اپلیکیشن

نقش طرح تجاری در طراحی اپلیکیشن موبایل

نقش طرح تجاری در طراحی اپلیکیشن موبایل

یکی از اقدامات مهم برای موفقیت در کسب و کارها، طراحی اپلیکیشن است. برای این موضوع باید ایده و طرح اولیه‌ای مناسب با پرسونای مخاطب‌مان طراحی و به طراح اپ ارائه دهیم. در ابتدا باید طرح تجاری و کارآمد را برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال اگر شما در حال راه‌اندازی شرکت خود هستید، باید مواردی از قبیل تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و اجرای کل پروژه را برای شرکت خود در نظر بگیرید. حتی باید جزئیات بیشتری مانند پیش‌بینی هزینه‌های شرکت، حوزه فعالیت، شرایط کارمندان و مسائلی از این دست را بررسی و در نظر بگیرید.

برای قرار دادن همه موارد گفته شده باید شما دارای طرحی تجاری و مناسب با اهداف خود باشید.

می‌توان گفت طرح تجاری راهنمایی برای عملی ساختن ایده‌های شما است. با طراحی طرح تجاری نقشه راه کسب و کار تان را ترسیم می‌کنید.

به دلیل اهمیت این موضوع در موفقیت بیزینس‌ها بر آن شدیم تا در قالب مقاله‌ای جامع درباره پیاده سازی ایده در کسب و کار و  طراحی اپلیکیشن موبایل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

پیاده سازی ایده در کسب و کار

برای پیاده سازی ایده‌های اولیه در طراحی اپلیکیشن اندروید و ios، باید پارامترهای زیر را رعایت کنید.

بررسی آمار کاربران

یکی از شیوه‌های بررسی ایده اپ موبایل تحقیق درباره درآمد نرم افزارهای تلفن همراه است. امروزه کمتر کسی وجود دارد که از اپلیکیشن بر روی موبایل خود استفاده نکند. به طور کلی تا زمانی که تلفن همراه جایگاه مهمی برای مردم داشته باشد می‌توان با طراحی اپلیکیشن باعث کسب درآمد شد.

نقش طرح تجاری در طراحی اپلیکیشن موبایل

برنامه ریزی و تعیین هدف

با توجه به اینکه تعداد کثیری اپلیکیشن در پلتفرم‌های فروش نرم افزار موبایل وجود دارد؛ باید با هدف و برنامه ریزی دقیق اقدام به طراحی و انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و یا اپ استور نمایید تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب بیزینس‌تان کنید.

برای کسب موفقیت بیشتر در اپ مارکتینگ باید مانند یک کاربر بیندیشید. اگر کاربر اپلیکیشن خود بودید چه خواسته هایی از نرم افزارتان داشتید؟ چه ویژگی هایی شما را جذب ادامه کار با نرم افزار می‌کرد؟ علاوه بر این موضوع باید به طور مداوم و مستمر اقدام به توسعه و رفع باگ‌ها و مشکلات اپ نمایید تا بتوانید از این طریق رضایت کاربران را جذب کنید.

شناخت و تحلیل بازار

قبل از آغاز نوشتن طرح تجاری کسب و کار خود اقدام به تجزیه و تحلیل بیزینس خود کنید. منظور از تجزیه و تحلیل این است که نیازهای بالقوه مخاطبان را تحلیل و بررسی نمایید. مثلا این که کاربران تان چه میزان به محصول و یا خدمت ارائه شده کسب و کارتان نیاز و یا علاقه دارند.

طرح تجاری چگونه است؟

سوال اصلی که یک طرح تجاری باید به آن پاسخ دهد این است که آیا تولید محصول و ارائه ان سودآور است یا خیر. بنابراین، هنگام نوشتن یک طرح تجاری برای اپلیکیشن کسب و کارها باید هزینه توسعه و راه اندازی و همچنین زمان بازگشت سرمایه در پروژه خود را تخمین بزنید.

برای موفقیت در این عرصه باید به فکر طراحی اپلیکیشنی باشید که برای کاربران حس اعتماد را ایجاد کند.

جمع بندی

برای موفقیت در هر زمینه ای نیاز به برنامه  ریزی و طرح اجرایی دارید تا بتوانید بهترین عملکرد را در ان زمینه اجرا و پیاده سازی کنید. طراحی اپلیکیشن نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای کسب موفقیت در این عرصه نیز باید با برنامه‌ریزی و هدف گذاری مشخص پیش رفت. همچنین برای کسب موفقیت بیشتر نیز بهتر است به کمک شرکت های طراحی اپلیکیشن وارد این عرصه شوید. از همین رو شرکت مشهد سئو می تواند به شما در طراحی و اجرا اهداف کاری‌تان کمک نماید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *