الگوریتم موش کور گوگل possum چیست

الگوریتم موش کور (Possum) با هدف ارائه نتایج با کیفیت‌تر و مرتبط تر به کاربر، بر مبنای موقعیت مکانی کاربر و آدرس فیزیکی کسب و کار ایجاد شده است. این الگوریتم در واقع مجموعه تغییرات اخیر در فیلتر رتبه بندی محلی گوگل می‌باشد.

به کمک الگوریتم Possum، گوگل بسته به موقعیت مکانی فرد جستجو کننده و عبارت مورد جستجو، نتایج متنوع‌تری ارائه می‌دهد. درواقع هرچه از نظر موقعیت مکانی به یک کسب و کار نزدیک‌تر باشید، احتمال اینکه در نتایج محلی برای شما نشان داده شود بیشتر است.

نکته ی حائز اهمیت این است که این الگوریتم به کسب و کارهای خارج از محدوده ی شهری نیز رونق بخشید. در گذشته مشکلی که در سئوی محلی وجود داشت این بود که کسب و کارهایی که در خارج از محدوده‌ی شهری بودند، حتی زمانی که بر روی کلمات کلیدی حاوی نام شهر فعالیت می‌کردند، باز هم در نتایج جستجوی آن شهر نشان داده نمی‌شدند. پس از ارائه الگوریتم موش کور، بسیاری از این کسب و کارها در رتبه بندی محلی پیشرفت چشمگیری را شاهد بودند.

علاوه بر این کسب و کارهایی که آدرس یکسان با کسب و کاری دیگر در حوزه کاری مشابه دارند، دچار افت رتبه در نتایج گوگل می‌شوند. در گذشته براساس شماره تلفن یا دامنه سایت مشابه فیلتر می‌شدند. به عنوان مثال، یک مرکز فیزیوتراپی را در نظر بگیرید که برای خود مرکز و هرکدام از 3 فیزیوتراپ‌ها بطور مجزا پروفایل کاری ثبت شده است. این پروفایل‌ها همه به یک سایت لینک شده‌اند و شماره تماس یکسان دارند. یک یا دو مورد از آن ها در نتایج جستجوی محلی نشان داده می‌شد و بقیه فیلتر می‌شدند. حال با الگوریتم موش کور، کسب و کارهای بسیاری بدلیل داشتن آدرس مشابه و گروه کاری یکسان فیلتر شدند.

چگونه از الگوریتم موش کور برای سئو سایت خود استفاده کنیم؟

الگوریتم های گوگل به کار خود ادامه می‌دهند و شما تنها کاری که باید بکنید این است که با آنها کنار بیایید. اگر کسب و کار شما محلی است حتما از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید. موش کور به آدرس های جغرافیایی خیلی اهمیت می‌دهد. اگر شما آدرس محل کار خود را در گوگل مپ یا Google my business بزنید، با کمک این الگوریتم، می‌توانید در جستجوهای محلی رتبه خوبی بگیرید.

چه چیزی برای نتایج جستجوی محلی تغییر کرده است؟

از آنجا که به نظر می رسد گوگل هنوز در حال تست کردن الگوریتم‌ها و نحوه نمایش کسب و کار های محلی در نتایج جستجو است، نمی‌توان با اطمینان گفت که گوگل قرار است برای همیشه نتایج را این گونه فیلتر و دسته‌بندی کند. گوگل دوست دارد به طور مداوم تغییراتی را انجام دهد، بنابراین هیچ چیز ابدی نیست و ممکن است به محض اینکه یک الگوریتم را تست کند، دوباره آن را تغییر دهد.

الگوریتم موش کور (possum) برای کسب و کارهای محلی به چه معناست؟

در حالی که آپدیت الگوریتم موش کور، کسب و کارهای محلی را فیلتر می‌کند، اما به نظر می رسد که گوگل هنوز در حال تست کردن و ایجاد تغییرات در این الگوریتم است.

بنابراین، اکنون زمان این است که بر روی استراتژی بازاریابی جستجو محلی خود کار کنید. ممکنه گوگل سایت شما را در برخی از جستجو ها نمایش ندهد، اما هم چنان شما باید روی استراتژی هایی کار کنید که سایت تان را برای مشتری‌ها قابل دسترس و دست یافتنی کند.

بررسی و اصلاح اطلاعات محلی

اطمینان حاصل کنید که شرکت شما اطلاعات تکراری و نادرست در سایتش نداشته باشد. چرا که این اطلاعات نادرست می‌تواند گوگل و سایر موتورهای جستجو را گیج کند. اگر اطلاعات شما صحیح و دقیق باشد، نسبت به رقبایتان شانس بیشتری برای دیده شدن دارید، به خصوص اگر اطلاعات آنها صحیح و دقیق نباشد.

به نظر می‌رسد الگوریتم موش کور برای نتایج مرتبط، اهمیت بیشتری قائل شده است. اگر گوگل کسب و کارهای خاصی را از نتایج جستجو فیلتر کند، کسب و کارهایی نمایش داده می‌شوند که با عبارت سرچ شده مرتبط تر باشند.

حال، چگونه می توان ثابت کرد که کسب و کار شما نیز مرتبط است؟

یک راه برای اثبات مرتبط بودن سایت شما با نتایج جستجو این است که شما اطلاعات محلی خود را در تمام صفحات لیست شده مانند (Google My Business، Yahoo! Local و Bing Local) بررسی کنید و ببینید که آیا درست است و با حوزه کاری شما مرتبط است یا نه.

استناد ها و نقل قول‌های جدید ایجاد کنید و سعی کنید اطلاعات تکراری و نادرست را پاک کنید.

نظرات کاربران (reviews) را جدی بگیرید

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید مرتبط بودن را اثبات کنید، از طریق نظرات کاربران است. در سایت‌تان بخشی برای نظرات کاربران ایجاد کنید و سعی کنید آنها را در بخشی از صفحه اصلی نمایش دهید. اگر شما تعداد نظرات بیشتری با کلمه های کلیدی مرتبط با کسب و کار خود داشته باشید (مثلا: “بهترین پیتزا فروشی در تهران” ، “پیتزا فروشی مورد علاقه من” و …) ، شانس اینکه در همان کلمات کلیدی رتبه بهتری بگیرید، خیلی زیاد است.

چگونه می توانید نظرات بیشتری بگیرید؟ کافی است از کاربران بخواهید که نظر بدهند.

کسب و کارهای محلی برای پیشرفت، نیاز دارند تا چرخه ای از استراتژی بازاریابی محلی که شامل نظرات کاربران، اطلاعات دقیق، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را زنده نگه دارند و به طور مداوم آن را آپدیت کنند. هر چه اطلاعات دقیق‌تری از کسب کار خود در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، شانس اینکه در نتایج محلی گوگل نمایش داده شوید، بیشتر است.

الگوریتم موش کور گوگل possum چیست

مواردی که الگوریتم موش کور مورد بررسی قرار می‌دهد عبارتند از:

  • داشتن آدرس فیزیکی یکسان با یک کسب و کار در حوزه کاری مشابه
  • رقبایی که موقعیت مکانی کسب و کار آن‌ها، به کاربر نزدیک‌تر است

بهینه سازی برای الگوریتم موش کور

  1. رتبه را براساس یک موقعیت جغرافیایی خاص ردیابی کنید: پس از ارائه‌ی این الگوریتم، موقعیت مکانی که جستجو را از آنجا انجام می‌دهید در رتبه‌بندی بسیار موثر است.
  2. لیستی از کلمات کلیدی محلی تهیه کنید: چرا که الگوریتم موش کور حتی برای عبارات کلیدی نسبتا مشابه، نتایج جستجوی متنوعی ارائه می‌دهد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *