سئو

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

همان گونه که می دانید امروزه یکی از پرطرفدارترین مرورگرهای اینترنت مرورگر گوگل کروم می باشد. اما شاید در ذهن تان سوالی پیش آمده باشد که چه امکاناتی این مرورگر را با سایر مرورگرهای اینترنت جدا کرده است؟ یکی از امکانات مناسبی که گوگل کروم دارا می باشد افزونه یا extension های مختلفی می باشد که شما با توجه به نیاز کاربری تان می توانید هر یک از آن ها را بر روی مرورگرتان نصب نمایید. اما این افزونه‌ها تنها به حالات عمومی یافت نمی شوند و تولیدکنندگان این افزونه ها به فکر مسائل تخصصی نیز بوده اند و برای سئوکاران نیز افزونه های مهمی را ارائه داده اند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این افزونه های گوگل کروم خواهیم پرداخت. امیدواریم تیم تخصصی مشهد سئو را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

همواره مشاهده شده است که افزونه های مختلف گوگل کروم به صورت روزانه در مخزن این برنامه قرار گرفته اند و قابل دانلود می باشند. افزونه های گوگل کروم سبب کاهش وقت و سرعت بخشیدن به کارها می‌شوند به گونه‌ایی که شما با استفاده از آن ها می توانید با گذاشتن کمترین زمانی بیشترین عملکرد را داشته باشید به گونه ایی که تمام اطلاعات این افزونه ها کاملا با حالت ایده آل هم خوانی دارد.

اگر درباره سئو اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد ما مطالعه مقاله بهینه سازی سایت SEO به زبان ساده می باشد.

افزونه های گوگل کروم برای بررسی سئو سایت

در صورتی که شما به دنبال بهترین افزونه های سئو برای گوگل کروم هستید پیشنهاد می‌دهیم ادامه ی مطلب را با دقت بیشتری بخوانید چرا که در ادامه ی مطلب لیستی از این افزونه های پرکاربرد در اختیارتان قرار خواهیم داد.

همواره شرکت هایی که در عرصه  علم سئو معتبر می باشند به طور اختصاصی به موضوعات مختلفی درون این افزونه ها پرداخته اند که برای سئوسایت بسیار مورد اهمیت می باشد.

افزونه های کروم برای بررسی اجمالی سایت

MozBar

یکی از شرکت هایی که به طور تخصصی به سئو سایت پرداخته است شرکت moz می باشد. در صورتی که شما کمی با علم سئو آشنا باشید می دانید که هر سایتی دارای چند فاکتور امتیازی می باشد که شرکت moz برخی از آن ها را درون افزونه ی خودش جای داده است. بیان عدد da ,pa,spam  score از جمله شاخصه هایی است که این ابزارک در اختیار ما قرار می دهد. توجه داشته باشید که افزونه moz در دو نسخه رایگان و پرمیوم قابل نصب می باشد.

هر یک از شرکت های تولیدکنندگان این افزونه ها معمولا سئو سایت را از نظر فاکتورهای خودشان مورد بررسی قرار می دهند به گونه‌ای که هیچ یک از این قابلیت‌ها کامل و جامع نمی باشند.

یکی از بهترین افزونه های سئو برای گوگل کروم extension شرکت ماز می باشد، به گونه‌ای که بعد از بازکردن صفحه ای جدید در مرورگرتان این قابلیت سریعا برای شما به نمایش در می آید.

برای دانلود افزونه ی ماز moz می توانید از مخزن افزونه گوگل کروم مربوطه اقدام نمایید.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

SimilarWeb

افزونه SimilarWeb برای همه افراد به ویژه برای بازاریابی دیجیتال لازم است. این ابزار پارامترهای کلیدی هر وبسایت از جمله ترافیک، داده های تعاملی، منابع ترافیک و بسیاری از اطلاعات دیگر را در اختیارتان قرار می دهد.
این افزونه برای بررسی و تجزیه و تحلیل رقبا بسیار مفید است. تنها با یک کلیک می توانید به آمار هر وب سایتی دسترسی داشته باشید.
ابزار Similar Web داده های زیر را در اختیار کاربران ارائه می دهد:
• بازدید ماهانه
• میانگین مدت زمان بازدید
• تعداد صفحات در هر بازدید
• نرخ پرش
• منابع ترافیکی
• کشورهایی که بیشترین میزان ترافیک ورودی را داشته اند.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

Impactana

افزونه Impactana یک تولبار بازاریابی محتواست که به آنالیز صفحات سایت در شبکه های اجتماعی می پردازد. این ابزار تعداد دفعات اشتراک گذاری سایت را در شبکه های اجتماعی توییتر، فیسبوک، لینکدین و سایر موارد نشان می دهد.

این ابزار با استفاده از دو مقیاس Impact و Buzz به آنالیز محتوا می پردازد. مقیاس اول نشان دهنده تعداد دفعات اشتراک گذاری و مقیاس دوم نشان دهنده تعداد دفعات تعامل کاربران با آن محتوای به اشتراک گذاشته شده است. این ابزار در آنالیز ابتدایی یک وبسایت در مورد پارامتر فعالیت در شبکه های اجتماعی کمک زیادی می کند.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

WooRank

این افزونه کروم به بررسی جامع سئو در بخش های سئو موبایل، سئو محلی و مسائل مربوط به قابلیت استفاده یا همان usibility را تحت پوشش قرار می دهد. شما تنها با کلیک بر روی آیکون WooRank می توانید لیستی از امتیاز کلی عملکرد بازاریابی صفحه را مشاهده کنید. همچنین یک چک لیست بازاریابی که اولویت هایی که شما باید آن را بهینه کنید مشخص می کند. در زیر این چک لیست داده‌های جامعی در مورد سئو داخلی (On-page SEO)، بک لینک ها، پارامترهای تعامل در شبکه های اجتماعی و این قبیل نشان می دهد.

افزونه WooRank چه اطلاعاتی به ما می دهد؟

شاید شما بعد از این که یکی از بهترین افزونه‌های سئو برای گوگل کروم یعنی افزونه woorank را بر روی مرورگرتان نصب کردید، سوالی به ذهن‌تان بیاید که این ابزار چه امکاناتی در اختیارمان قرار می دهد؟

از جمله قابلیت‌هایی را که این ابزار در اختیارمان قرار می دهد:

  • عنوان صفحه
  • متادیسکریپشن
  • تعداد هدینگ ها
  • برچسب ها
  • alt تصاویر موجود در هر صفحه
  • انکرتکس ها
  • زبان
  • وجود داشتن فایل robots.txt
  • وجود یا عدم وجود سایت مپ
  • لینک های شکسته
  • و برخی امکانات دیگر

SEO Quake

افزونه SEO Quake یکی از پلاگین هاییست که سالهاست توسط سئوکارهای حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افزونه می تواند داده‌های مورد نیاز ما را با نهایت سرعت ارائه دهد.

تنها با یک کلیک می‌توانید به داده‌هایی از قبیل بک لینک های صفحه، داده‌های مرتبط با کش صفحه، تاریخ اولین ایندکس صفحه و بسیاری موارد دیگر دست یابید. همچنین با چند کلیک دیگر نیز می‌توانید به اطلاعاتی از قبیل لینک‌های داخلی و خارجی، چگالی کلمات کلیدی، اسکیماها، تگ های هدر، متاها و دیگر داده‌ها دسترسی پیدا کنید.

افزونه SEO Quake به هیچ وجه جایگزینی برای بررسی کامل سئو سایت و ابزارهای آنالیز آن به شمار نمی رود، اما خیلی سریع می تواند داده‌های متنوعی از وضعیت سایت به شما ارائه دهد. این ابزار در مواقعی که می خواهید خیلی فوری به آنالیز سایت بپردازید بسیار کارامد است. همچنین این ابزار به SEMrush متصل شده و می تواند از این طریق آمارهای ترافیکی خوبی نیز به شما نمایش دهد.

افزونه های کروم برای بخش های فنی سئو

User agent switcher

در زمان حال که تاثیر موبایل بر روی سئو روز به روز در حال افزایش است می‌بایست از نمایش صحیح سایت در ابعاد مختلف صفحات نمایش مطمئن شویم. این کار با استفاده از تنها یک کامپیوتر دسکتاپ کار دشواریست، مگر اینکه دست به تغییر user agent مرورگر خود بزنید.

این افزونه کروم به شما کمک می کند تا از دید سیستم عامل‌ها و دستگاه های مختلفی به مشاهده وبسایت‌ها بپردازید. این ابزار برای توسعه دهندگان وب بسیار ضروری و به کسانی که به آنالیز سئو سایت ها می‌پردازند کمک شایانی می کند.

META SEO Inspector

افزونه META SEO Inspector به صورت تخصصی به نمایش داده‌های متای نهفته در کدهای یک صفحه از سایت پرداخته و آن ها را در دسته بندی‌های مشخصی نمایش می دهد.

این افزونه همچنین دارای قابلیت آنالیز تگ‌های XFN، کانونیکال و میکروفرمت ها نیز هست. همچنین لینک‌های مفیدی نیز برای آنالیز یک سایت در دیگر وب سایت‌ها نیز در این افزونه موجود است.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

Tag Assistant

افزونه Tag Assistant به کاربران کمک می کند تا تا نصب صحیح برچسب یا همان tag های مختلف گوگل از جمله Google Tag manager، Google Analytics و غیره را بررسی کنند. همچنین برای بررسی مسائل آنالایتیک با سایر کدهای پیگیری (tracking codes) از جمله adwords مفید است.
اگر به هر صفحه بروید و ابزار Tag Assistant را فعال کنید می توانید به لیست برچسب یا همان tagهای آن صفحه دسترسی داشته باشید. اگر مشکلی در صفحه وجود داشته باشد رنگ این افزونه تغییر می کند و اگر روی آن کلیک کنید توضیحی در مورد مشکل موجود می دهد.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

Page Load Time

پارامتر سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سایت هاست. این افزونه بر خلاف بسیاری از افزونه‌های دیگر سرعت بارگذاری صفحات را از دید کامپیوتر شما نشان می دهد.

شما می‌توانید با کلیک بر روی آیکون این افزونه اطلاعات جزیی‌تری از زمان بارگذاری هر صفحه را مشاهده کنید. برای بررسی سرعت بارگذاری صفحات و مقایسه آنها با یکدیگر این افزونه یکی از بهترین ها در شروع کار است.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

افزونه های کروم برای آنالیز سئو محتوای داخلی

Page Analytics

بسیاری از ابزارهای این صفحه برای آنالیز و ارزیابی وبسایت رقبا به کار می روند. اما این افزونه متعلق به گوگل بوده و به شما اجازه می دهد که داده های گوگل آنالیتیکس را در هنگام مرور وب سایت خود مشاهده کنید. هنگامی که به اکانت گوگل آنالیتیکس خود وارد شوید این قابلیت برای شما فعال شده و اطلاعات مربوطه را می‌توانید با کلیک بر روی این افزونه مشاهده کنید.

پارامترهای قابل دسترسی در این تصویر شامل بانس ربت، تعداد متوسط صفحات بازدید شده و میانگین زمان حضور کاربر در وب سایت شما است. با برجسته تر شدن پارامترهای مشارکت کاربران در سایت مانند بانس ریت در سیستم جستجوی گوگل، این افزونه می تواند ابزار کمکی خوبی برای آنالیز هر صفحه از سایت به صورت آنی باشد، بدون اینکه بخواهید وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شوید.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

Spark Content Optimizer

این افزونه سئو کروم برای بهره گرفتن از سئو در فعالیت روزانه مان بسیار مناسب است. تمامی وبمسترها و توسعه دهندگان وب می توانند از این افزونه استفاده کنند. افزونه Spark Content Optimizer به اسکن محتوای صفحه پرداخته و میزان پوشش مطالب از یک موضوع و خوانایی آن برای موتورهای جستجو را ارزیابی می کند.

با استفاده از این افزونه می‌توانیم بفهمیم که مطلب ما چه سیگنال هایی را به موتورهای جستجو می دهد. همچنین در صورت افراط در به کار بردن یک کلمه کلیدی نیز متوجه آن خواهیم شد. این افزونه بدون زحمت زیادی توصیه های خوبی در مورد سئو به ما ارائه می دهد.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

Show Title Tag

این افزونه کاربردی قادر است که عنوان هر صفحه را در بخش پایینی مرورگر نمایش دهد. همچنین شما می توانید موقعیت نمایش را به هر نقطه از صفحه منتقل کنید. از آنجا که عنوان صفحه معمولا در تب ها جا نمی شود، این افزونه به ما کمک می کند که بدون مراجعه به کدهای سایت یا انتقال کرسور به تب مورد نظرتان، عنوان صفحه را یکجا به صورت کامل مشاهده کنید.

افزونه های کروم برای آنالیز بک لینک ها

Link Research Tools

این تولبار مرورگر کروم به پوشش داده های بک لینکی یک صفحه می پردازد. با استفاده از این ابزار می توان نگاه کوتاه و سریعی به تعداد بک لینک های یک صفحه پرداخت. در نسخه پولی این ابزار نیز امکانات ویژه ای وجود دارد.

همانند تولبار Moz، این افزونه نیز اطلاعاتی را درباره صفحات در نتایج جستجو نشان می دهد. این قابلیت به شما اجازه می دهد که از دید بک لینک ها به مقایسه نتایج جستجو پرداخته و قدرت دامنه و صفحه را به صورت خلاصه مشاهده کنید.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

LinkMiner

افزونه LinkMiner احتمال بهترین افزونه شناسایی لینک‌های از کار افتاده در داخل صفحه است. بعد از فعالسازی این افزونه و کلیک بر روی آیکون آن، این تولبار شروع به آنالیز لینک‌های موجود در یک صفحه کرده و وضعیت آنها را بررسی می کند. بعد از اتمام کار، لینک های صحیح به رنگ سبز و لینک‌‌های مشکل دار با رنگ قرمز در صفحه به نمایش در می آیند. این کار موجب آسانتر شدن گزارش مشکل به تیم طراحی سایت می گردد.

این افزونه با استفاده از خروجی سایت هایی مانند Ahrefs، Majestic و Moz بررسی اجمالی بر روی لینک‌های خارجی و داخلی یک صفحه می‌کند.

Majestic Backlink Analyzer

Majestic یکی از قدرتمندترین وبسایت های آنالیز سئو است که دارای قابلیت های بسیار کاربردی می باشد. این افزونه متعلق به این وبسایت بوده و خروجی آن را مستقیما با استفاده از افزونه نمایش می دهد.

بخش آنالیزور بک لینک این افزونه به نمایش کمیت و کیفیت بک لینک‌های یک صفحه می پردازد و همینطور میزان ارتباط صفحات به هم لینک شده را نیز مقایسه می کند. ایندکس سایت Majestic قویتر از Moz بوده و به همین دلیل منبع موثق تری برای آنالیز بک لینک‌هاست. با این حال برای مشاهده تمام بک لینک‌ها نیاز به تهیه و خرید اکانت این سایت دارید.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

سخن نهایی:

افزونه ها می توانند عملکرد مرورگر شما را افزایش دهند اما اگر از اکستنشن های زیادی استفاده کنید عملکرد مرورگرتان تحت تاثیر قرار می گیرد. اینکار باعث کند شدن مرورگر می شود. پس در انتخاب افزونه ها هوشمندانه رفتار کنید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *