اینترنت سئو

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

حفظ امنیت سایت در برابر ویروس ها، بدافزارها و تروجان ها امری حیاتی در برقراری همیشگی وب سایت شما محسوب می شود. برای این منظور مدیران سایت ها می توانند از ابزارهای رایگان و قدرمندی در جهت اسکن آنلاین و تست امنیت وب سایت خود استفاده کنند.

بدافزار چیست؟

بدافزار یک اصطلاح کوتاه‌ برای نرم‌افزارهای مخرب است. این نوع نرم‌افزار ها خطرناک هستند؛ زیرا می‌تواند به دستگاه، به صورت پنهانی و بدون اطلاع کاربر برای سرقت اطلاعات دسترسی داشته باشد. انواع مختلفی از بدافزار وجود دارد که می‌تواند به شکل نرم افزار تبلیغاتی، جاسوس افزار، فیشینگ، ویروس‌ها، کرم و تروجان ها باشد. زمانی که کامپیوتر شما آلوده به بدافزار است کندتر از حد معمول عمل می‌کند. در صورتی که سیستم شما با بدافزار آلوده شود بهترین راه برای خلاص شدن از شر آن استفاده از ابزار قدرتمند و قابل‌اعتماد حذف بدافزار است.

اسکن امنیتی وب سایت

شما با اسکن امنیتی سایت توسط ابزارهای آنلاین و قوی می‌توانید آسیب پذیری، تروجان، ویروس و بدافزارهایی که در وب سایت شما وجود دارد را شناسایی کنید و آن ها را از بین ببرید. یکی از پربحث ترین و ترندترین بحث های اطلاعات و فناوری برای ایمن سازی وب است.

ما در این مقاله قصد داریم برای شما چندین ابزار آنلاین را در زمینه اسکن سایت به شما کاربران و وبمستران عزیز معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از این ابزارهایی که معرفی می شوند، با خیال راحت به اسکن امنیتی سایت تان مشغول شوید و آسیب های آن را شناسایی کنید.

معرفی ابزارهای آنلاین برای اسکن امنیتی سایت

ابزار آنلاین Scan My Server

ابزار آنلاین Scan My Server یکی از حرفه ای ترین ابزار های آنلاین است که به شما گزارش کاملی را در رابطه با وجود SQL اینجکشن، اسکریپت های مخرب سایت، کدهای اینجکشن PHP، اینجکشن هدر HTTP و دیگر گزاراشات را به شما ارائه می‌دهد. شما برای استفاده کردن از این ابزار قدرتمند، نیازمند است که در وب سایت به صورت رایگان ثبت نام کنید و همچنین گزارش تهیه شده را به ایمیل شما ارسال می‌کند!

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

ابزار آنلاین SUCURI

ابزار آنلاین SUCURI نیز یکی از قدرتمندترین ابزارهای اسکن امنیتی سایت می باشد که به صورت رایگان برای شما ویروس ها و فایل های مخرب سایت را بررسی می‌کند و به شما نشان می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از یک تست سریع برای فایل های مخرب و Malware، بلک لیستینگ های وب، اسپم های اینجکت شده و ضعف های دفاعی را بررسی کنید. برای شناسایی ضعف های وب سایت تان می‌توانید از این ابزار اسکن امنیتی سایت SUCURI استفاده کنید و همچنین ابزار اسکن سایت SUCURI کاملا با مدیریت محتواهایی مانند جوملا، وردپرس، دروپال و… سازگاری کامل دارد.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

ابزار آنلاین SSL Labs

یکی از پراستفاده ترین ابزار آنلاین اسکن امنیتی سایت، ابزار SSL Labs می باشد که برای اسکن سایت و وب سرور SSL به کار می‌رود و همچنین آدرس های Https شما را نیز بررسی می‌کند تا ببینید تا چند روز دیگر وقت تمدید مجدد آن هستید. ورژن های SSL/TLS، مجازی ساز دست تکانی (َشبکه) سرور را برای شما نیز بررسی می‌کند. اگر سایت شما با Https شروع می‌شود، استفاده از این ابزار کارآمد و قدرتمند را به هیچ وجه فراموش نکنید!. برای اینکه بتوانید از تمام امکانات سایت استفاده کنید شما مستلزم ثبت نام در وب سایت هستید.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

ابزار آنلاین Detectify

ابزار اسکن امنیتی سایت Detectify یکی از قوی ترین ابزارهای آنلاین برای اسکن سایت می باشد که دارای بیش از صد تست امنیتی سایت برای تست malware و ابزارهای جاسوسی به روز، و همچنین ابزاری را برای بررسی OWASP را دارا می باشد.

ابزار اسکن امنیتی سایت Detectify به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از ثبت نام در وب سایت و استفاده رایگان به مدت 21 روز به صورت آزمایشی، وب سایت خود را اسکن کنید و پس از آن اگر راضی بودید اقدام به تهیه اشتراک کنید.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

ابزار آنلاین Quttera

ابزار آنلاین Quttera نیز یکی دیگر از کارآمدترین ابزار ها برای اسکن امنیتی سایت است که وب سایت شما را بررسی می کند که آیا در آن Malware و یا اکسپلویت های آسیب پذیری در آن وجود دارد یا نه.

همچنین این ابزار اسکن امنیتی سایت فایل های مخربی که در وبسایت شما وجود دارد، فایل های مشکوک و یا فایل هایی که پتانسیل خراب کاری را دارند به شما معرفی می‌کند و اگر در سایت تان به وب سایتی لینک دادید که دارای ویروس است به شما اطلاع می‌دهد.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

ابزار آنلاین اسکن امنیتی سایت SiteGuarding

اگر می‌خواهید بدانید که دامنه شما در قسمت بلک لیستینگ گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر قرار گرفته است و یا اینجکت اسپمینگ بر روی آن فعال است و به دنبال ابزاری برای بهینه کردن امنیت وب سایت تان هستید، ابزار اسکن امنیتی سایت SiteGuarding یکی از بهترین ابزارهای آنلاین برای این کار است!.

این اسکنر آنلاین، به طور کامل از وردپرس، جوملا، دروپال، او اس کامرس و بولتین و دیگر پلتفرم ها پشتیبانی می کند. همچنین ابزار آنلاین اسکن سایت SiteGuarding به شما کمک می کند تا ویروس ها و بدافزارهایی که بر روی سایت تان هست را با استفاده آنتی ویرستفاده آنتی ویروسی که دارد شناسایی کند و شما را در نابود سازی آن ها کمک کند.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

ابزار آنلاین اسکن امنیتی سایت Web Inspector

ابزار آنلاین اسکن سایت Web Inspector به شما کمک می کند تا وب سایت را به راحتی اسکن کنید و گزارشی برای بلک لیست، فیشینگ، موارد مشکوک، کرم ها، بک دورها، تروجان ها و اتصالات نا امنی که در وب سایت وجود دارد را شناسایی کنید. استفاده از این ابزار قدرتمند و حرفه ای برای تمامی وب مستران پیشنهاد می‌شود!.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

 VirusTotal

همانطور که می توانید از نام آن حدس بزنید VirusTotal به تجزیه و تحلیل URL داده شده برای کدهای مشکوک و بدافزارها کمک می کند. نه تنها وب سایت بلکه می توانید فایل‌های محلی خود را نیز اسکن کنید.

این امر مفید خواهد بود اگر شما گمان می کنید برخی از فایل های وب سایت شما دارای کد مخرب هستند.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

 SiteLock

SiteLock بر روی هر CMS مانند دروپال، مگنتو، جوملا، وردپرس و … کار می کند. اسکن بدافزار در کلیه برنامه ها قرار دارد.

می توانید برنامه ای برای شروع اسکن روزانه برای تهدیدات سایبری، اسپم، XSS ،SQLi و … قرار دهید.

هر وقت کارها اشتباه پیش می روند به شما اطلاع داده می شود، بنابراین شما یک نمای کامل از امنیت وب سایت خود دارید.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

MalCare

این ابزار مخصوصاً برای بررسی امنیت سایت های وردپرسی کاربردی است.

MalCare یک راه حل امنیتی برتر برای اسکن، محافظت و پاکسازی از بدافزارها و سایر آسیب پذیری های امنیتی است. عملکرد سایت در حین اسکن خراب نمی شود، اما می توانید برنامه ها را برای اجرای دوره ای اسکن تنظیم دهید.

MalCare از بیش از 100 سیگنال برای بررسی کد وب سایت استفاده می کند تا از شناسایی بدافزار ساده تا پویا اطمینان حاصل کند.

نکته خوب در استفاده از MalCare این است که در صورت وجود بدافزار نیازی به استخدام یک متخصص امنیت برای ترمیم سایت ندارید. در عوض می توانید خودتان این کار را تنها با یک کلیک انجام دهید. می توانید آن را در کمتر از 5 دقیقه شروع کنید.

تست امنیت سایت با بهترین ابزارهای آنلاین

جمع بندی

اگر از یکی از اسکنرهای موجود در لیست بالا استفاده کرده اید و بدافزار را در سایت خود پیدا کرده اید، پس از آن برای تعمیر سریع سایت خود از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.

اگر در حال حاضر به چنین شخصی دسترسی ندارید باید برای محافظت از امنیت و نظارت مداوم، یک SUCURI WAF (فایروال برنامه وب) اضافه کنید.

در ادامه به مبحث پلاگین های امنیتی وردپرس می‌پردازیم.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *