طراحی سایت در مشهد

یکی از مهم ترین فاکتورها که در واقع یک پیش زمینه ی ضروری برای آغاز چنین پروژه هایی می باشد، تعیین و تشخیص کلمات کلیدی مرتبط با یک کسب و کار است. منظور از کلمات کلیدی آن دسته از کلمه ها یا عبارات کوتاهی هستند که امکان دارد کاربر اینترنتی در موتور های جستجو مثل google سرچ کند و به سایت شما دسترسی پیدا کند. Keywords مهم ترین کلماتی هستند که گویای خدمات یا محصولاتی باشند که شما به مشتریان خود ارائه می دهید. یک سئو کار حرفه ای باید توانایی تشخیص و استخراج و سپس بررسی و آنالیز کلمات کلیدی مرتبط با یک بیزینس را داشته باشد و بداند که در این برهه ی زمانی میزان رقابت این کلمات چگونه است. از جایی که هدف اصلی انجام دادن سئو سایت، در جهت بهبود وضعیت یک سایت برای کسب رتبه های برتر در موتور جستجوگر گوگل می باشد؛ تعیین دقیق کلمات کلیدی باعث می شود تا بتوان مطابق با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، پروژه ی بهینه سازی و سئو سایت را آغاز کرد و ادامه داد. 

سئو داخلی یا on page

مجموعه ی تکنیک ها و روش هایی که موجب بهینه نمودن پارامترهای مختلف در درون صفحات وب می شوند، در دسته ی seo داخلی قرار می گیرند. این پارامترها به طور مستقیم در ارتباط با طراحی قالب و همچنین ساختار و کد نویسی هر صفحه هستند و فعالیت عمده، کلیدی و اصلی در پروژه های بهینه سازی، مرتبط با سئو سایت on page می باشد. در این مرحله موارد زیر بررسی خواهند شد:

  • طراحی قالب ( عدم وجود خطاهای احتمالی در کدنویسی )
  • عدم استفاده از Inline css
  • بررسی استاندارد بودن url و نحوه ی
  • آدرس دهی صفحات وب
  • بهینه بودن محتوا
  • استاندارد بود میزان استفاده از کلمات کلیدی در محتوای هر صفحه
  • بهینه نمودن title صفحات داخلی و صفحه ی اصلی
  • بررسی متا تگ های استفاده شده
  • استاندارد سازی لینک های داخلی
  • بهینه سازی تصاویر و …
  • موتور جستجو گوگل چگونه کار می کند !

سئو خارجی یا off page

ای مرحله در صورتی که on page به خوبی بر روی یک سایت انجام شده باشد، می تواند تکمیل کننده ی فرایند بهینه سازی و سئو سایت باشد. روش های استفاده شده در این مرحله به استاندارد سازی پارامترهای بیرونی یک سایت می پردازد که به طور مستقیم بر وضعیت seo تاثیر می گذارند؛ لذا باید با دقت و به دور از اشتباهات انجام شوند تا نتایج مثبتی داشته باشند. سئو خارجی باید به صورت هماهنگ و در راستای سئو داخلی انجام شود تا بتواند نقش مکمل را داشته باشد. به طور کلی برخی از شیوه هایی که از قدیم برای سئو سایت off page مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  1. دریافت لینک های معتبر از وب سایت های ارزشمند و مرتبط با موضوع سایت
  2. فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس، لینکدین و …
  3. به اشتراک گذاری مطالب و مقالات سودمند سایت با کاربران اینترنتی

سئو کلاه سفید یا White Hat

یک اصطلاح کلی برای اینکه بتوان استاندارد بودن و اصولی بودن اقدامات انجام گرفته بر روی یک سایت را بیان کرد، سئو کلاه سفید می باشد و به این معناست که برای بهینه سازی صفحات وب از روش های ممنوعه استفاده نشده و تخلفی انجام نشده است و کاملا مطابق با استاندارد های موتور جستجوگر گوگل می باشند. در صورتی که از روش های مناسب برای سئو سایت و محتوای غیر تکراری و ارزشمند استفاده شود، اثرات مثبت این کار پس از مدتی مشخص می گردد و با مشاهده ی پیشرفت، شما متوجه خواهید شد که سایتتان مورد توجه گوگل قرار گرفته است. پیش فرض بهینه سازی وب سایت استفاده از روش های معقولی است که در دسته ی white hat seo قرار می گیرند.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

برخی از روش ها نیز هستند که در مدت زمان کوتاهی منجر به پیشرفت رتبه ی سایت شما در نزد google می شوند، اما اغلب این روش ها توسط گوگل شناسایی و منسوخ شده اند و کمتر کسی است که ریسک استفاده از شیوه هایی که به نام سئو کلاه سیاه معروف هستند را بپذیرد؛ زیرا به طور قطع تخلف محسوب شده و امکان اسپم و پنالایز شدن سایت شما وجود دارد. 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *