بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

مگامنو بهترین روش برای نشان دادن تمام اطلاعات سایت به کاربران و تأثیرگذارتر کردن فهرست ناوبری سایت است. در این مقاله بهترین افزونه های مگامنو در وردپرس را معرفی می‌نماییم.

منوهای ناوبری یکی از اجزاء ضروری هر وب سایت موفق هستند. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان سایت قادر به پیدا کردن بهترین محتواها و مطالب شما باشند و آنها را تشویق به دیدن محتواهای بیشتر و صرف زمان بیشتری در سایت کنید، باید سایت خود را مجهز به یک سیستم ناوبری مؤثر کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که یکی از بهترین افزونه های مگامنو را بر روی سایت وردپرس خود نصب کنید.

اگر چه فهرست ناوبری پیش فرض وردپرس امکان اضافه کردن منوهای کشویی را می‌دهد و حتی می‌توانید از آیکون های تصویری در کنار هر آیتم استفاده کنید، اما افزونه های مگامنو قابلیت های بسیار بالایی دارند که قابل مقایسه با فهرست پیش فرض وردپرس نیست.

در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های مگا منو برای وردپرس می‌پردازیم. تمام افزونه های رایگان و پرداختی معرفی شده در این مقاله به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گزینه‌‌های زیادی را برای منوی ناوبری سایت در اختیار شما قرار می‌‌دهند.

تمام گزینه‌هایی که این افزونه های محبوب مگامنو  ارائه می‌دهند از توانایی ساخت مگامنوهای غنی از محتوا گرفته تا اضافه کردن افکت های انیمیشنی زیبا و چشم‌گیر، باعث می‌شود شیوه دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت بسیار آسان‌تر شده و تغییری اساسی در آن به وجود آید.

آیا مگامنو برای همه سایت ها کاربردی است؟

اگر شما دارای سایتی هستید که یکی از مشخصات زیر را دارد قطعاً استفاده از مگامنو برای سایت شما مفید خواهد بود:

  • در سایت شما محصولات زیادی عرضه می‌شود ( یک فروشگاه ای کامرس بزرگ)
  • در سایت شما روزانه تعداد زیادی محتوا منتشر می‌شود (سایت های خبری و سایت های جمع آوری محتوا)
  • در سایت شما سرویس های پیچیده‌ای ارائه می‌شود که نیاز به پشتیبانی محتوای زیادی دارند (سایت های شرکتی بزرگ)
  • سایت شما عمدتاً اطلاعات گرا و بسیار متنوع است.

آیا مگامنو ها واقعاً مفید هستند؟

براساس مطالعات انجام شده تا زمانی که برخی از اقدامات احتیاطی را انجام دهید، مگامنو ها قابلیت استفاده از منوی ناوبری سایت شما را افزایش داده و به بازدیدکنندگان امکان راحت‌تر پیدا کردن محتوای مورد نیازشان را می‌دهند. این اقدامات احتیاطی عبارتند از:

  • زمان بندی صفحه نمایش: از آنجا که مگامنو درصد بالایی از فضای صفحه نمایش را اشغال می‌کند، اگر مگامنوی شما با هاور کردن یا قرار گرفتن موس بر روی آن ظاهر می‌شود مهم است که حداقل نیم ثانیه تأخیر را اضافه کنید.
  • گروه بندی آیتم ها: از برچسب‌های مختصر و توصیفی استفاده کنید و مطمئن شوید آیتم های منو را در مجموعه های مرتبط قرار می‌دهید. هر آیتم را فقط یک بار نمایش دهید.

معرفی بهترین افزونه های مگامنو در وردپرس

1- افزونه UberMenu (بهترین افزونه های پرمیوم مگامنو وردپرس)

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

افزونه UberMenu یکی از قدرتمندترین و بهترین افزونه های مگامنو پرداختی وردپرس است. این افزونه به شما امکان ساخت زیباترین مگامنوهایی که تا به حال در وردپرس دیده اید را می‌دهد.

توسعه دهندگان افزونه UberMenu ویژگی های بسیار زیادی به این افزونه اضافه کرده‌اند. UberMenu نه تنها فهرست های پیش ساخته بسیار زیادی برای استفاده در سایت وردپرسی شما ارائه می‌دهد بلکه کنترل زیادی در مورد نحوه نمایش و عملکرد این منوها نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

با استفاده از افزونه UberMenu انواع مختلفی از منوها را می‌توانید به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. برخی از این منوها شامل منوهای flyout، منوهای تصویری کشویی، منوهای tabbed و مگامنو ها هستند. با استفاده از قابلیت های مگامنو شما به راحتی می‌توانید منوهای ناوبری کشویی شامل تمامی محتوای سایت همراه با نمایش تصویر و متن در فرمت های مختلف به سایت خود اضافه کنید.

UberMenu به شما امکان اضافه کردن منوهای پویا به سایت را نیز می‌دهد. این منوها می‌توانند به گونه ای پیکربندی شوند که مطالب خود را به صورت پویا تولید کنند و تنها به نمایش لیستی از مطالب و لینک های استاتیک بسنده نکنند. با استفاده از این ویژگی شما تنها یکبار منو را می‌سازید و افزونه آخرین مطالب شما را به فهرست اضافه می‌کند. اگر وب سایت شلوغی دارید و می‌خواهید مطمئن شوید آخرین مطالب شما از یک دسته خاص در رأس منوی کشویی شما قرار می‌گیرد، ویژگی منوهای پویا این کار را ممکن می‌کند.

از آنجا که UberMenu در طول سال ها تکامل یافته و بهبود پیدا کرده است، تمام منوهایی که با این افزونه می‌سازید، در صفحه نمایش کوچک گوشی های تلفن همراه و دستگاه های تبلت به خوبی نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید قابلیت انتخاب نحوه نمایش فهرست در دستگاه های تلفن همراه را داشته باشید UberMenu امکان آن را نیز به شما می‌دهد.

با بیش از 70000 نصب فعال تا این تاریخ و کسب امتیاز 4.8 از 5 افزونه UberMenu محبوب ترین افزونه مگامنو وردپرس تا به حال بوده است.

2- افزونه Hero Menu (بهترین افزونه های پرمیوم مگامنو وردپرس)

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Hero Menu یکی از بهترین افزونه های مگامنو پرداختی وردپرس است که رابط کاربری سریع و کاربردوستانه‌ای دارد. شما می‌توانید به راحتی آیتم های مختلفی برای محصولات، دسته ها، زیردسته ها و موارد دیگر بسازید.

شاید مؤثرترین ویژگی افزونه Hero Menu قابلیت های مگامنوی آن باشد. شما به راحتی می‌توانید لینک های خود را با استفاده از چندین ستون در منوهای کشویی، سازمان دهی کنید. همچنین رابط کاربری این افزونه به شما امکان اضافه کردن تصاویر بزرگ و کوچک شامل تصاویر شاخص نوشته هایی که به آنها لینک می‌دهید را می‌دهد.

افزونه Hero Menu به شما این امکان را می‌دهد که به فهرست خود فرم تماس با ما و نقشه گوگل اضافه کنید. اگر بازدیدکنندگان بخواهند از طریق وب سایت با شما در ارتباط باشند یا به لوکیشن شما پی ببرند، مطمئناً این ویژگی به آنها کمک زیادی خواهد کرد. همچنین از دیگر قابلیت‌های این افزونه امکان اضافه کردن آیکون ها و سمبل ها به سطوح بالای منو است.

به طور خلاصه ویژگی های افزونه Hero Menu عبارت است از:

  • سازنده منوی کشیدن و رها کردن
  • سازنده آسان مگامنو
  • 270 آیکون توسط Elegant Themes
  • منوی چسبنده

 

3- افزونه Mega Main Menu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Mega Main Menu یکی از بهترین افزونه های مگامنو پرداختی وردپرس است. این افزونه بیش از 10 استایل کشویی دارد که باعث شده بتوانید یک سیستم ناوبری شامل ویژگی‌هایی مانند آیکون، تصویر، انواع مختلف متن و انواع رنگ بندی ها را برای سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.

افزونه Mega Main Menu ویژگی ‌های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به استایل های انیمیشنی اشاره کرد. هر زمان که فهرست در سایت شما نشان داده می‌شود این انیمیشن ها فعال شده و باعث می‌شود منوی شما تأثیر مثبتی بر روی بازدیدکنندگان داشته باشد. همچنین این افزونه امکان اضافه کردن برندینگ و لوگوی سایت در فهرست را به شما داده و قابلیت سفارشی سازی رنگ ها و به کارگیری طرح رنگ‌های خاص و منحصر به فرد را فراهم می‌کند.

کار با افزونه Mega Main Menu بسیار راحت است. این افزونه امکان ادغام با فونت های گوگل را نیز فراهم می‌کند. ویژگی‌های این افزونه به اختصار عبارت است از:

  • +10 منوی کشویی
  • +600 فونت گوگل
  • +1600 آیکون
  • سازگار با WPML
  • پشتیبانی عالی

4- افزونه Superfly

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Superfly یک افزونه چندمنظوره و یکی از بهترین افزونه های مگامنو وردپرس است. این افزونه امکان ساخت منوهای تمام صفحه، نوار ابزار آیکون و ناوبری عمودی را می‌دهد.

اگر ترجیح می‌دهید از منوهای عمودی به جای منوهای افقی معمول استفاده کنید، افزونه Superfly برای شما مناسب است. همچنین این افزونه اجازه استفاده از کل فضای صفحه را به شما می‌دهد و می‌توانید در فضای خود صرفه جویی کنید.

در افزونه Superfly هم می‌توانید فهرست خود را به صورت دائمی بر روی صفحه نمایش دهید و هم می‌توانید آن را پشت یک toggle button در گوشه بالای صفحه پنهان کنید. با کلیک بر روی این دکمه فهرست نشان داده می شود.

از آنجا که افزونه Superfly یک افزونه قدرتمند است علاوه بر اینکه می‌توانید بر روی محتوای اضافه شده به فهرست عمودی کنترل داشته باشید، می‌توانید چگونگی نمایش فهرست را نیز تعریف کنید. بعضی از گزینه‌های نمایش که می‌توان به فهرست عمودی اعمال کرد عبارت است از:

  • یک طرح مورب که منوی شما را به یک زاویه جالب نمایش می‌دهد
  • منوی تمام صفحه که با فعال سازی آن تمام صفحه با لینک های ناوبری پوشش داده می‌شود.
  • گزینه آیکون که به شما امکان اضافه کردن گرافیک های برداری به فهرست را می‌دهد.

از طریق تنظیمات افزونه Superfly می‌توانید منوها را با سطوح مختلف ایجاد کنید که هر سطح در یک پنل flyout جداگانه نشان داده می‌شود. همچنین می توانید یک فرم تماس با ما در فهرست ناوبری سایت خود ایجاد کرده و برقراری ارتباط کاربران با مدیران سایت را ساده تر کنید.

از دیگر ویژگی های این افزونه رسپانسیو بودن آن است. بنابراین نگرانی بابت نمایش مگامنو در صفحه نمایش تلفن های هوشمند ندارید.

5- افزونه WP Mega Menu Pro

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

WP Mega Menu Pro یک دیگر از بهترین افزونه های مگامنو وردپرس است که به شما امکان می‌دهد مگا منوهای افقی و عمودی بسازید.

WP Mega Menu Pro دارای بیش از 14 قالب از پیش طراحی شده مختلف است که کمک زیادی به شما در شروع کار می‌کند. همچنین می‌توانید مگامنوهای خود را از ابتدا با سازنده بصری کشیدن و رها کردن افزونه بسازید.

علاوه بر سازنده کشیدن و رها کردن، WP Mega Menu Pro بیش از 100 گزینه مختلف برای سفارشی سازی مگامنوها دارد.

WP Mega Menu Pro علاوه بر اینکه به شما امکان استفاده از ابزارک های موجود را می‌دهد، قابلیت های خاصی را برای موارد زیر ارائه می‌دهد:

  • ثبت نام / فرم ورود
  • سبد خرید WooCommerce
  • باکس جستجو

اگر می‌خواهید قابلیت ساخت مگامنوهای افقی و عمودی را داشته باشید، WP Mega Menu Pro برای شما مناسب است.

6- افزونه WP Mega Menu (بهترین افزونه های رایگان مگامنو وردپرس)

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

WP Mega Menu یکی از بهترین افزونه های مگامنو رایگان وردپرس است. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید مگامنوهای جذاب با ابزارک ها، لینک ها، نشان ها، تصاویر، تب ها و بسیاری موارد دیگر ایجاد کنید.

WP Mega Menu یک سازنده منو کشیدن و رها کردن است که کار با آن بسیار راحت می‌باشد. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به راحتی ردیف ها را اضافه کنید، ستون ها را سفارشی سازی کنید و آیتم های منو را انتقال دهید.

WP Mega Menu به شما امکان اضافه کردن دکمه و آیکون های زیبا در کنار آیتم های منو را می‌دهد. همچنین این افزونه با نمایش محصولات شما در بالای منو سایت کمک زیادی به افزایش فروش شما می‌کند.

به صورت خلاصه ویژگی های این افزونه عبارت است از:

  • سازنده منوی رسپانسیو کشیدن و رها کردن
  • دارا بودن چندین قالب منو پیش ساخته و امکان ایجاد قالب های جدید
  • برون بری و درون ریزی قالب های منو
  • اضافه کردن لوگو، آیکون شبکه های اجتماعی و نوار جستجو در منو
  • برچسب گذاری و نشان گذاری فهرست مانند: داغ، جدید و …
  • پشتیبانی آیکون Font Awesome و Dashicons
  • پشتیبانی منوی موبایل
  • تصویر پس زمینه فهرست
  • رنگ بندی نامحدود
  • فونت های گوگل
  • گزینه های نامحدود

ساختن منو با افزونه WP Mega Menu واقعاً سرگرم کنند است. ایجاد یک قالب منو، سفارشی سازی قالب منو، فعال سازی مکان قرارگیری منو و اعمال آن به منو تمام کاری است که با این افزونه انجام می‌دهید. گزینه‌های سفارشی سازی بسیاری در این افزونه وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید هر آنچه که در ذهن دارید را اجرا کنید.

7- افزونه Max Mega Menu (بهترین افزونه های رایگان مگامنو وردپرس)

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Max Mega Menu یکی دیگر از بهترین افزونه های مگامنو رایگان وردپرس است که تمام منوهای سایت شما را تبدیل به یک مگامنو می‌کند. شما با این افزونه می‌توانید هر ابزارک وردپرسی را به فهرست سایت اضافه کنید و از یک ویرایشگر قالب برای تغییر استایل منوی خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید رفتار منوی خود را با تنظیمات دورن ساخته تغییر دهید. برخی از ویژگی‌های این افزونه عبارت است از:

  • سازنده منو کشیدن و رها کردن
  • نمایش ابزارک های وردپرس در منو
  • انتقال منوهای مختلف
  • Hover، Hover intent و کلیک برای باز کردن زیرمنوها
  • گزینه های آیتم های منو شامل مخفی کردن متن، غیرفعال کردن لینک، مخفی کردن در تلفن همراه و …
  • استایل دهی سفارشی آیتم های منو
  • منوهای عمودی و آکاردئونی
  • تولید آیکون های سفارشی و Font Awesome

8- افزونه Responsive Menu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Responsive Menu یکی دیگر از بهترین افزونه های مگامنو رایگان وردپرس است. این افزونه منوهای عمودی زیبایی ایجاد می‌کند و قابلیت سفارشی سازی بالایی دارد.

المان‌هایی که می‌توانید با افزونه Responsive Menu سفارشی سازی کنید شامل فونت ها، اندازه های متن، رنگ ها، طرح بندی و ظاهر افزونه است. همچنین می‌توانید از تصاویر مختلف برای پس زمینه فهرست خود استفاده نمایید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که منو سایت تان به صورت عمودی یا افقی نمایش داده شود. همچنین با فعال کردن قابلیت انیمیشن می‌توانید سرعت و دیگر تنظیمات این ویژگی را کنترل کنید.

همانطور که از اسم این افزونه پیدا است، Responsive Menu کاملاً رسپانسیو بوده و برای نمایش در صفحات موبایل و تبلت مناسب است.  

مجموعه این امکانات و ویژگی‌ها افزونه Responsive Menu را مناسب کسانی کرده است که می‌خواهند جلوه متفاوت و خاصی به منوی ناوبری سایت خود بدهند و سیستم ناوبری آنها کاملاً با طراحی کلی سایت شان هماهنگ باشد.

9- افزونه WP Responsive Menu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

یکی دیگر از بهترین افزونه های مگامنو رایگان وردپرس WP Responsive Menu است که تخصص آن در ساخت منوهای لغزشی موبایل است.

از آنجا که هدف این افزونه کاربران موبایل است بسیاری از ویژگی‌های اصلی آن به طور خاص برای قابلیت هایی که در دستگاه های تلفن همراه یافت می‌شود، طراحی شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند منوها را با استفاده از حرکات جارویی انگشت خود مشاهده کنند.

همچنین می‌توانید یک منو خاص موبایل دوستانه برای بازدیدکنندگان موبایل پیکربندی کنید و تمام عناصر اضافی را حذف نمایید. بازدیدکنندگان دسکتاپ منوی پیش فرض را با تمام گزینه های آن خواهند دید.

شما می‌توانید نحوه نمایش منو و ظاهر شدن آن از بالا، پایین، چپ و راست را پیکربندی کنید. همچنین می توانید عرض منو را به پیکسل یا درصدی از اندازه صفحه مشخص کنید.

گزینه‌های سفارشی سازی زیاد دیگری نیز در این افزونه موجود است. شما می‌توانید یک لوگو برای فهرست آپلود کنید و تمام رنگ ها (پس زمینه، متن و مرزها) و متن منو را سفارشی سازی کنید. همچنین می‌توانید یک نوار جستجو در پایین فهرست اضافه کنید.

10- افزونه QuadMenu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

QuadMenu ادغام سریع را برای کمک به شما در ایجاد انواع مختلف منوها در قالب وردپرس که استفاده می‌کنید فراهم می‌کند. این افزونه وردپرس باعث تغییر بسیاری از موارد نمی‌شود، اما می‌تواند تنظیمات پیش فرض منو را در وردپرس تقویت کند.

QuadMenu به چندین ویژگی و فیلتر مجهز شده است تا به شما امکان دهد رفتار و ظاهر سایت وردپرس خود را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

این یکپارچه سازی هسته اصلی، صدها قالب منو رایگان، و انیمیشن قابل تنظیم برای نمایش منو است. همچنین از نمادهای مختلف، تم های فرزند و ویژوال کامپوزر پشتیبانی می‌کند.

QuadMenu به صورت رایگان در دسترس است. با این وجود، می‌توانید با پرداخت 15 تا 60 دلار برای استفاده از نسخه پیشرفته، آن را به برنامه پولی ارتقا دهید. برنامه پولی ویژگی های اضافی زیادی را به شما می‌دهد، مانند سازنده منو چرخشی، پشتیبانی شخصی از توسعه دهنده و به روز رسانی های رایگان مادام العمر.

11- افزونه WP Mobile Menu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

برای کسانی از شما که می‌خواهید منوی وب سایت را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید، افزونه WP Mobile Menu بهترین راه حل است. این افزونه منویی سریع، ساده و پاسخگو را ارائه می‌دهد که به طور خاص برای افزایش تجربه سایت شما در دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است.

افزونه WP Mobile Menu یک ابزار عالی برای وبلاگ ها، سایت های تجارت الکترونیکی و وب سایت های تجاری است. این نرم افزار دارای چندین ویژگی پشتیبانی، مانند یک ظاهر طراحی سفارشی رایگان برای منوها، نام تجاری متن یا آرم و منوی سه سطح عمق است.

در حالی که به صورت رایگان در دسترس است، ما به شما توصیه می‌کنیم یکی از برنامه های حق بیمه را خریداری کنید که بین 4.99 دلار تا 29.99 دلار در ماه هزینه دارد. این برنامه ها مقدار زیادی ارائه می‌دهند که مطمئناً قابلیت استفاده از افزونه را به سطح بعدی خواهد رساند.

برخی از ویژگی‌های که می‌گیرید پشتیبانی کامل از WooCommerce (از جمله نماد سبد خرید منو، صفحه پرداخت و دکمه های نمودار)، جستجوی زنده و هزاران قلم رایگان و نمادهای متحرک است.

علاوه بر این، می‌توانید برای اولین بار از نسخه آزمایشی 14 روزه برای نسخه برتر استفاده کنید تا ببینید که آیا این افزونه ارزش پول شما را دارد یا خیر.

12- افزونه Nextend Accordion Menu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Nextend Accordion Menu آماده است تا منوی نوع “آکاردئون” شما را به سطح بعدی برساند. این افزونه شگفت انگیز به شما امکان می‌دهد با استفاده از تم پیش فرض آن ، آیکون های منو و رفتارهای سفارشی ایجاد کنید (همچنین می توانید با خرید نسخه پولی این افزونه، سه تم شگفت انگیز دیگر نیز دریافت کنید).

Nextend Accordion Menu ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که گفته می‌شود بسیار بهتر از رقبای خود هستند.

برخی از ویژگی های عالی آن، مدیریت فونت با یکپارچه سازی فونت های گوگل، گزینه های سفارشی سازی برای تم پیش فرض افزونه Nextend Accordion Menu و استفاده از روش های حافظه پنهان در برنامه نویسی جاوا و CSS است (این می تواند سرعت وب سایت شما را بالا ببرد).

این افزونه به صورت رایگان در دسترس است و نسخه پولی دارد. نسخه پرداخت شده برای برنامه شخصی 30 دلار هزینه دارد (یک سال طول می‌کشد و به هزینه تجدید 10 دلار در سال نیاز دارد)، 50 دلار برای برنامه کاری (یک سال طول می‌کشد و همچنین نیاز به هزینه تجدید برای 10 دلار در سال) و 100 دلار برای برنامه عمر (برنامه نامحدود، نیازی به پرداخت هزینه سالانه تمدید).

13- افزونه Advanced Sidebar Menu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Advanced Sidebar Menu مطمئن خواهد بود که منوی وب سایت شما به خوبی سازمان یافته است. این نرم افزار قادر است ضمن ارائه گزینه های مفید بسیاری، منوی والدین و فرزند را ایجاد، جایگزین و مدیریت کند، اما به شما کمک می‌کند تا ظاهر منوهای نوار کناری خود را سفارشی کنید.

برخی از ویژگی‌های اصلی آن امکان جداسازی دسته ها یا صفحات با تعبیه کاما بین آنها‌، نشان دادن یک دسته پست در ویجت و ادغام سریع دسته بندی های فرزند است.

این افزونه همچنین به یک ظاهر طراحی ویجت قابل تنظیم می‌دهد. با این حال، توابع برای نسخه رایگان بسیار محدود است. برای اینکه بتوانید از گزینه‌های پیشرفته سفارشی سازی مانند سبک پس زمینه سفارشی، بخش سبک گلوله و بهینه سازی منوی آکاردئون استفاده کنید، باید Advance Sidebar Menu Pro را با 54 دلار خریداری کنید.

علاوه بر این، نسخه حرفه‌ای به شما پشتیبانی و به روز رسانی رایگان اعطا خواهد کرد.

14- افزونه Slick Menu

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

فهرست نرم افزاری منوهای فشرده چند سطحی را ارائه می‌دهد: مجموعه ای از گزینه‌های ثابت که با کلیک کردن روی یک نماد یا متن خاص، به طور خودکار از لبه های صفحه وب سایت شما خارج می‌شوند.

این افزونه تنوع جلوه ها و نمادهای زیبا را به شما می‌دهد. اما به صورت رایگان در دسترس نیست. شما باید یک برنامه را انتخاب کنید: به طور منظم (39 دلار) یا تمدید شده (99 دلار).

فهرست نرم افزاری ویژگی‌های شگفت انگیز بسیاری دارد. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های آن Live Customizer است که به شما امکان می‌دهد تا در زمان واقعی هر تغییری را که انجام داده‌اید نظارت کنید.

این ابزار باعث صرفه جویی در وقت زیادی خواهد شد زیرا دیگر نیازی به بازگشت و برگشت به عقب نیست هر بار که تغییر کوچکی در منوی وردپرس خود ایجاد کردید.

ما پیشنهاد می‌کنیم نسخه آزمایشی رایگان را ابتدا قبل از تصمیم‌گیری در مورد این افزونه، امتحان کنید.

15- افزونه Mega Menu by WooRockets

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

افزونه مگا منو Mega Menu by WooRockets.com در نوع خودش به عنوان یکی از بهترین پلاگین های ساخت مگامنو در وردپرس شناخته شده است. این افزونه حرفه ای در مخزن وردپرس نیز بیش از 5 هزار نصب فعال داشته است. با استفاده از افزونه Mega Menu by WooRockets.com می‌توانید به راحتی و بدون دردسر انواع مگا منوی های حرفه ای و ساده را در وبسایت خود ایجاد کنید.

  • اضافه کردن تصاویر و متن به منو
  • ایجاد یک منوی حرفه ای و جذاب
  • امکان استفاده از حالت Drag & Drop در ساخت منوی بازشو
  • امکان استایل دهی های مختلف

16- افزونه Groovy Menu Plugin (رایگان و پولی)

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

بین تمامی افزونه‌های ساخت مگامنو که تا اینجا معرفی کردیم، افزونه Groovy Menu Plugin با اینکه افزونه جدیدی است و به تازگی منتشر شده، اما نظر تیم تولید محتوای وبکیما را به خودش جلب کرد! این افزونه پیشنمایش بسیار جذابی دارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما پیشنمایش آن را مشاهده کنید.

قابلیت‌های افزونه Groovy Menu Plugin عبارت است از:

  • امکان طراحی مگامنو‌های عمودی و افقی
  • منوهای تک صفحه‌ای
  • سبد خرید ایجکس
  • سازگاری با افزونه صفحه ساز المنتور
  • دارای قابلیت مگامنو برای ویجت‌های ووکامرس
  • ساخت مگامنوی تمام عرض
  • پشتیبانی از زبان‌های راست به چپ مثل فارسی
  • پشتیبانی از قابلیت چندزبانه
  • و …

17- افزونه ساخت مگامنو ElementsKit

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

یکی دیگر از بهترین افزونه های ساخت مگامنو در وردپرس همین افزونه المنت کیت ـ ElementsKit است، البته اگر از طرفداران صفحه ساز محبوب المنتور هستید، به احتمال بسیار زیاد تا الان یا از افزونه المنت کیت استفاده کردید یا حداقل نام آن را از دوستان و همکاران خود شنیده‌اید، اگر از صفحه ساز المنتور استفاده می‌کنید، با استفاده از المنت کیت، علاوه بر ساخت مگامنوهای جذاب، می‌توانید به انواع هدر و فوتر، اسکرول پارالاکس، شمارنده‌های جذاب و دموهای آماده دسترسی داشته باشید.

بنابراین اگر می‌خواهید مگامنو جذابی طراحی کنید و هم‌اکنون افزونه المنتور پرو را روی سایت خود نصب دارید، بهترین انتخاب برای ساخت مگامنو همین افزونه ElementsKit است، چون علاوه بر ساخت مگامنوهای کاربرپسند و ریسپانسیو برای موبایل به کلی ویجت المنتور هم به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.

18- افزونه Menu Management Enhancer

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

برای افرادی که دوست دارند از همان منوساز پیش‌فرض خود وردپرس استفاده کنند، افزونه Menu Management Enhancer بسیار عالی خواهد بود، چون این افزونه با افزودن برخی امکانات، همان منوساز خود وردپرس را ارتقا می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید یک منوی جذاب را در سریع‌ترین زمان بسازید.

توجه: این افزونه تغییری در منوهای شما از نظر ظاهری نخواهد داد، این افزونه منوساز وردپرس را ارتقا می‌دهد تا مدیر سایت در زمان ساخت منو یا مگامنو بتواند به سادگی منوها را مدیریت کند.

19- افزونه Admin Menu Editor

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

Admin Menu Editor نام یکی دیگر از افزونه های ساخت مگامنوی وردپرس می‌باشد که نسبت به افزونه های قبلی که در موردشان صحبت کردیم کمی ساده‌تر و دارای ویزگی‌های کمتری می‌باشد.

اما در حالت کلی می‌توان با این افزونه مگامنوهای قابل قبولی طراحی کرد و برخی از ویژگی‌های این افزونه:

  • ریسپانسیو می‌باشد.
  • از قابلیت کشیدن و رها کردن پشتیبانی می‌کند.
  • امکان تغییر رنگ ها، فونت و آیکون ها را دارد.

20- افزونه Nav Menu Roles

بهترین افزونه مگامنو در وردپرس

این افزونه دارای یک ویژگی جالب توجه می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید برخی از آیتم های منو را از برخی از کاربران پنهان کنید این افزونه می‌تواند آنهارا مخفی کند. و فقط به برخی کاربران که مثلا دارای اشتراک وب سایت شما باشند قابل نمایش باشد. شما می‌توانید انتخاب کنید که چه کاربری می‌تواند کدام بخش از منوها را ببیند یا نبیند.

نتیجه گیری

کدامیک از افزونه های معرفی شده در این مقاله برای سایت وردپرسی شما مناسب است؟

جواب این سوال کاملاً به سایت شما بستگی دارد. انتخاب افزونه درست یک تصمیم مهم است. زیرا منوها کار مهمی در سایت شما انجام می‌دهند. آنها ناوبری سایت را بر عهده دارند و بخش مهمی از زیبایی و عملکرد سایت شما به آنها بستگی دارد. بنابراین مطمئن شوید که تصمیم درستی می گیرید.

اگر سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای ایجاد یک مگامنو با استایل معمولی را در سایت وردپرسی خود می‌خواهید و تصمیم دارید هزینه‌ای بابت خرید یک افزونه Pro نکنید، WP Mega Menu یا Max Mega Menu برای شما مناسب هستند.

اگر می‌خواهید منوی خلاقانه تری با قابلیت عمودی بودن داشته باشید و افکت های استایل دهی بیشتری در اختیار شما قرار داشته باشد، Superfly یا Responsive Menu گزینه‌های خوبی هستند.

اگر افزونه‌ای می‌خواهید که قابلیت سفارشی سازی بالایی داشته باشد، UberMenu یا Hero Menu انتخاب خوبی است. ممکن است کمی زمان بیشتر صرف نصب و راه اندازی افزونه UberMenu شود اما ویژگی‌های بسیار خوبی دارد.

با این حال تمام افزونه های معرفی شده جزء بهترین افزونه های مگامنو وردپرس هستند و هریک ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید مطابق با نیاز سایت خود یکی از آنها را به کار بگیرید.

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. منتظر دریافت دیدگاه های شما عزیزان هستیم.

 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *