سوالات متداول درباره محتوای سایت
خیلی ساده میتوان با طرح یک مثال این مسئله را جا انداخت. فرض کنید در یک فروشگاه قدم میزنید و محصولاتی را مشاهده میکنید. آیا دوست ندارید زمانی که تمایل به خرید پیدا میکنید، فردی توضیحاتی پیرامون آن به شما ارائه دهد؟ با این حال شما همه چیز را میبینید و حتی اگر توضیحی به شما ارائه نشود، مشکلی با این موضوع ندارید و در نهایت تصمیم خود را میگیرید. اما در دنیای وبسایت قضیه کاملا فرق میکند. مشتری نه فیزیکی میبیند و نه جنسی را لمس میکند پس چاره کار چیست؟ شما باید با کمک محتوای غنی خود تمام توضیحات را به او بدهید، به گونهای که همه چیز را برایش قابل لمس کرده و تصمیمگیری را برایش ساده سازید.
یکی دیگر از سوالات متداول درباره محتوای سایت، درباره فردیست که بتواند محتوای خوبی بنویسد. در واقع فردی که پیرامون خدمات و محصولات محتوا تهیه میکند، باید فردی حاذق و مسلط باشد. مسلط به چی؟ به اصول محتوانویسی برمبنای سئو. برای این منظور اگر خودتان توانایی انجام چنین مهمی را دارید، پس بسمالله در غیراینصورت میتوانید فرد یا افرادی را برای تولید محتوای سایت خود استخدام کنید تا بتوانند چنین فعالیتی را امکانپذیر سازند.
به شدت باید حواستان به محتوایی که در سایت مینویسید باشد. حال چه خودتان مینویسید چه نویسنده اینکار را میکند. کپی کردن ممنوع! اگر دوست دارید رشد کنید و گوگل به شما امتیاز دهد باید حواستان به محتوا باشد. منظور این نیست که از خودتان خلق کنید زیرا همیشه ذهن انسان کامل و شامل تمامی اطلاعات نیست و باید تحقیقاتی انجام دهد تا اطلاعاتی کسب کند. شما میتوانید با مراجعه به منابع مختلف اطلاعات را جمع آوری کرده و حال خودتان به زبان خودتان و آنچه فهمیدید بازنویسی کنید. این اسمش کپی کردن نیست و واقعا یک اطلاع دست اول و عالیست.
کمیت مسئله مهمی است اما کیفیت از آن مهمتر است. باید به این مسئله دقت کنید، به گونهای کمیت کار خود را افزایش ندهید که کیفیتش از بین برود. در عین حفظ کیفیت مقالهای جامع و کامل بنویسید! معمولا این کامل نویسیها بیشتر به مقالات آموزشی برمیگردد. این مدل مقالات باید خیلی کامل باشند تا مخاطب همه چیز را دریابد. اما هرگز کیفیت کار را فدای کمیت نکنید.
یکی از سوالات متداول درباره محتوای سایت تعداد محتوای لازم در هفته است. این موضوع کاملا بستگی به نیاز کاربرانتان دارد. اینکه آنها با چه نیازی سمت سایت شما میآیند. با توجه به این موارد یک برنامهریزی دقیق هفتگی داشته باشید. ما معمولا از حداقل سه محتوا در هفته را پیشنهاد میکنیم. این تعداد رو با توجه به تعداد کاربران و میزان ترافیک سایت زیاد کنید. وقتی سایتی فروشگاهی داشته باشید، مسلما هر روز با حجم زیادی از مشتریان مواجه هستید، پس بهتر است هر روز محتوا تولید کنید و در سایت نشر دهید.
وقتی هدف مشخص باشد شما میتوانید با کمی جستجو به کلمات هدف خود برسید. اما اگر هدف اصلی را در ابزار keywordtools.io جستجو کنید، کلمات کلیدی خوبی را بدست میآورید. مثلا فرض کنید میخواهیم کلمات کلیدی درباره “فروشگاه اینترنتی” بدست آورده و برمبنای آنها محتوا تولید کنیم.
تنها یک راه عملی برای این منظور وجود دارد. بهترین رقبای خود را انتخاب کرده و به رصد عملکرد آنها بپردازید. به گونهای جدی این کار را دنبال کرده و برایش برنامهریزی انجام دهید. بررسی عملکرد رقبا به شما اطلاعات زیادی میدهد و میتوانید در جهت پیشرفت و بهبود عملکرد خود تلاش کنید.
تنها با جستجوی زیاد و دقیق! وقتی کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، وقت آن میرسد که جستجو در گوگل را آغاز کنید. در این مرحله اصلا عجله نکنید و با آرامش بهترین مطالب و مقالات پیرامون کلمه هدف را بررسی کنید. چون ما پارسی زبان هستیم، پیشنهاد میکنم علاوه بر مطالعه مقالات فارسی، حتما مقالات انگلیسی و منابع زبان اصلی را هم درنظر داشته و بررسی کنید. با مطالعه مطلوب حتما میتوانید بهترین موضوع را بیابید و درباره آن مشغول نوشتن شوید.
سوال بسیار مهمی است اما باور کنید این خودتان هستید که چنین چیزی را تعیین میکنید. باید ببینید مطابق با هدف شما چه مطالبی نیاز کاربر است، وقتی پیرامون آنها مینویسید یعنی مخاطبین خود را به آن سمت هدایت میکنید.
در این مقاله سعی داریم سوالات متداول درباره محتوای سایت را بررسی کنیم. البته سوال زیاد است اما رایجترین آنها همین ۱۰ مورد بوده. امیدواریم سوال شما را در این بخش پاسخ داده باشیم اما اگر سوالی خارج از این موارد دارید، حتما در بخش دیدگاهها بپرسید، ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.