید.

اگر سایت شما فروشگاهی است یا دارید در مورد یک کالا خاص صحبت می‌کنید می‌توانید با نوشتن درصدهای تخفیف یا آفرهای ویژه خود، مخاطب را به فروشگاهتان دعوت کنید.

  • نکته 10: با رعایت اصل مهم صداقت ، متا تگ دیسکریپشن خود را جذاب و گیرا و متفاوت بنویسید.

مهم ترین هدف ما از نوشتن دیسکریپشن جذاب و گیرا در واقع جذب کاربر به وب سایت است. حال اگر دیسکریپشنی بنویسیم که مبلغ محتوایی باشد که هیچ اثری از آن محتوا در وب سایت ما نیست نرخ پرش سایت خود را افزایش داده ایم نه ترافیک سایتمان را.

پس با رعایت اصل صداقت متا دیسکریپشن  شما باید انقدر جذاب باشد که مخاطب شما با سرچ در گوگل و مشاهده سایت شما بتواند جذب سایت شما شده و برای مشاهده آن کلیک کند.

نکته دیگر این که وقتی در دیسکریپشن خود در  مورد چیز خاصی صحبت می‌کنید سعی کنید که توضیح شما کاملا شفاف باشد که افراد با خواندن یک خط جذب شده و وارد سایت شما شوند. در واقع افراد بعد از خواندن متا شما باید تصور کنند بعد از کلیک روی این سایت با چه مقاله ای مواجه می‌شوند.

سخن آخر

در پایان این مقاله لازم می‌دانیم مجددا اهمیت تولید محتوای با کیفیت و بهینه برای تگ متا دیسکریپشن را متذکر می‌شویم.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *