تاثیر فعال سازی پروتکل HTTPS در سئو
مزایای استفاده از HTTPS برای بهبود سئو سایت
  • رتبه بندی

گوگل در سال ۲۰۱۴ از الگوریتم ‌های آپدیت شده ای که سایت های HTTPS را مورد توجه قرار داده اند، پرده برداری کرد. در سال ۲۰۱۵ گوگل اظهار داشت که اگر سیگنال‌های کیفیت برای دو نتیجه جستجوی متفاوت در همه چیز یکسان باشند، HTTPS به عنوان عاملی برای برتری و ارتقا رتبه‌بندی محسوب می شود. به این معنا که اگر سایت شما و رقیبتان از نظر سرعت، برچسب عنوان، تازگی محتوا و غیره برابر باشد اما وب سایت رقیب شما از HTTPS استفاده کند در حالی که سایت شما این پروتکل را نداشته باشد، گوگل به احتمال زیاد سایتی که دارای https است را در رتبه بهتری قرار می دهد. امروزه حدود 55 درصد از همه وب سایت‌ها ایمن هستند. نیل پاتل در نقلی از سایت moz می گوید:

همبستگی کمی بین HTTPS و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو وجود دارد اما در انتها به نتیجه ای رسید که گوگل پیش از این گفته بود. HTTPS به عنوان یک عامل تعیین‌کننده و نه عامل اصلی رتبه‌بندی عمل می کند.

  • ترافیک وب سایت

کسب رتبه های برتر گوگل می‌تواند منجر به ترافیک بیشتر سایت شود. زیرا هر چه مردم سایت شما را در رتبه بالاتری ببینند، بازدیدکنندگان بیشتری به سایتتان می آیند. همچنین، هنگامی که کاربران به نتایج جستجو نگاه می‌کنند، ممکن است یک سایت امن را به عنوان علامتی از اعتماد و اعتبار ببینند و روی آن وب سایت کلیک کرده و دیگر به سایت های غیر امن مراجعه نمی کنند و روی آن کلیک نکنند.

  • افزایش اعتماد کاربران

کاربران به ارتباطات امن تر اعتماد می‌کنند. بر اساس یک نظرسنجی، 84% کاربران از خرید منصرف می شوند اگر داده‌ها بر روی یک اتصال ناامن فرستاده شود و 82 % از مردم به وب سایت غیرامن مراجعه نخواهند کرد. اگر مشتری به مکان فروشگاه شما بیاید و در مورد چیزی ابراز نگرانی کند، شما هر کاری که می‌توانید انجام می دهید تا آن نگرانی را کم کنید. اینگونه یک مشتری وفادار ایجاد خواهید کرد. چرا نباید در فروشگاه آنلاین اینگونه باشد که تعداد زیادی از کاربران در آن خرید می‌کنند و به دنبال خدمات خانگی می‌گردند؟ 

سخن آخر

گوگل اعلام کرده است که در کنار آدرس سایت هایی که از پروتکل HTTPS استفاده نمی کنند، عبارت NOT SECURE می گذارد. این جمله اهمیت استفاده از این پروتکل را برای سایت ها مشخص می کند. طراحان سایت و کارشناسان سئو شرکت مشهد سئو کاملا به اهمیت این موضوع اذعان دارند و در طراحی و سئو سایت امنیت را در اولویت های اصلی قرار می دهند.

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *