سئو

سئو کلاه سفید یا White-Hat Seo چیست؟

سئو کلاه سفید یا White-Hat Seo چیست؟

سئو کلاه سفید یا White-Hat Seo به نوعی از استراتژی بهینه سازی سایت اشاره دارد که توسط گوگل تعیین شده. تمام کاری که شما در این روش انجام می‌دهید این است که بهترین نتیجه را برای کاربران خود فراهم کنید.

اما اگر هدف شما کسب جایگاه در نتایج جستجو است، از هدفی که گوگل برای کاربرانش انتخاب کرده دور شده اید. ولی اگر درست مانند گوگل، رضایت کاربر و نیازهای او را اولویت کار خود قرار دهید، سریع تر به نتیجه میرسید.

سئو محتوا، دوست خوب سئو کلاه سفید

با اینکه تولید محتوا برای کاربران هدف اول و آخر گوگل است، ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگل هنوز هم ربات هستند و برای درک محتوای شما به زمان نیاز دارند.

در سئو کلاه سفید، شما اقدامات زیر را انجام میدهید:

  • با توجه به قوانین راهنمای گوگل Google Webmaster Guidelines سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه میکنید 
  • سایت خود را برای کاربران بهینه می‌کنید، نه موتورهای جستجو.
  • محتوایی تولید می‌کنید که بر رفع نیاز کاربر تاکید دارد

اما یک سوال مهم:

از کجا بفهمید که گوگل برای محقق کردن هدف خود از چه روش ها و معیارهایی استفاده میکند؟

با مراجعه به بخش Google Webmaster Guidelines می‌توانید بسیاری از روش های بهبود جایگاهی که گوگل خودش به آن ها ایمان دارد را مشاهده کنید.

در این بخش ما تمام توصیه های گوگل را با تجربه های عملی خود ترکیب کردیم تا بتوانید به روش موثرتری به این هدف مشترک برسید.

سئو کلاه سفید یا White-Hat Seo چیست؟

آموزش تکنیک های سئو کلاه سفید به روشی اصولی

در این سلسله مقالات قصد داریم مفاهیم کلیدی سئو کلاه سفید را در مدت زمان کوتاهی به این طیف وسیع از مخاطبان آموزش دهیم.

این آموزش‌ها مناسب چه کسانی خواهد بود؟

  • کسانی که در ابتدای یادگیری سئو هستند و قصد دارند به یک متخصص سئو تبدیل شوند
  • مدیران؛ در مرحله گردهم‌آوری و ساخت یک تیم حرفه‌ای سئو
  • مشتریان سئو؛ در یافتن متخصصان و نظارت بر کار آنان
  • اعضای تازه وارد تیم‌های سئو
  • توسعه‌دهندگان وب

6 مرحله حیاتی برای پیاده کردن روش های White Hat Seo

اگر بخواهیم رنگ سفید سئو را به تکنیک های کاربردی تقسیم کنیم، به چند مورد می‌رسیم:

  1. استراتژی سئو: شما در نتایج جستجو چه هدفی دارید و می‌خواهید چطور و به چه روش هایی به هدف خود برسید؟
  2. تحقیق، آنالیز و انتخاب کلمات کلیدی هدف: هنوز هم استفاده از کلیدواژه ها در سئو کاربرد دارد ولی مشکل اینجاست که این فرآیند به ظاهر ساده را از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم؟
  3. تولید محتوا برای کاربر: در نهایت گوگل از ما محتوای خوب و ارزشمند می‌خواهد. ولی یک محتوای خوب و ارزشمند دقیقاً چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اگر بخواهیم کلمات «خوب» و «ارزشمند» را به یک سری راهنمای عملی و کاربردی تبدیل کنیم به چه چیزی میرسیم؟
  4. سئو داخلی: چه اتفاقی می‌افتد وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود؟ آیا به خاطر لینک سازی داخلی غیراصولی و ساختار نادرست سردرگم می‌شود و سایت را رها می‌کند یا اینکه اینقدر از ساختار داخلی سایت شما خوشش میاید که بستن سایت را کار سختی می‌داند؟
  5. سئو تکنیکال: تا حالا دیدید ماشینی بدون موتور و اجزای درونی آن به حرکت درآید؟ سایت شما هم یک سری اعضای حیاتی دارد که حسابی به توجه شما نیاز دارد. واقعاً چقدر به تغذیه و سلامت این ارگان های حیاتی سایت خود توجه می‌کنید؟
  6. لینک سازی خارجی: وقتی چند سایت به شما لینک دهد، گوگل راحت تر می‌تواند به سایت شما اعتماد کند، ولی آیا هر روشی از اعتماد سازی می‌تواند به اعتماد گوگل منجر شود؟

موفقیت تضمینی آینده با کلاه سفید

یکی از بهترین اثرات استفاده از نکات آموزش سئو کلاه سفید این است که آینده وب سایت شما 100 درصد موفقیت آمیز خواهد بود. بیشتر تکنیک های سئو کلاه سیاه در نهایت توسط موتور جستجوی گوگل شناخته شده و از پیشرفت آن ها جلوگیری خواهد شد. گوگل حتی ممکن است متوجه کارکرد یک تکنیک سئو کلاه سیاه نشود و در عین حال مانع عملکرد آن بشود؛ به این صورت که اگر یک صفحه سایت را بدون هیچ دلیل مشخصی، در رنک های برتر مشاهده کرد، آن را جریمه می کند.

شما با تمرکز بر تجربه کاربری وب سایت خود می توانید از این قضیه مطمئن شوید که در آینده با بروز رسانی های جدید الگوریتم رتبه بندی گوگل، هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. محتوای با کیفیت، لینک های ارزشمند و طراحی جذاب هم باید در کنار هم به کار برده شوند تا نتیجه بدهند.

سخن آخر

سعی و تلاش همه ما باید بر این باشد که از سئو کلاه سفید در روند کاری خود استفاده کنیم. مادامی که افراد از تکنیک های کلاه سیاه استفاده کنند، مطمئن باشید کیفیت محتواهایی که در وب فارسی وجود دارد به همین صورت باقی خواهد ماند و پیشرفتی نخواهد کرد. شما کاری به رقیب هایتان در این زمینه نداشته باشد، سعی کنید همواره طبق اصول کلاه سفید عمل کنید و ارزش و کیفیت را به کاربرانتان ارائه کنید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *