سئو

تکنیک سئو کلاه سیاه چیست و تاثیر آن روی رتبه سایت

تکنیک سئو کلاه سیاه چیست و تاثیر آن روی رتبه سایت
تفاوت سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه
  • تولید محتوای کپی و تکراری

در سئو سایت Content  بخش مهم بهینه سازی وب سایت است و به گفته بیل گیتس  محتوا پادشاه سایت شما است. از همین رو درج مطلبی یونیک و با کیفیت بسیار با اهمیت است. اما عده‌ای مطالبی را از دیگر سایت‌ها کپی کرده و منتشر می‌کنند که مخرب‌ترین نوع سئو کلاه سیاه است زیرا علاوه بر جریمه شدن توسط گوگل، کاربران نیز متوجه کپی بودن مطلب شده و باعث ریزش مخاطبین و افزایش بانس ریت سایت شما می‌شود.

  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نقش مهمی در نمایش وب سایت شما برای کاربران ایفا می‌کند اما باید طبق قوانین سئو کلاه سفید به تعداد مناسب و به صورت صحیح کلمات کلیدی در محتوا قرار داده شود.  Keyword Stuffing باید بین 1 تا 3 درصد تعداد کل کلمات نوشته شده در محتوای شما باشد و اگر از این مقدار بیشتر باشد دچار Keyword overflow یا سرریز عبارت کلیدی می شوید که از نظر گوگل جز سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود و وب سایت شما مشمول جریمه خواهد شد.

  • Hide content یا متن پنهان

روشی دیگر در سئو کلاه سیاه قرار دادن متنی در سایت است که توسط گوگل رویت و ایندکس می شود اما کاربران قادر به مشاهده متن نیستند که خزنده‌های گوگل متوجه این تفاوت شده و در نتیجه وب سایت را از صفحات موتور جستجو حذف می‌کنند.

  • Cloaking

کلاکینگ به معنی درج متنی هم رنگ پس زمینه است که توسط گوگل ایندکس می‌شود اما کاربران به دلیل هم رنگ بودن با پس زمینه قادر به رویت متن نیستند.

  • خرید بک لینک

لینک هایی که وب سایت‌ها جهت معرفی و تبلیغ به سایت ما link می‌دهند را بک لینک می‌گویند که طبق لینک‌های دریافتی، گوگل متوجه محبوبیت وب سایت می‌شود. اما عده ای از طریق سئو کلاه سیاه با پرداخت هزینه بک لینک خریداری کرده و یا تبادل لینک می‌کنند.

از دیگر روش های  Black Hat Seo در بحث بک لینک می‌توان به مزرعه لینک و مجموعه لینک‌های pbn اشاره کرد که باعث اسپم شدن سایت‌تان می‌شوند.

  • تکرار انکرتکست

کلمات کلیدی لینک‌دار را انکرتکست می‌گویند و اگر از سایت‌های مختلف بر روی یک کلمه کلیدی لینک‌های متعددی ایجاد شود وب سایت شما وارد بلک هت سئو شده است.

  • درج لینک غیر مرتبط

تکنیک دیگر در سئو کلاه سیاه قرار دادن لینکی در محتوا است که با کلیک بر آن به صفحه ای هدایت می‌شویم که ارتباطی با عنوان لینک ندارد که به آن صفحه پرش می گویند.که در واقع با این روش هدف فریب و ترغیب کاربران برای کلیک بر روی مفاهیم غیر مرتبط می‌باشد.

  • کامنت‌های اسپم

درج کامنت برای پست‌هایی که ارتباطی با محتوا comment ندارد جز کارهای لیست سیاه گوگل است و وب سایت‌هایی که اجازه انتشار کامنت را برای کاربران باز می گذارند خطر این موضوع تهدیدشان می‌کند.

جمع بندی

متدهای سئو کلاه سیاه بسیار وسیع است که ما چند مورد از مهترین و پرکاربردترین ها را مطرح کردیم اگر برای جلوگیری از پنالتی شدن وب سایتتان می‌خواهید با انواع روش Black Hat seo آشنا شوید می‌توانید از صفحه  Webmaster Guidelines تمامی قوانین گوگل را مطالعه کرده تا دچار جریمه و حذف وب سایت نشوید.

سئو سایت نیازمند دانش، صبر و اطلاعات بروز است. موضوع حائز اهمیت در بخش بهینه سازی وب سایت انتخاب شرکتی است که به واسطه سئو کلاه سفید سایت شما را در رنکینگ‌های صفحه اول گوگل بیاورد.

شرکت مشهد سئو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و سئو سایت شما را در این مسیر یاری می  رساند. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *