سئو

با استفاده ایموجی نرخ کلیک خود را افزایش دهید

با استفاده ایموجی نرخ کلیک خود را افزایش دهید

یکی از راه های ارتباط بهتر با مخاطبان قرار دادن ایموجی در پیام ها و مطالب سایت است. تحقیقات نشان داده که استفاده از ایموجی باعث می شود که مطالب شما در ذهن مخاطب به یاد ماندنی تر شده و همچنین موجب افزایش نرخ کلیک سایت نیز می شود. همین موضوع می تواند در سئو سایت نقش پررنگی را ایفا کرده و باعث کسب رتبه های برتر در موتور جستجو گوگل شود.

همچنین در ادامه نتایج تحقیقات به دست آمده درباره استفاده از emoji در مطالب و پیام های ارسالی به سوی کاربران، نشان داده است که زمانی که صاحبان کسب و کارها از نمادها و ایموجی ها در مطالب خود استفاده می کنند، ارتباط سازی بهتری بین مشتریان و صاحب کسب و کار ایجاد می شود. همچنین این موضوع در اعتماد سازی نیز نقش موثری را ایفا می نماید.

ایموجی چیست؟

حالا وقتش رسیده که بگوییم ایموجی چیست! ایموجی (به انگلیسی: Emoji) یک واژه ژاپنی است که حرف اول آن یعنی E به معنای تصویر می‌باشد. ایموجی‌ها نیز مانند اسمایلی‌ها شبیه به یک صورتک یا شکلک زرد رنگ، هستند اما دنیای آنها به کوچکی دنیای اسمایلی‌ها نیست. امروزه ایموجی‌های بسیار زیادی وجود دارد که اشکال گسترده‌ای را پوشش می‌دهند.

با استفاده ایموجی نرخ کلیک خود را افزایش دهید

تاثیر ایموجی در تعامل با کاربران

در این بخش تاثیر emoji را از منظر بازاریابی مورد بررسی قرار می دهیم.

در علوم مرتبط با بازاریابی می توان از نمادها و ایموجی ها به عنوان رُکن تاثیر گذار در جذب مخاطب یاد کرد. به عنوان مثال، علامت اشاره در یک توییت می تواند میزان تعامل را 25.4 درصد افزایش دهند و emoji موجود در یک پست در فیس بوک می توانند تعداد لایک ها را 57 درصد و تعداد نظرات و اشتراک ها را 33 درصد افزایش دهند.

اما نکته مهم این است که بتوانید کاربرد صحیح هر نماد را تشخیص داده و آنهایی که باعث جذب کاربر بیشتر می شود را استفاده نمایید.

مثلا می توانید از به عنوان نمادی برای کلیک کردن استفاده کنید. این نماد در شبکه های اجتماعی و سایت ها بازخورد خوبی را از کاربران دریافت کرده است.

نحوه افزایش نرخ کلیک به کمک ایموجی ها

یکی از اهدافی که صاحبان وب سایت ها در سئو سایت دارند؛ دریافت کلیک است. برای این منظور شیوه های گوناگونی وجود دارد. مثلا می توانید با آموزش سئو، مخاطبان خود را به کلیک بر روی آدرس وب سایتتان تشویق کنید. اما یکی از شیوه هایی که در گذشته برای افزایش نرخ کلیک وب سایت ها انجام می شد؛ استفاده از ایموجی بود. اما چند سال پیش موتور هوشمند گوگل استفاده از ایموجی در عنوان سایت را ممنوع اعلام کرده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشت.

اما به تازگی مجدداً امکان استفاده از ایموجی را برای وب سایت ها ایجاد نمود. از همین رو شما می توانید علاوه بر نگارش عنوانی جذاب از emoji نیز برای کلیک و جذب مخاطب استفاده نمایید.

اما دقت کنید که از ایموجی ها در جایی درست و مناسب استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر کسب و کاری تخصصی و حرفه ای دارید قطعا استفاده از emoji در عنوان می تواند اثر منفی بر روی بیزینس‌تان بگذارد.

اما اگر در حوزه دامپزشکی فعالیت می کتید استفاده از ایموجی های حیوانات می تواند کاربران زیادی را جذب وب سایتتان نماید.

همچنین از نمادها می توانید در بخش دیسکریپشن سایت نیز بهره مند شوید. نکنه حائز اهمیت این است که استفاده از emoji در دیسکریپشن اثربخشی بیشتری نسبت به استفاده آنها در عنوان سایت دارد.

اما دقت نمایید که اگر از تعداد زیادی ایموجی در عنوان یا دیسکریپشن استفاده کنید در نگاه گوگل به عنوان اسپم یاد می شود و به طور اتومات حذف خواهد شد. پس بهتر است بیش از 3 ایموجی استفاده نکنید. برای افرودن emoji به عنوان یا دیسکریپشن نیز می توانید از سایت هایی که ارائه دهنده این نمادها هستند کمک بگیرید.

چرا باید از ایموجی ها در بازاریابی استفاده کنیم؟

  1. اگر دقت کرده باشید برندهای معروف شبیه به اشخاصی هستند که مردم آنها را می‌شناسند. برای مثال وقتی اسم سایت علی بابا را می‌شنویم به یاد شخصیت داستانی علی بابا و چهل دزد می‌افتیم. پس این برند همیشه در ذهن ما می‌ماند. شما هم با استفاده از ایموجی‌ها می‌توانید به برند خودتان شخصیت بدهید و آن را انسانی‌تر جلوه دهید. با اینکار کاربران شما همیشه نامتان را در خاطر دارند و در بازاریابی نیز موفق‌تر پیش می‌روید.
  2. با استفاده از ایموجی‌ها می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و با به کاربردن ایموجی‌ها در عناوین ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، متا و … تبلیغاتی چشمگیر انجام دهید. هرچه زودتر کار با ایموجی‌ها را یاد بگیرید زودتر می‌توانید در کسب و کارتان موفق شوید.
  3. کاربران احساس صمیمی‌تری با شما پیدا می‌کنند و اگر بتوانید این حس را در آنها ایجاد کنید، شک نکنید که در کسب و کار خود موفق می‌شوید و آنها زودتر به شما اعتماد می‌کنند😄

آیا ایموجی ها در رسانه های اجتماعی هم کاربرد دارند؟

رسانه‌های اجتماعی، یکی دیگر از رسانه‌های عالی برای استفاده ایموجی‌هاست. از این گذشته، ایموجی‌ها می‌توانند احساسات عاطفی را بهتر انتقال دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که پست‌هایی که محتوای عاطفی دارند سریعتر پیشرفت می‌کنند و تاثیر بیشتری در بازاریابی دارند.
باید بدانید تاکتیک استفاده از ایموجی‌ها در پست‌های رسانه‌های اجتماعی جدید نیست و کاربران زیادی با آن آشنایی دارند. برای مثال کاربران فیسبوک روزانه چیزی حدود 60 میلیون ایموجی را برای مخاطبین خود ارسال می‌کنند.
بنابراین مانند هر بازاریابی باید میانگین نرخ کلیک در کسب و کار خود را قبل از اینکه هدف‌تان را تعیین و کارتان را آغاز کنید، بدانید.

آیا استفاده از ایموجی ها در اعلان موبایل، می‌تواند نرخ کلیک ایجاد کند؟

با استفاده ایموجی نرخ کلیک خود را افزایش دهید

شاید این اتفاق برای شما هم رخ داده باشد که تلفن همراهتان به نشانه‌ی اعلان روشن می‌شود و ناگهان شما به سمت موبایل‌تان نگاه می‌کنید. اگر مسئله مهمی باشد آن را بررسی می‌کنید اما در اکثر مواقع این اعلان‌ها را نادیده گرفته و به کار قبلی خود مشغول می‌شوید.
حالا باید به دنبال راهی باشید که نظر کاربران را به این اعلان‌ها جلب کنید. در اینجا می‌توان گفت باز هم ایموجی‌ها به کمک شما می‌آیند و با استفاده از آن‌هاست که می‌توانید به چشم مخاطبین خود بیایید.

با استفاده از تست A/B هم می‌توانید ایموجی‌های پرطرفدار مخاطبینتان را پیدا کنید و با به کارگیری از آنها نرخ کلیک را افزایش دهید.

برای مثال یک رستوران برای اینکه بتواند نرخ کلیک بگیرد و تبلیغات خود را به مخاطبان نشان دهد از ایموجی پیتزا در انتهای تبلیغاتی که برای کاربران در موبایل‌شان ارسال می‌نمود استفاده کرد. نتیجه هم بسیار مطلوب و عالی از کار درآمد و از همین طریق مخاطبان زیادی را جذب رستورانش نمود.

جمع بندی

در این مقاله ما به تاثیر ایموجی در جذب کاربران پرداختیم. استفاده از emoji باعث ارتباط گیری بهتر و جلب اعتماد مشتریان شده و باعث می شود وب سایت شما به محیطی دوستانه برای کاربران‌تان تبدیل شود. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله بتواند به شما برای افزایش نرخ کلیک وب سایتتان کمک نماید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *