بهترین افزونه برچسب وردپرس

با استفاده از دسته بندی و برچسب ها در وردپرس شما می‌توانید مطالب خود را در ارتباط با یکدیگر سازماندهی کنید این یکی از ویژگی های ساده وردپرس است که کاربران از آن استفاده می‌کنند اگر شما مدت زمان زیادی است که در حال استفاده از وردپرس هستید می‌توانید از ویژگی های بهبود یافته آن نیز استفاده کنید. اگر شما می‌خواهید کاری انجام دهید و برای آن‌ها نیاز است که دسته بندی و برچسب ایجاد شود از لیست افزونه های زیر استفاده کنید. در این آموزش ما می‌خواهیم به معرفی افزونه برچسب وردپرس که باعث بهبود دسته بندی و برچسب ها می‌شود را به شما معرفی کنیم.

کاربرد برچسب ها در وردپرس

برچسب گذاری در وردپرس یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید. با برچسب گذاری در وردپرس شما توضیحاتی کلی و کاربردی درباره نوشته ها و صفحات مورد نظر خود ارائه می‌دهید. این توضیحات نه تنها برای بازدیدکندگان مفید خواهد بود، بلکه به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به شکل بهتری محتوای صفحات مختلف وب سایت شما را بررسی و ایندکس کنند.

اما برخی اشتباهات در زمینه برچسب در وردپرس می تواند تاثیرات بسیار منفی داشته باشند. یکی از معمول‌ترین اشتباهاتی که افراد در هنگام انتخاب عنوان مناسب برای برچسب های خود مرتکب می‌شوند این است که عنوانی مشابه عنوان دسته بندی موجود را انتخاب می‌کنند. با این کار در واقع شما یک دسته بندی و یک تگ کاملا یکسان در وردپرس دارید. این امر باعث می‌شود که موتورهای جستجو گیج شده و نتوانند تشخیص دهند که کدام یک از آنها را در رتبه بالاتر قرار دهند. به همین دلیل است که روی استفاده صحیح و اصولی از این قابلیت مهم در وردپرس تاکید زیادی می‌شود.

تفاوت دسته و برچسب در وردپرس

استفاده از دسته ها در وردپرس برای گروه‌بندی گسترده پست‌های شما در نظر گرفته شده است. دسته‌ها، موضوعات کلی و سلسله مراتبی هستند که می‌توانید زیر مجموعه‌هایی را برای آنها ایجاد کنید تا مقاله‌های سایتتان سازماندهی و نظم بهتری داشته باشند. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از دسته‌بندی‌های زیاد و مشابه اصلا چیز خوبی نیست. از ایجاد دسته‌های زیاد با عناوین مشابه جدا خودداری کنید. این موضوع در سئو سایت شما می‌تواند کاملا تاثیرگذار باشد و موتورهای جستجو اینطور برداشت کنند که شما صفحه‌های تکراری در سایت‌تان دارید.

برچسب‌ ها در وردپرس در واقع جزئیاتی از مطلب و محتوای شما را شرح می‌دهند. برچسب‌ها را به عنوان کلمات موجود در فهرست سایت خود در نظر بگیرید. آن‌ها را می‌توان یک دسته‌بندی کوچک و داخلی در سایت در نظر گرفت که امکان سلسله مراتبی بودن ندارند.

به برچسب‌ها به عنوان کلمات اصلی مطالب سایت تان بنگرید. آنها به شما اجازه می‌دهند مطالب خود را به صورت جزئی دسته‌بندی کنید. برچسب‌ها بر خلاف دسته‌ها، سلسله مراتبی نیستند و نمی‌توان برای آنها زیر مجموعه ایجاد کرد.

توجه : اگر در پست‌های خود از دسته استفاده نکنید، وردپرس به طور خودکار آن را به دسته پیش‌فرض اختصاص می‌دهد. که نام آن دسته “دسته‌بندی نشده” است.

در مقایسه دسته و برچسب در وردپرس، بزرگ‌ترین تفاوتی که به چشم می‌خورد این است که حتما باید از دسته‌ها استفاده کنید اما استفاده از هر برچسبی ضروری نیست! زمانی که شما از هیچ دسته‌ای استفاده نکنید، مطلب شما با گزینه دسته‌بندی نشده مواجه می‌شود. گاهی افراد این گزینه را به سایر یا کلمات این‌چنینی تغییر می‌دهند؛ اما به هر حال با این‌کار شما محتوای خود را میان آسمان و زمین رها کرده‌اید و به آن ارزشی نمی‌بخشید.

در تفاوت دسته و برچسب در وردپرس، تفاوت چشم‌گیر دیگری نیز وجود دارد. آن هم تفاوت در آدرس آنهاست. زمانی که از یک ساختار پیوند یکتای استاندارد در وردپرس استفاده کنید، در دسته و برچسب با پسوندی رو به رو خواهید شد که به عنوان نمونه مشاهده می‌کنید:

http://yoursite.com/category/food/

http://yoursite.com/tag/food/

همان‌طور که مشاهده می‌کنید کلمه category برای دسته و کلمه tag برای برچسب قبل از نامک اصلی می‌آید.

در نهایت باید این را بگوییم که مطالب موجود در یک دسته می‌توانند از هم متمایز باشند اما برچسب‌هایی که برای یک مقاله گذاشته می‌شود باید حتما مطالب دیگر مرتبطی را نیز نمایش دهد در غیراینصورت اصلا لازم نیست از برچسب‌ها استفاده کنید.

افزونه کاربردی برای مدیریت دسته بندی ها و برچسب ها

Simple Tags – افزونه مدیریت برچسب ها و تگ های وردپرس

بهترین افزونه برچسب وردپرس

پلاگین Simple Tags در وردپرس شامل امکان ایجاد لینک خودکار به شرایط استفاده از خدمات(Terms)، پیشنهاد متن شرایط خدمات، ویرایش دسته جمعی شرایط  خدمات، تکمیل خودکار Ajax، مدیریت پیشرفته و غیره می باشد.

این پلاگین ابزاری جهت مدیریت کامل برچسب ها (TAGs) و شرایط استفاده از خدمات(terms) برای هر نوع خدمات/محصولی می‌باشد.

این پلاگین با این هدف نوشته شده است که بهترین اجرا، امنیت بیشتر و توابع جدیدبه ارمغان می‌آورد.

افزونه Automatic Post Tagger – آموزش ساخت اتوماتیک برچسب نوشته

بهترین افزونه برچسب وردپرس

افزونه Automatic Post Tagger کارش ایجاد برچسب به صورت خودکار می‌باشد. اساس کار این افزونه عنوان و متن هایی که برای پست انتخاب و نوشته‌‎ایم را بر طبق استاندارد سئو برچسب هایی را انتخاب و به صورت خودکار درج می‌کند.

در تنظیمات این افزونه می‌توانید مشخص کنید که چه تعداد برچسب به صورت خودکار وارد شود، روش کار با این افزونه بسیار ساده و آسان می‌باشد کافی است که شما چندین کلمه کلیدی در قسمت تنظیمات افزونه وارد کنید تا خود این افزونه به صورت خودکار برچسب هایی که تشخیص می‌دهد را در مطلب شما وارد کند.

افزونه TagGator Pro – برچسب گذاری خودکار پست های وردپرس

بهترین افزونه برچسب وردپرس

TagGator Pro نام یک افزونه ورپرسی حرفه ای در زمینه ایجاد برچسب و ثبت خودکار در پست ها می‌باشد. احتملا با خود می‌گویید برچسب گذاری در سایت اهمیت بالایی دارد و نمی‌شود آن را به یک سیستم خودکار سپرد! اما نگران نباشد افزونه TagGator Pro طوری تنظیم شده است که شما برای هر دسته از مطالب خود می‌توانید یک خط جدا از تگ یا برچسب تعریف و ثبت کنید. برای مثال تگ هایی مانند android,root,game,apk را برای تمام مطالبی که در دسته “بازی های اندورید” قرار دارند ثبت می‌کنیم و این برچسب ها برای تمام این مطالب به صورت خودکار فعال می‌شوند.

افزونه TagGator Pro به صورت خودکار کلمات کلیدی هر مطلبی که نوشته‌اید را پیدا کرده سپس در لیست تگ ها قرار می دهد و به صورت حرفه ای آن ها را خودکار ثبت و فعال می‌کند. اگر به دنبال برچسب گذاری حرفه ای در وردپرس هستید پیشنهاد ما به شما افزونه TagGator Pro می‌باشد.

برخی امکانات افزونه برچسب گذاری خودکار پست های وردپرس TagGator Pro :

  • مدیریت آسان و حرفه ای
  • جستجوگر کلمات کلیدی سایت
  • برچسب گذاری خودکار
  • تنظیم فقط یکبار! (بدون نیاز به تنظیم مجدد)
  • برچسب گذاری همانند خود نویسنده!
  • و…

افزونه WordPress Keyword Tool – پیشنهاد کلمات کلیدی وردپرس

بهترین افزونه برچسب وردپرس

WordPress Keyword Tool نام افزونه کاربردی و حرفه ای وردپرس می‌باشد که توسط آن قادر هستید تا کلمات کلیدی پرطرفدار پست مورد نظر خود را شناسایی کنید و از آن ها در پست های وبسایت خود استفاده کنید. این افزونه با پیشنهاد دادن کلمات کلیدی باعث می‌شود تا از چگالی کلمات کلیدی وبسایت خود اطمینان حاصل کنید و مطالب وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

افزونه WordPress Keyword Tool همزمان با تایپ کلمات به شما به صورت زنده کلمات کلیدی مناسب را پیشنهاد می‌دهد و شما می‌توانید کلمات کلیدی مناسب را برای مطلب مورد نظر خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را به عنوان برچسب برای مطلب خود انتخاب کنید. همچنین این افزونه از فروشگاه ساز ووکامرس پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا برای محصولات خود کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.

قابلیت های افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی WordPress Keyword Tool وردپرس

  • کاملا فارسی سازی شده
  • پشتیبانی از فروشگاه ساز ووکامرس
  • نمایش لیست کلمات کلیدی
  • کاملا واکنش گرا
  • امکان انتخاب کلمات کلیدی به عنوان برچسب
  • نمایش چگالی کلمات کلیدی پست مورد نظر
  • پشتیبانی از چندین زبان
  • پیشنهاد کلمات کلیدی در هنگام تایپ کلمه
  • استفاده از تکنولوژی Ajax
  • و امکانات دیگر…

افزونه WP Keyword Suggest –  افزونه ایجاد برچسب های حرفه ای در وردپرس

بهترین افزونه برچسب وردپرس

کار این افزونه سئو، پیشنهاد کلمات کلیدی است. یکی از مهمترین بحث ها در سئو، کلمات کلیدی است که به چه صورتی باید انتخاب شوند.

پس از دانلود، نصب و فعالسازی این افزونه وردپرس، این افزونه بخش جدیدی به قسمت ویرایشگر اضافه می‌کند که می‌توانید کلمه کلیدی خود را وارد کنید تا خودش موارد دیگر را به شما پیشنهاد دهد.
دقت داشته باشید در این بخش حدودا ۶ مورد ابتدا نمایش داده می‌شود، در صورتی که روی دکمه پیشنهاد کلیک کنید آیتم های بیشتری را نمایش خواهد داد.

یکی از بخش‌هایی که بسیار موثر در در افزایش بازدید وب سایت وردپرس شما و همچنین باعث بالا بردن رتبه تان می‌باشد، برچسب‌ها هستند که شما با استفاده از برچسب‌ها قادر خاوهید بود تا با مانور دادن روی چند کلمه کلیدی به جذب بازدید کننده در وب سایت خود کمک کنید.

در ضمن باید گفت که نصب و کار با افزونه WP Keyword Suggest وردپرس نیاز به اعمال هیچ گونه تنظیمات پیچیده ایی ندارد و شما می‌توانید براحتی از آن استفاده کنید.


افزونه Taxonomy Thumbnail

بهترین افزونه برچسب وردپرس

این افزونه توانایی ضمیمه کردن یک تصویر شاخص به برچسب ها و دسته بندی ها را دارد که شامل قابلیت ارسال تصویر بند انگشتی به برگه ها و پست ها نیز می‌باشد. فقط با چند حرکت می‌توانید تصاویر را همراه دسته بندی نمایش دهید.

افزونه WP Limit Tags

بهترین افزونه برچسب وردپرس

اگر شما طرفدار استفاده از برچسب های وردپرس هستید بنابراین شما می‌توانید از برچسب های gazillion برای سازماندهی محتوای وردپرس خود استفاده کنید. اگر از برچسب ها استفاده کنید رتبه محتوای شما در موتور های جستجو بهبود خواهد یافت. این افزونه به شما اجازه می‌دهد که بتوانید محدودیت اضافه کردن برچسب ها را تنظیم کنید تا بتوانید تعداد برچسب‌های مورد استفاده در نوشته‌های خود را محدود نمایید. این عمل باعث می‌شود تا شما برچسب های کارآمدتری را انتخاب کنید.

افزونه Require Post Tag

بهترین افزونه برچسب وردپرس

افزونه Require Post Tag به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید یک یا چند برچسب به نوشته‌های خود اختصاص دهید. در غیر این صورت برای شما یک خطایی نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهید یک برچسب برای محتوای خود انتخاب کنید. این افزونه نیز همانند افزونه های دیگر به شما کمک می‌کند که بتوانید برچسب نوشته های خود را کنترل کنید.

افزونه Remove Category URL

بهترین افزونه برچسب وردپرس

دسته بندی URL وردپرس به صورت پیشوند ثابت /category/ و یا پیشوند موجود در پیوند های یکتا نمایش داده می‌شود. با استفاده از این افزونه می‌توانید پیشوند مربوط به دسته بندی را از آخر آدرس حذف کنید تا از طریق دیدن آدرس معلوم نشود که این یک دسته می‌باشد.

افرونه Category Sticky Post

بهترین افزونه برچسب وردپرس

یکی از ویژگی هی افزونه The sticky post وردپرس حفظ موقعیت نوشته های Sticky در بالای صفحه اصلی می‌باشد. این افزونه این قابلیت را گسترش داده و باعث می‌شود تا نوشته مورد نظر شما در عنوانی دلخواه در دسته‌ها نیز به عنوان پست ثابت نمایش داده شود.

افزونه Most Popular Tags

بهترین افزونه برچسب وردپرس

این افزونه یک ابزارک جدید به سایت وردپرس شما می افزاید که شامل نه تنها برچسب ها بلکه شرایط دیگر از جمله دسته بندی و طبقه بندی سفارشی می‌شود. ویجت ها دارای تعداد انگشت شماری از گزینه هایی هستند که شما می‌توانید از آنها برای انتخاب طبقه بندی مورد نیاز خود استفاده کنید. این گزینه ها شامل اندازه فونت، ورود و خروج  می‌باشد.

افزونه Single Category Permalink

بهترین افزونه برچسب وردپرس

اگر شما بیش از دو یا چند دسته به سلسله مراتب خود اختصاص داده باشید، معمولا آدرس پیوند‌های یکتای شما در مرورگر طولانی و شامل دسته مادر و سلسله مراتب های مرتبط با آن خواهد بود. این افزونه به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید این آدرس را به حدی کوتاه کنید که تنها آخرین دسته نمایش داده شود.

افزونه Only One Category

بهترین افزونه برچسب وردپرس

اگر شما می‌خواهید نویسندگان شما در نگارش نوشته‌های جدید خود تنها از یک دسته که توسط شما تعیین شده است استفاده نمایند این افزونه بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

افزونه Category Color

بهترین افزونه برچسب وردپرس

این افزونه یک بخش رنگی زیبا به قسمت ویرایشگر دسته‌های وبسایت شما می‌افزاید.

افزونه Main Category as Subdomain

بهترین افزونه برچسب وردپرس

آیا شما تا به حال به تنظیم دسته بندی وب سایت خود با استفاده از subdomain فکرکرده اید؟ با استفاده از این افزونه شما می‌توانید این کار را انجام دهید. این یک افزونه عالی است برای وب سایت های که دارای موضوعات متعدد و متفاوتی می‌باشند بنابراین با استفاده از این افزونه می‌توانید به راحتی برای دسته‌های مختلف SubDomain های گوناگون ایجاد نمایید.

افزونه Category Pie

بهترین افزونه برچسب وردپرس

این افزونه یک نمودار دایره‌ای در ویرایشگر دسته شما می‌افزاید که میزان استفاده دسته‌ها در وبسایت را به صورت درصدی نمایش می‌دهد.

افزونه Taxonomy Font Icons

بهترین افزونه برچسب وردپرس

این افزونه یک گزینه جدید برای انتخاب آیکون در ویرایشگر دسته و برچسب ها ایجاد می‌کند. آیکون ها از یک کتابخانه آیکون محبوب، از FontAwesome انتخاب شده است اما شما همچنین می‌توانید از دیگر فونت های سفارشی انتخاب کنید.

افزونه Taxonomy Switcher

بهترین افزونه برچسب وردپرس

این افزونه به شما ا جازه می‌دهد که طبقه بندی مختلف دسته را به برچسب و بالعکس تبدیل کنید. این افزونه همچنین با فزونه custom taxonomy سازگار است. شما زمانی به این افزونه نیاز خواهید داشت که وب سایت شما دارای دسته ها و برچسب های بسیاری باشد.

افزونه Post Category Filter

بهترین افزونه برچسب وردپرس

رابط کاربری وردپرس بسیار روان و خوب است اما باز هم دارای نقص های UX می‌باشد. برای مثال زمانی که وبسایت شما دارای دسته‌های فراونی می‌باشد و شما می‌خواهید که از میان دسته‌ها، دسته مورد نظر خود را انتخاب نمایید شما باید تمام لیست را  بررسی نموده تا دسته مورد نظر خود را بیابید.

افزونه Category Description Widget

بهترین افزونه برچسب وردپرس

این افزونه توضیحات دسته را از طریق ابزارک نمایش می‌دهد. به دلیل این که همه تم ها توضیحات دسته را نمایش نمی‌دهند حتی اگه شما آن را اضافه کنید. با استفاده از این افزونه شما دیگر نیاز نیست که برای نمایش توضیحات از کدهای کوتاه استفاده کنید.

 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *