پلاگین وردپرس ووکامرس

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

امروزه خرید و فروش اینترنتی و تبادلات بین کشورها در حال افزایش است. از طرفی هم کسب و کارهای مختلفی از وردپرس برای ایجاد سایت فروشگاهی یا هر نوع سایت دیگری استفاده می‌کنند. در نتیجه وجود پلاگین تبدیل واحد پول وردپرس (افزونه تبدیل ارز) یکی از ضروریت‌ها برای این نوع سایت‌ها است.

در این مقاله به معرفی پلاگین های تبدیل واحد پول وردپرس رایگان و پریمیوم می‌پردازیم و ویژگی‌های آن‌ها را مختصرا به شما توضیح خواهیم داد.

کدام وب سایت ها نیاز به یک مبدل ارز دارند؟

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی، یک فروشگاه کسب و کار کوچک، یک وبلاگ وردپرس یا … دارید، تا زمانی که مخاطب بین المللی دارید و چیزی به فروش می‌رسانید، می‌توانید از یک مبدل ارز استفاده کنید.

در اینجا چند نمونه از وب سایت هایی که ممکن است یک مبدل ارز برای وردپرس نیاز داشته باشند را برایتان آورده ایم:

  • فروشگاه های اینترنتی : اگر شما یک فروشگاه اینترنتی در وردپرس با فروش محصولات بین المللی دارید، یک مبدل ارز می تواند به کاربران کمک کند تا به سرعت هزینه های خود را محاسبه کنند.
  • وبلاگ های مسافرتی : اگر شما دارای یک وبلاگ مسافرتی هستید، یک مبدل ارز می‌تواند به کاربرانتان کمک کند که هزینه های سفر را در ارزهای مختلف محاسبه کنند.
  • وب سایت های مالیاتی و بانکی : وب سایت های فعال در بخش های مالیاتی و بانکی نیز می‌توانند مبدل ارز را برای بازدیدکنندگان خود، در جهت تسریع امور کاربران و ترک نکردن وب سایت استفاده کنند.
  • سایت های مبادله سکه و ارز : وب سایت های بسیاری وجود دارند که در امور معاملات و یا اطلاع رسانی نرخ و اخبار سکه و ارز فعالیت دارند. این وبسایت ها نیز به یک مبدل ارز احتیاج دارند تا کاربران بتوانند به سرعت تبدیلات خود را انجام دهند.

بسیاری از وب سایت های دیگر نیز ممکن است نیاز به یک مبدل ارز داشته باشند.

معرفی بهترین افزونه های تبدیل واحد پول وردپرس

1. BetterStudio Financial Pack Pro

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

اولین پلاگینی که قصد داریم برای تبدیل واحد پول وردپرس معرفی کنیم، Financial Pack Pro است. این پلاگین کامل‌ترین بسته برای مسائل اقتصادی از جمله تبدیل واحد پول است. با استفاده از Financial Pack Pro می‌توانید داده‌های ارز دیجیتال، اخبار اقتصادی، اطلاعات بازار سهام و غیره را نیز در سایت خود نمایش دهید.

برای استفاده از این پلاگین نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید و با استفاده از شورت‌کد‌ها و ابزارک‌هایی که تعبیه شده است، می‌توانید تمامی تغییرات مورد نظر خود را در سایت اعمال کنید. این ابزارک‌ها بیش از 110 استایل متفاوت دارند و می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلاگین می‌توان به نمایش مبدل زنده ارز دیجیتال و نمایش نرخ لحظه‌ای ارز در سایت اشاره کرد. با استفاده از این پلاگین می‌توانید نرخ روز ارز و بورس را در سایت خود نمایش دهید و به کاربران این امکان را بدهید تا بتوانند به راحتی تبدیل واحد پول‌های مختلف را انجام دهند.

این پلاگین از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید برای سایت‌های راست چین خود استفاده کنید. همچنین با پشتیبانی بیش از 190 واحد پولی و 1000 بازار سهام بورس، یکی از کامل‌ترین پلاگین‌ها است که می‌توانید با پرداخت 39 دلار از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

2. Currency Converter Widget

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

پلاگین بعدی در لیست ما، Currency Converter Widget است. با استفاده از این پلاگین تبدیل واحد پول در وردپرس،‌ می‌توانید به کاربران خود این امکان را بدهید تا از طریق سایت شما واحد پول خود را به واحد پول دیگر تبدیل کنند.

تمامی تغییرات با استفاده از ویجت‌ها و شورت‌کدها در این پلاگین انجام می‌شود و برای سفارشی‌سازی نیازی به کدنویسی و تغییر در کد ندارید. رنگ‌ها، فونت‌ها، زبان و واحد پول قابا تغییر هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را بر اساس نیاز و سلیقه خود تغییر دهید. این پلاگین بسیار ساده است و به زبان‌های مختلف عرضه شده است. همچنین می‌توانید آن را به زبان خود ترجمه کنید.

از مزیت‌هایی که این پلاگین ساده دارد این است که ترافیک ورودی سایت شما را افزایش می‌دهد و افراد زیادی برای تبدیل واحد پول از سایت شما بازدید می‌کنند. در نتیجه با افرایش تعداد ورودی‌ها و زمانی که در سایت شما صرف می‌کنند،‌ به رتبه شما در جستجوی گوگل کمک می‌کند.

این پلاگین را به صورت رایگان می‌توانید از سایت رسمی وردپرس یا داشبورد وردپرس خود دانلود کنید.

3. Currency Converter – پلاگین تبدیل واحد پول وردپرس

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

Currency Converter یکی دیگر از پلاگین تبدیل واحد پول در وردپرس است. با افزودن این پلاگین به سایت وردپرسی خود می‌توانید نرخ تبدیل واحد پول‌های مختلف را محاسبه کنید و مبالغ مختلف پول را از واحد پولی به واحد دیگر تبدیل کنید.

این پلاگین بیش از 200 واحد پول را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید برای ماشین‌حساب آن واحد پولی را به طور پیش‌فرض انتخاب کنید.

این پلاگین ساده را می‌توانید با استفاده از ویجت‌های مختلف سفارشی‌سازی کنید و رنگ و سایر ویژگی‌های آن را بر اساس نیاز و سلیقه خود تغییر دهید.

برای دانلود این پلاگین رایگان با بیش از ۲ هزار نصب فعال، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و در قسمت افزونه‌‌ها نام پلاگین را جستجو کنید. همچنین می‌توانید از سایت رسمی وردپرس نیز آن را دانلود کنید.

4. Open Currency Converter

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

پلاگین Open Currency Converter یکی دیگر از پلاگین‌های رایگانی است که با استفاده از آن می‌توانید تبدیل واحد پول وردپرس را به سایت خود اضافه کنید. این پلاگین بیشتر در سایت‌های اروپایی و آمریکایی استفاده می‌شود.

بدون نیاز به آپدیت روزانه نرخ ارز، این پلاگین به طور خودکار این نرخ را به روز رسانی می‌کند و بیش از 270 واحد پول را پشتیبانی می‌کند. نتایج نشان داده شده قابل ذخیره شدن در کش مرورگر هستند که باعث افزایش سرعت لود سایت و پاسخگویی سریعتر می‌شود.

با استفاده از ویجت‌ها و شورت‌کدهایی که در این پلاگین تعبیه شده است می‌توانید تغییرات موردنظر خود را بدون دانش برنامه‌نوسی در سایت اعمال کنید. با افزودن شورت کد زیر به سایت خود می‌توانید از قابلیت تبدیل واحد پول استفاده کنید:

[convert number=49.99 from="gbp" to="usd"]

این پلاگین رایگان با آخرین نسخه وردپرس سازگار است و برای نصب آن می‌توانید همانند سایر پلاگین‌ها وارد سایت رسمی وردپرس شوید یا از داشبورد وردپرس خود آن را دانلود و فعال کنید.

5. Currency Converter Calculator

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

یکی دیگر از پلاگین تبدیل واحد پول وردپرس  Currency Converter Calculator است که می‌توانید برای سایت خود از آن استفاده کنید. با پشتیبانی بیش از 195 واحد پول و به روز رسانی خودکار نرخ ارز، به راحتی می‌توانید به کاربران خود قابلیت تبدیل واحد پول را بدهید.

این پلاگین با استفاده از ویجت‌ها و شورت‌کدها به شما امکان سفارشی‌سازی امکانات را می‌دهد. شما می‌توانید قالب، رنگ زمینه، اندازه، زبان و سایر ویژگی‌های پلاگین را به راحتی تغییر دهید.

 تمامی محاسبات از طریق یک سرور اضافی انجام می‌شود. در نتیجه بر روی سرعت لود سایت شما تاثیری نخواهد داشت. این پلاگین با طراحی ریسپانسیوی که دارد بر روی تمام دستگاه‌ها با اندازه صفحه متفاوت به درستی نمایش داده می‌شود.

این پلاگین رایگان است و از طریق سایت وردپرس و داشبورد سایت وردپرس شما قابل دانلود است.

6. TCMB Currencies Converter

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

با استفاده از پلاگین TCMB Currencies Converter می‌توانید بیش از 19 واحد پول را تبدیل کنید. ویجت‌ها و شورت‌کدهای این پلاگین به شما اجازه می‌دهد تا جدولی برای تبدیل واحد پول به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

همانطور که گفتیم این پلاگین از 19 واحد پول مانند لیر ترکیه، ریال ایران، دلار امریکا، دلار استرالیا، یورو، پوند، ین ژاپن، روبل روسیه، دینار کویت و غیره پشتیبانی می‌کند. این پلاگین با ووکامرس نیز سازگار است. در نتیجه اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید می‌توانید با استفاده از این پلاگین به راحتی تبدیل واحد پول  را انجام دهید و این امکان را برای مشتریان خود در کشورهای مختلف فراهم کنید تا بتوانند محصولات شما را با واحد پول خود مشاهده و خریداری کنند.

قیمت این پلاگین از ۱۱ دلار شروع می‌شود که بر اساس نوع پشتیبانی و مدت زمان آن، پلن‌های متفاوتی با قیمت‌های مختلف به شما عرضه می‌شود.

7. CBX Currency Converter

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

پلاگین تبدیل واحد پول وردپرس بعدی که قصد معرفی آن را داریم، CBX Currency Converter است. همانطور که از اسمش پیداست، با این پلاگین به راحتی می‌توانید واحد پول را تبدیل کنید.

این پلاگین رایگان، با استفاده از شورت‌کد و ویجت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا تبدیل واحد پول را در سایت وردپرس خود نمایش دهید. ۴ طرح متفاوت برای این پلاگین ارائه شده است که بر اساس نیاز خود می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. طرح‌ها شامل فقط ماشین حساب، فقط لیست، ماشین ‌حساب با یک لیست در بالای صفحه و یک ماشین حساب با لیست در انتهای صفحه می‌شود.

این پلاگین همچنین از ویجت المنتور و ویرایشگر گوتنبرگ نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی پریمیوم این پلاگین امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید تبدیل واحد پول را در فروشگاه ووکامرس خود انجام دهید. همچنین می‌توانید تمامی ویجت‌ها و شورت‌کدها را سفارشی‌سازی کنید و تنظیمات آن‌ها را تغییر دهید. بیت کوین نیز در این نسخه پشتیبانی می‌شود و برای سایت‌های فروش بیت ‌کوین نیز مناسب است.

8. CurrencyConverter

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

CurrencyConverter پلاگین بعدی در لیست ما است که با پشتیبانی بیش از 170 واحد پول یکی از بهترین پلاگین‌ تبدیل واحد پول وردپرس است. این پلاگین هر یک ساعت به طور اتوماتیک نرخ ارز را به روزرسانی می‌کند و اطلاعات دقیق را بر اساس نرخ روز و ساعت به کاربران نمایش می‌دهد.

این اطلاعات بر روی سرعت لود سایت شما تاثیری نمی‌گذارد و از طریق کش ذخیره شده در مرورگر به کاربران نمایش داده می‌شود. ویجت‌های این پلاگین قابل سفارشی‌سازی است و می‌توانید تنظیمات آن‌ها را تغییر دهید.

همانند سایر پلاگین‌های رایگان، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و در قسمت افزونه‌ها،‌ نام پلاگین را جستجو کنید و سپس آن را نصب کنید. همچنین می‌توانید از سایت رسمی وردپرس نیز اقدام کنید.

9. Aelia Currency Switcher – افزونه تبدیل ارز ووکامرس

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

Aelia Currency Switcher for WooCommerce نام افزونه کاربردی و تجاری وردپرس می‌باشد که می‌توانید به وسیله آن چند ارز را به فروشگاه ووکامرسی خود اضافه کنید. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بر اساس کشور بازدید کننده ارز متناسب با او را انتخاب کرده و امکان پرداخت توسط آن را به مشتری بدهید. همچنین برای بروز رسانی نرخ ها می‌توانید از دو روش خودکار و دستی استفاده کنید. این افزونه سرویس دهندگان نرخ ارز خارجی پشتیبانی کرده و نرخ ها را به صورت خودکار بروز رسانی می‌کند. همچنین داری سیستم دستی بوده که می‌توانید نرخ ارز ها را به صورت دستی بروز کنید.

افزونه تبدیل ارز ووکامرس Aelia Currency Switcher به مشتری نیز این امکان را می‌دهد تا بتواند خرید خود را بر اساس ارز دلخواه انجام دهد. همچنین در این افزونه می‌توانید برای هر محصول یک ارز پایه تنظیم کنید، و قیمت ها را با سایر ارزها به طور خودکار محاسبه کنید. در این افزونه می‌توانید بسته به واحد انتخابی روش های پرداخت موجود را فیلتر می‌کند.

قابلیت های افزونه Aelia Currency Switcher تبدیل ارز ووکامرس

  • اجازه به مشتری برای خرید با ارز دلخواه خود
  • بروز رسانی نرخ های ارز به صورت خودکار از سرویس دهندگان مختلف
  • بروز رسانی نرخ های ارز به صورت دستی
  • امکان تعیین ارز پایه
  • ردیابی کشور مشتری و نمایش ارز مناسب او
  • به یادآوری ارز مشتری در خریدهای بعدی
  • و امکانات دیگر…

10. Multi Currency for WooCommerce – افزونه تغییر واحد پول ووکامرس

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

افزونه Multi Currency for WooCommerce به شما کمک می­‌کند که فروشگاه تک ارزی خود را به یک فروشگاه چند ارزی تبدیل کنید. البته ناگفته نماند که در نسخه رایگان آن تنها می‌توانید از دو ارز دلار و ریال استفاده کنید. با این کار مشتریان شما از سراسر دنیا به راحتی می­‌توانند از فروشگاه شما خریدشان را انجام دهند. این قابلیت را برای آنها فراهم می­‌کنید که قیمت محصولات را با ارز خود مشاهده و خریداری کنند. چند مورد از ویژگی­‌های افزونه اشاره می‌کنیم:

ویژگی‌­های افزونه Multi Currency for WooCommerce

  • سازگاری با آخرین نسخه وردپرس
  • سازگاری با آخرین نسخه ووکامرس
  • پشتیبانی از دو ارز متفاوت
  • دارای ویجت برای نمایش ارزهای مختلف
  • امکان انتخاب نوع ارز توسط مشتریان
  • شناسایی کشور کاربر براساس آدرس IP
  • و…

11. Smart Currency Converter – افزونه مبدل واحد پولی ووکامرس

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

Smart Currency Converter نام افزونه ای کاربردی است که با استفاده از آن قادر هستید واحد های پولی را در فروشگاه ساز ووکامرس به یکدیگر تبدیل کنید. از قابلیت های کلیدی این افزونه می‌توان به امکان تبدیل خودکار واحد های پولی به یکدیگر، دو حالت مختلف نمایش واحد پولی، قابلیت تغییر قیمت های واحد پولی از طریق سایت یاهو، پشتیبانی از 237 واحد پولی از جمله ریال اشاره کرد. همچنین این افزونه قابلیت تشخیص خودکار واحد پولی از طریق IP کشور را داراست.

12. WooCommerce Currency Switcher – افزونه تغییر واحد پول ووکامرس

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

WooCommerce Currency Switcher یکی از بهترین افزونه های کاربردی برای تغییر واحد پول در ووکامرس است. این افزونه وردپرس به خریداران سایت شما این امکان را می‌دهد تا واحد پول را به واحد پول کشور خود تغییر دهند و مبلغ در همان لحظه تغییر می‌کند. و می‌توانند پرداخت کنند.

این پلاگین بیش از 50000 نصب فعال در وردپرس دارد و با آخرین نسخه‌ وردپرس سازگار است. این پلاگین علاوه بر نسخه‌ی رایگان، با نسخه‌ی پریمیوم هم به بازار عرضه شده است. که شما می‌توانید نسخه پرو را به رایگان از بیست اسکریپت دانلود کنید. همچنین این افزونه در codecanyon.net تاکنون بیش از 9000 فروش داشته است و توانسته امتیاز 4.72 را از خریداران دریافت نماید.

تفاوت اصلی بین نسخه‌ی رایگان و پریمیوم در این افزونه، تعداد واحدهای پولی است که همزمان می‌توانید فعال کنید. در نسخه‌ی رایگان تنها امکان فعال‌سازی دو واحد پول وجود دارد. اما نسخه‌ی پریمیوم این پلاگین محدودیتی در تعداد واحدهای پول فعال ندارد. و می‌توانید هر تعداد را فعال کنید. افزونه WooCommerce Currency Switcher بصورت کاملا واکنش‌گرا طراحی شده است تا در تمامی دستگاه‌ها پاسخگو باشد و در تمامی رزولوشن‌ها بی نقص و بدون مشکل نمایش داده شود.

برخی از ویژگی های افزونه WooCommerce Currency Switcher :

  • سازگار با جدیدترین نسخه وردپرس
  • سازگار با جدیدترین نسخه ووکامرس
  • پشتیبانی از شرت کد های گوناگون
  • دارای 4 نمونه مختلف جدول برای نمایش واحد های مختلف
  • قابلیت درج نامحدود واحد پولی و ارز
  • تبدیل لحظه ای مبلغ به واحدهای پولی دیگر
  • استفاده از آیکون های متنوع
  • پشتیبانی کامل از فونت های گوگل
  • به مشتریان اجازه‌ می‌دهد تا با واحد پول کشور خودشان خرید کنند.
  • این پلاگین با روش‌های پرداخت ووکامرس (PayPal,Stripe) سازگار است.
  • این پلاگین با WooCommerce PDF invoices & packing slips سازگار است
  • هماهنگی و سازگاری کامل با مرورگرهای (Browsers) محبوب و شناخته شده
  • رابط کاربرپسند دارد.
  • با پلاگین‌ cache سازگار است.
  • و امکانات بسیار دیگر…

13. WooCommerce Multi Currency Store​

معرفی افزونه تبدیل ارز یا واحد پول وردپرس

افزونه پشتیبانی از چندین ارز در ووکامرس Woocommerce Multi Currency Store. نام یک افزونه حرفه ای برای ووکامرس است که با استفاده از آن می‌توانید فروشگاه تک ارزی خود را به یک فروشگاه چند ارزی تبدیل کنید. با توجه به ماهیت اینترنت، فروشگاه شما عملا به تمام دنیا نمایش داده می‌شود، پس می‌توانید تجربه را برای بازدید کنندگان خود لذت بخش‌تر و راحت‌تر کنید، این افزونه به آنها اجازه می‌دهد قیمت محصولات فروشگاه شما را با ارز محلی خود مشاهده کنند. در واقع با افزونه ووکامرس Woocommerce Multi Currency Store می‌توانید تعداد زیادی ارز به فروشگاه ووکامرس خود اضافه کنید و تعیین کنید قیمت محصولات فروشگاهتان با کدام ارزها نمایش داده شود.

پشتیبانی از چندین واحد پولی در ووکامرس

از قابلیت های اصلی افزونه وردپرسی Woocommerce Multi Currency Store می‌توان به امکان تنظیم قیمت محصول با ارزهای مختلف، امکان پرداخت با ارز محلی، تبدیل خودکار قیمت ها، امکان استفاده از GeoIP برای تنظیم خودکار ارز بازدید کنندگان، امکان انتخاب نوع ارز توسط بازدیدکنندگان، امکان پرداخت توسط ارزهای انتخاب شده بازدیدکنندگان و بسیاری قابلیت های دیگر اشاره کرد. افزونه Woocommerce Multi Currency Store یک افزونه 100 درصد واکنشگرا می‌باشد که با نمایشگرهای کوچک و بزرگ مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ کاملا سازگار است.

در این مقاله تعدادی از بهترین پلاگین تبدیل واحد پول وردپرس را به شما معرفی کردیم و امکاناتی که هر کدام در اختیار شما قرار می‌دهند را توضیح دادیم.

نتیجه‌گیری

قطعا پلاگین‌های متعددی دیگری نیز برای این کار به بازار عرضه شده‌اند. اما ما سعی کردیم تعداد محدودی از پلاگین‌ها که در عین سادگی،‌ پرکاربرد هستند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای سایت فروشگاهی وردپرس خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *