سئو ووکامرس

3 اشتباه مهم در صفحه محصولات فروشگاه اینترنتی

3 اشتباه مهم در صفحه محصولات فروشگاه اینترنتی

هنگامی که یک سایت فروشگاهی آنلاین طراحی می کنید، تمرکز طراح سایت بر روی صفحه اصلی است زیرا اولین چیزی که بازدید کننده هنگام ورود به وب سایت مشاهده می کند؛ این صفحه می باشد. با این حال هدف واقعی هر وب سایت فروش است و این فروش در صفحه محصولات اتفاق می افتد. اگر میزان فروشتان کم است، یکی از عوامل می تواند به دلیل وجود مشکلاتی در صفحات محصول شما باشد. در این مقاله ما سه مورد از رایج ترین اشتباهاتی که سایت ها در صفحات محصولات خود مرتکب می شوند را بیان می کنیم و راه کارهایی برای رفع مشکلات سئو سایت شرح خواهیم داد.

صفحه محصول چیست؟

صفحاتی در وب سایت وجود دارد که به یک محصول برجسته اختصاص خواهند گرفت. بر خلاف صفحه فرود که برای یک کمپین خاص طراحی شده است، در صفحات محصول فقط انتقال ارزش محصول و ترویج فروش وجود دارد. این صفحات به خریداران می گویند که این محصول چه شکلی است، چه حسی دارد، چه چیزی باعث بهتر شدن آن نسبت به محصولات مشابه می شود و چرا باید ان را در اختیار داشته باشید.

اکنون به معرفی صفحه محصول پرداختیم، در ادامه به رایج ترین اشباهات این صفحات و نحوه رفع آن می پردازیم.

1.تصاویر محصول با کیفیت پایین

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که فروشگاه های اینترنتی مرتکب می شوند، سرمایه گذاری نکردن روی تصاویر و فیلم های باکیفیت بالا است. از آنجا که مشتریان نمی توانند محصولات را قبل از خرید ببینند، لمس کنند یا امتحان کنند، تصاویر محصول شما باید تمیز، با وضوح بالا باشد و به مشتری کمک کند محصول را در زندگی واقعی به تصویر بکشد. تصاویر زیبا و چشم نواز به مشتریان شما کمک می کند تا اطمینان بیشتری نسبت به خرید اینترنتی خود داشته باشند.

برای صفحه محصولات سایت خود به کدام تصاویر نیاز دارید؟ در اینجا برخی موارد ضروری را بیان می کنیم:

تصاویر اولیه

تصاویر اصلی عموما استاندارد و با وضوح بالا هستند که در آن محصول بر روی یک زمینه سفید خالص قرار دارد (برای مثال تصاویری که در سایت آمازون مشاهده می کنید). این عکس ها باید حرفه ای به نظر برسند و باید محصول را از چند زاویه مختلف به نمایش بگذارند.

تصاویر در محیط واقعی

این تصاویر برای نشان دادن محصول مورد استفاده در زندگی واقعی است. این می تواند به معنای به نمایش گذاشتن یک گوشواره از گوش یک فرد واقعی باشد.

فیلم ها

فیلم های کوتاه یکی از سریع ترین راه های فروش محصولات از طریق فروشگاه اینترنتی شماست. تحقیقات نشان داده که مشتریان پس از تماشای یک فیلم محصول در حدود 64-85٪ احتمال خرید را دارند و شما می توانید برای استفاده بیشتر از سرمایه خود، از این فیلم در جاهای دیگر رسانه های اجتماعی خود (مثلاً در تبلیغات) استفاده کنید.

آموزش سئو کردن صفحات دسته بندی سایت فروشگاهی

2. نوشتن محتوای بد

دومین اشتباهی که مشاغل تجارت الکترونیکی مرتکب می شوند؛ نوشتن محتوای بد و یا کپی است. محتوای صفحه محصولات  باید مختصر و جذاب باشد و به خواننده انگیزه دهد که اقدامی انجام دهد … اما گفتن این کار آسان تر از انجام آن است.

نکاتی برای نوشتن محتوای مناسب برای صفحه محصولات:

  • بر روی ارزش محصول تمرکز کنید، چه چیزی آن را بهتر از محصولات مشابه و رقیب می کند؟
  • تمام مزایای استفاده از محصول به صورت یک لیست بیان کنید.
  • محتوا از سایت دیگه کپی نکنید.
  • هر گونه ضمانت یا سیاست بازگشت را برجسته کنید.
  • از لحنی صمیمانه و روان استفاده کنید.

3. اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی یک پدیده روانشناختی اجتماعی است که به اعتماد مردم برای تعیین درست و غلط بودن در یک شرایط خاص اشاره دارد.

طبق تحقیقات انجام گرفته، 92 درصد از مصرف کنندگان در اینترنت نظرات را می خوانند و 80 درصد از خریداران به توصیه های شخصی اعتماد دارند.

اما چگونه این مدارک اجتماعی را جمع کنیم؟ یکی از ساده ترین راه ها ارسال ایمیل به مشتریان و درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن بازخورد آنهاست. ممکن است چند ایمیل پیگیری طول بکشد تا به در خواست شما واکنش دهند و نظر خود را ارسال کنند.

فعالانه عمل کنید و با ارائه تخفیف و پاداش در ازای گذاشتن بازخورد صادقانه در وب سایت، به مشتریان خود انگیزه دهید تا نظرات خود را درج کنند.

فایده این تاکتیک این است که باعث افزایش آگاهی و وفاداری مشتری می شود.

اگر مشتریان شما نظرات منفی زیادی از خود به جای می گذارند، وقت بگذارید تا با روشی مودبانه به آنها پاسخ دهید و به آنها اطمینان دهید که برای بهبود حرکت به جلو تمام تلاش خود را می کنید. هر کاری انجام می دهید، همیشه به نظرات مشتری پاسخ دهید و هرگز با اظهارنظر بی ادبانه یا بی احترامی به او پاسخ ندهید.

نتیجه گیری:

روش های بسیاری برای تجارت الکترونیک وجود دارد، اما به روز نگه داشتن صفحات محصول با تصاویر حرفه ای، محتوای هوشمندانه و اثبات اجتماعی ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه مشتریان قبل از خروج از صفحه محصولات، خرید خود را انجام می دهند. اگر در تلاش برای افزایش فروش محصولات اینترنتی خود هستید و یا نیز به اطلاعات بیشتر درباره سئو سایت دارید؛ می توانید با ما تماس بگیرید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *