پلاگین وردپرس

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

شما وقتی می‌خواهید به مکانی مراجعه کنید نیاز دارید که از نقشه ی راه استفاده کنید، مخصوصا اگر اولین بار است که به آن مکان مراجعه می‌کنید، یا مثلا در یک مجتمع بزرگ نیاز به راهنمایی در طبقات دارید، تا بدانید باید به کدام طبقه بروید، سایت نیز به همین روال است و باید نقشه ای داشته باشد که موتورهای جستجو بتوانند سایت را crawl کنند و خصوصا برای یافتن تغییرات و اضافه شدن صفحات جدید سریع تر مطلع شوند و اقدامات indexing را انجام دهند این نقشه سایت، همان سایت مپ می‎‌باشد.

نقشه XML سایت چیست؟

سایت مپ یا نقشه سایت، نقشه وب سایت شما است که لیستی از URL های موجود در سایت شما را شامل می شود. سایت مپ با فراهم کردن یک نقشه از محتواهایی که می‌خواهید ایندکس شود، به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ کمک می‌کند تا به جای فالوو کردن لینک های داخلی، به صورت مؤثرتری در وب سایت شما بخزند.

لیست در یک فایل XML ذخیره می‌شود. XML مخفف عبارت eXtensible Markup Language به معنای زبان نشانه گذاری توسعه پذیر است. XML برای ذخیره و انتقال اطلاعات طراحی شده است و هم برای انسان و هم ماشین قابل خواندن است.

sitemap به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند صفحات سایت ما را بهتر پیدا کنند و از به وجود آمدن صفحه جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما و موتورهای جستجو را آگاه می‌سازد. همچنین شانس شما را برای ایندکس شدن بیشتر خواهد کرد ولی تضمینی برای اینکه صفحات بهتر ایندکس شوند وجود ندارد، اما بودن sitemap اگر قرار باشد یک صفحه از سایت ایندکس شود، به این کار سرعت خواهد بخشید.

روش ایجاد سایت مپ برای سایت

  • ایجاد سایت مپ به کمک سایت های تولید سایت مپ
  • ایجاد سایت مپ به صورت دستی
  • ایجاد سایت مپ با افزونه های موجود برای cms ها ( از جمله افزونه Yoast seo یا google sitemap ) برای تولید و Generat سایت مپ برای سایت های وردپرسی

مزایای اضافه کردن نقشه سایت به وردپرس

اکنون که درک بهتری از نقشه های XML داریم، به بررسی مزایای اضافه کردن آن به سایت وردپرس می پردازیم.

  • بهبود زمان خزیدن – نقشه های سایت می‌توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا مطالب شما را سریعتر از وقتی که مجبور به دنبال کردن پیوندهای داخلی وب سایت شما هستند، ایندکس کنند. نقشه های مدرن به صورت پویا به روز می‌شوند.
  • محتوای اولویت بندی شده – با استفاده از برچسب های نقشه سایت می توانید محتواهای مهم را نسبت به سایر مطالب در وب سایت خود اولویت بندی کنید. به عنوان مثال، صفحه اصلی شما می‌تواند دارای اولویت 1.0 باشد در حالی که صفحات دیگر می تواند اولویت کمتری داشته باشد.
  • محتوای رسانه – برای وب سایت های پر محتوا که تصاویر و فیلم های زیادی دارند، می‌توانید یک نقشه سایت جداگانه برای بهبود ایندکس کردن آنها ایجاد کنید.
  • نظارت بر عملکرد موتور جستجو – با استفاده از سرچ کنسول گوگل یا بینگ می‌توانید به چگونگی ایندکس شدن صفحات وب سایت توسط موتورهای جستجو پی ببرید.

نقشه سایت بر رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو تأثیری نمی‌گذارد. اما اگر صفحاتی در وب سایت شما وجود دارد که ایندکس نشده‌اند، نقشه سایت می‌تواند وجود آنها را به اطلاع موتورهای جستجو برساند.

حال که با اصول اولیه سایت مپ آشنا شدید، بهترین افزونه های نقشه سایت وردپرس را معرفی می‌نماییم.

بهترین افزونه های نقشه سایت وردپرس

Yoast SEO (بهترین افزونه های نقشه سایت وردپرس)

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

افزونه یواست یکی از بهترین افزونه های سئو در وردپرس است که یک افزونه همه کاره بوده و توسط میلیون ها وب سایت بزرگ و کوچک وردپرسی استفاده می‌شود.

این افزونه یکی از افزونه های ضروری وردپرس برای کسب و کارهای آنلاین است و اگر این افزونه را نصب کرده باشید نیازی به نصب افزونه دیگری برای نقشه سایت ندارید و از جمله بهترین افزونه ها برای ساخت نقشه سایت در وردپرس است.

برای دسترسی به لینک نقشه سایت خود، در پیشخوان وردپرس به مسیر سئو » عمومی بروید و تب “امکانات” را باز کنید.

در این قسمت می توانید نقشه XML سایت را فعال یا غیرفعال کنید و حتی آن را مشاهده نمایید.


Premium SEO Pack ( برترین افزونه های ایجاد نقشه سایت )

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

Premium SEO Pack یک افزونه کامل سئو وردپرس است. با تنظیمات کلی سئو و بهینه سازی، به بهبود رتبه موتور جستجوگر شما کمک می‌کند.

همچنین با استفاده از ماژول نقشه سایت به صورت خودکار یک نقشه سایت XML ایجاد می‌کند. بهترین نکته در مورد این افزونه نقشه سایت ویدیویی است که به شما کمک می‌کند فیلم های وب سایت خود را در موتورهای جستجو ایندکس کنید.

All in One SEO Pack (بهترین افزونه های نقشه سایت وردپرس)

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

با بیش از یک میلیون نصب فعال، افزونه All in One SEO Pack یکی دیگر از بهترین افزونه های سئو وردپرس است که نقشه XML سایت را نیز ارائه می‌دهد. این افزونه در سال 2007 عرضه شده است بنابراین امتحان خود را پس داده است.

افزونه All in One SEO Pack بسیار آسان بوده و نیاز به پیکربندی خاصی ندارد. بنابراین برای کاربران مبتدی بسیار مناسب است و همچنین ویژگی های زیادی برای توسعه دهندگان دارد. این افزونه هم به صورت رایگان و هم پرمیوم عرضه شده است.

ماژول نقشه سایت افزونه All in One SEO Pack گزینه های راه اندازی وسیعی دارد. شما این گزینه را دارید که در مورد پست های جدید خود به گوگل و بینگ اطلاع دهید، بروزرسانی ها را زمان بندی کنید و انواع پست ها و طبقه بندی ها را براساس نیاز خود بگنجانید یا آنها را حذف کنید.

همچنین گزینه های تکنیکی دیگری مانند فشرده سازی نقشه سایت دارید و می توانید نقشه سایت را طوری ایندکس کنید که در نتایج جستجو نشان داده نشود.

دو تنظیمات برای سایت مپ در این افزونه وجود دارد. یکی تنظیمات نقشه سایت معمولی برای صفحات وب سایت و دیگری نقشه XML سایت برای تصاویر شما که می تواند برای گوگل و بینگ فرستاده شود.

نقشه XML سایت به طور پیش فرض به برنامه شما اضافه نمی شود. برای افزودن آن باید افزودنی XML Sitemap را فعال کنید.

Google XML Sitemaps

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

اگر مایل به نصب و پیکربندی یک افزونه سئو برای وب سایت خود نیستید، افزونه Google XML Sitemaps یک راه حل عالی است.

Google XML Sitemaps  یک افزونه خارق العاده است که بسیار سبک وزن و مؤثر بوده و کار با آن بسیار آسان است. این افزونه به آسانی نقشه XML  سایت را برای سایت وردپرس شما ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، لازم نیست برای تنظیمات آن دچار سختی و مشکل شوید. با این وجود اگر بخواهید تنظیمات را تغییر دهید، انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. حتی در صورت ایجاد تغییرات، برای راحتی شما، به موتورهای جستجو با پینگ اطلاع می‌دهد.

این افزونه با بیش از 2 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 از 5 یکی از محبوب‌ترین افزونه های نقشه سایت وردپرس است.

برخی ویژگی های کلیدی این افزونه عبارت است از:

  • سازگار با چند سایت
  • آماده ترجمه
  • بدون نیاز به کد نویسی
  • بسیار انعطاف پذیر
  • پینگ های خودکار
  • کاربر پسند

Sitemap by BestWebSoft

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

پلاگین نقشه سایت Google Sitemap by BestWebSoft، توسط BestWebSoft که افزونه های مفید و کاربردی را، در مخزن وردپرس منتشر کرده است یکی از بهترین افزونه های نقشه سایت وردپرس است که به طور خودکار نقشه XML سایت را برای وب سایت وردپرس شما ایجاد کرده و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا وبلاگ شما را ایندکس کنند. این افزونه به خزنده های وب کمک می‌کند تا ساختار وب سایت شما را به صورت مؤثرتری استخراج کنند.

این افزونه از صفحات پیش فرض وردپرس و همچنین URL های سفارشی پشتیبانی می‌کند. در این صورت اگر فایلهای دلخواهی را روی سرور خود آپلود کرده اید که جزئی از نصب وردپرس شما نیستند، این افزونه برای شما ایده آل است.

نقشه سایت می‌تواند در اکانت وبمستر گوگل یا بینگ شما ارسال شود.

ویژگی های افزونه Google Sitemap by BestWebSoft:

  • تعریف نقشه سایت برای رسانه ها
  • اضافه کردن آدرس های کنونیکال صفحات و نوشته ها
  • تعیین تعداد آدرس ها در نقشه سایت
  • اتصال سرچ کنسول گوگل

Simple Sitemap

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

Simple sitemap یک نقشه سایت قدیمی HTML  را به وب سایت شما اضافه می‌کند. گزینه های قابل انعطافی وجود دارد که فقط محتوایی را که می خواهید در آن بگنجانید و خروجی را فرمت بندی کنید.

فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا نقشه سایت به وب سایت وردپرسی شما اضافه شود. کافی است کد کوتاه [simple-sitemap] را در یک صفحه وارد کنید تا یک نقشه سایت پویا نمایش داده شود.

این امر به بازدید کنندگان شما روشی کارآمد را برای مشاهده کلیه محتوای سایت در یک مکان ارائه می‌دهد. این افزونه هم به صورت رایگان و هم پرمیوم عرضه شده است.

افزونه نقشه سایت WP Sitemap Page

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

پلاگین نقشه سایت WP Sitemap Page وردپرس، افزونه ای است که نقشه سایت را به صورت html ارائه می‌دهد. از ویژگی مهم این پلاگین ساختار منسجم از برگه ها و نوشته ها در یک صفحه می‌توان، اشاره کرد. البته این نقشه سایت برای مخاطبان بوده و برای موتورهای جستجو قابل استفاده نیست. افزونه نقشه سایت WP Sitemap Page از تمامی بخش ها شامل: برگه، نوشته، دسته بندی، پست تایپ های عمومی و سفارشی پشتیبانی می‌کند. این پلاگین به زبان های مختلفی ترجمه شده است. حذف صفحات و موارد سفارشی در افزونه امکان پذیر است.

ویژگی های افزونه WP Sitemap Page:

  • نمایش طبقه بندی
  • نمایش پست سفارشی
  • نمایش سلسله مراتبی نوشته ها، صفحات و دسته ها
  • تنظیم استایل با استفاده از کلاس CSS
  • پشتیبانی از چندین زبان

افزونه نقشه سایت XML Sitemap & Google News

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

پلاگین نقشه سایت XML Sitemap & Google News، افزونه ای برای نقشه سایت XML و Google News استفاده می شود. پس از نصب و فعال سازی افزونه، سایت مپ برای وب سایت، ایجاد خواهد شد. همچنین این پلاگین با افزونه های کش وردپرس سازگاری کامل دارد.

ویژگی های افزونه XML Sitemap & Google News:

  • سازگاری با وردپرس شبکه (Multi Site)
  • امکان اضافه کردن قوانین جدید در robots.txt
  • پینگ موتورهای جستجو
  • عدم تغییر پوشه یا فایل

Maps Widget for Google Maps

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

 افزونه Maps Widget for Google Maps به شما کمک می‌کند در عرض چند دقیقه، یک نقشه عالی با قابلیت بزرگنمایی تصویر دریافت کنید.

رابط کاربری شسته و رفته آن، ایجاد نقشه و سفارشی‌سازی را آسان می‌کند. همچنین می‌توانید نقشه‌ها را در کتابخانه نقشه‌ها با تنظیمات خاص ذخیره کنید و بعداً آن‌ها را برای استفاده مجدد بازیابی کنید. همچنین اگر از صفجه ساز گوتنبرگ استفاده می‌کنید، افزونه Map Block Gutenberg نیز به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده می‌شود.

هنگام ایجاد نقشه می‌توانید تنظیمات مختلفی را انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید موقعیت و سطح بزرگنمایی نقشه را تنظیم کنید، چندین مکان و نشانگر اضافه کنید و رنگ و ابعاد را تغییر دهید. در صورت تمایل، با استفاده از CSS تغییرات بیشتری را اعمال کنید.

به طور خلاصه، افزونه Maps Widget for Google Maps یک افزونه عالی برای ایجاد نقشه‌های سفارشی برای نشان دادن موقعیت مکانی دقیق به بازدیدکنندگان سایت است.

به این نکته توجه داشته باشید که نسخه رایگان این افزونه تنها امکان اضافه کردن یک نشانگر مکان را به نقشه می‌دهد؛ اگرچه می‌توانید نقشه‌های نامحدودی ایجاد کنید.

WP Google Map

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

آیا می‌خواهید نقشه‌ای را که بدون افزونه و از طریق کد گوگل مپ به سایتتان اضافه کرده‌اید سفارشی‌سازی کنید؟ نگاهی به افزونه WP Google Map بیندازید. این افزونه صدها طرح نقشه ارائه می‌دهد که با استفاده از هریک از آن‌ها می‌توانید نقشه موجود را زیباتر کنید.

با استفاده از این افزونه نشانگرهای نامحدودی را به نقشه خود اضافه کنید. سایر ویژگی‌های این افزونه عبارتند از:

  • نمایش فیلتر برای جستجوی دقیق‌تر
  • نمایش نقشه در حالت عادی یا ماهواره‌ای
  • انیمیشن نشانگر با کلیک یا بردن موس روی نقشه

به طور کلی اگر می‌خواهید ابتدا از طریق google map نقشه مورد نظر را در سایت قرار داده و سپس با یک افزونه سبک و کم حجم آن را ویرایش نمایید، این افزونه انتخاب خوبی خواهد بود.


WP Google Maps

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

WP Google Maps (به s این افزونه توجه داشته باشید که با افزونه قبلی متفاوت است) افزونه‌ای بسیار محبوب با بیش از 400 هزار نصب فعال است.

بدون هیچگونه تبلیغات و لینک نامرتبط، نسخه رایگان این افزونه به شما امکان می‌دهد با استفاده از نشانگرهای موردنظر، اطلاعات زیادی را با کاربران به اشتراک بگذارید.

با یک کلیک راست می‌توانید نشانگرها را اضافه یا ویرایش کنید و سپس آن‌ها را در مکان دلخواه قرار دهید.

Simple Google Maps Shortcode

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

همان گونه که از نام افزونه Simple Google Maps Shortcode پیداست، این افزونه با استفاده از کد کوتاه کاربر را قادر می‌سازد تا نقشه خود را به سایت اضافه کند.

در این افزونه هیچ تنظیماتی خاصی وجود ندارد، اگرچه می‌توانید ابعاد نقشه را تنظیم کرده و پیمایش را غیرفعال کنید. در این افزونه نقشه‌ها به طور معمول به مدت سه ماه در حافظه پنهان ذخیره می‌شوند، اما تغییر آدرس به طور خودکار حافظه پنهان را تازه می‌کند.

اگر می‌خواهید در کمتر از پنج دقیقه به سایت خود نقشه اضافه کنید، استفاده از این افزونه سبک را پیشنهاد می‌کنیم. امکانات این افزونه

  • افزودن نقشه با استفاده از یک کد کوتاه ساده
  • تغییر ارتفاع و عرض نقشه با استفاده از پارامترهای کد کوتاه
  • غیرفعال کردن پیمایش نقشه یا کنترل‌های نقشه

WP Store Locator

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

افزونه WP Store Locator بیشتر مناسب سایت‌های فروشگاهی است. این افزونه برای سایت‌های خرده فروشی، فروش و نمایش املاک یا سایت‌های شرکتی نیز مناسب است.

افزونه Jetpack

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

یکی از افزونه‌های بسیار حرفه‌ای که در اختیار کاربران وردپرس قرار گرفته و چندین ویژگی مختلف داشته و خود به تنهایی همچون چند پلاگین یا افزونه عمل می‌کند افزونه jetpack است که از شهرت و محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.

اگر به صورت خلاصه و ساده این افزونه را بخواهیم تعریف کنیم، می‌توان گفت جت پک می‌تواند به آسانی به مدیریت یک وب‌سایت وردپرسی بپردازد، کاربران را کنترل نماید، سرعت و امنیت وب‌سایت را به‌صورت چشم‌گیری افزایش دهد، باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شود و تصاویر وب سایت را بهینه سازی کند.

این افزونه پس از فعال شدن در وب سایت به صورت اتوماتیک نقشه XML سایت را برای اتصال به موتور‌های جست‌و‌جو می‌سازد.

 اما متاسفانه یکی از معایب این افزونه که ممکن است فقط در ایران محسوس باشد این است که مستقیما به وب سایت wordpress.com متصل می‌شود و چون این وب سایت در ایران فیلتر است، باید برای استفاده از آن از ابزارهای تغییر آی پی استفاده کرد.

چگونه نقشه XML سایت را برای گوگل ارسال کنید؟

اکنون که نقشه سایت خود را با استفاده از یکی از افزونه های نقشه سایت وردپرس ایجاد کرده اید، زمان آن رسیده است که آن را برای موتورهای جستجو ارسال کنید.

برای این کار ابتدا به اکانت سرچ کنسول گوگل خود متصل شوید.

پس از ورود به سیستم، در ستون سمت چپ، روی Sitemap کلیک کنید.

آموزش نحوه ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

در باکس Add a new sitemap ، آدرس URL نقشه سایت خود را وارد کنید و روی دکمه Submit کلیک کنید.

اگر نقشه سایت به درستی ارسال شود، شکلی شبیه زیر مشاهده خواهید کرد.

بهترین افزونه های نقشه سایت در وردپرس Sitemap Plugins

گوگل با ارسال نقشه سایت، مجموعه ای از آمار مفید را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما قادر خواهید بود موارد زیر را مونیتور کنید:

  • URL ها و تصاویر ایندکس شده
  • آنالیتیکس
  • خطاهای خزیدن

نقشه XML سایت برای هر کاربر وردپرس که در مورد SEO و SEM جدی است، ضروری می‌باشد. اگرچه وجود نقشه سایت، رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو را تضمین نمی‌کند اما می‌تواند به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ کمک کند تا سریع تر و مؤثرتر وب سایت شما را ایندکس کنند.

برای مطالعه بیشتر آموزش نحوه ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول مطالعه کنید.

امیدواریم این مقاله مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *