پلاگین وردپرس

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

بعد از خرید هاست و راه اندازی وبسایت، مدیریت ایمیل یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که به منطور تعامل با کاربران باید در نظر داشته باشید. اما گاها مشکل ارسال و دریافت ایمیل به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود در چنین شرایطی راهکارهای متعددی از جمله اعمال تنظیمات smtp برای ارسال ایمیل وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید در راستای ارسال ایمیل به کاربران وردپرسی و غیر وردپرسی اقدام نمایید بدین ترتیب نگرانی درباره ارسال و دریافت ایمیل نخواهید داشت. همانطور که ذکر شد یکی از مواردی که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد، فعالسازی smtp وردپرس است. زمانی که شما این قابلیت را روی وب سایت وردپرسی خود فعال می‌کنید، می‌توانید به راحتی و بدون مشکل ایمیل‌های خود را مدیریت کرده و نگرانی در این زمینه نداشته باشید. در این مقاله از مشهد سئو تصمیم داریم افزونه ارسال ایمیل وردپرس و نحوه ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس با استفاده از افزونه smtp mailer را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

حل مشکل ارسال نشدن ایمیل از طریق افزونه

به طور کلی وردپرس برای ارسال ایمیل از تابع ()mail در زبان php استفاده می‌کند که در صورتی که این تابع روی سرور فعال نباشد یا به هر دلیلی ایمیل شما اسپم شده است، در خصوص ارسال و دریافت ایمیل دچار مشکل خواهید شد. در همین راستا بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست به کاربران خود پیشنهاد می‌کنند تا از smtp برای ارسال ایمیل‌های خود استفاده نمایند. با فعالسازی این تابع شما می‌توانید به راحتی ایمیل‌های وب سایت خود را مدیریت نمایید و دیگر درگیر مشکلات مربوط به ارسال ایمیل نخواهید بود. یکی از افزونه‌های بسیار مناسبی که می‌توانید از آن برای فعالسازی قابلیت ارسال ایمیل smtp در وردپرس استفاده نمایید، افزونه smtp mailer است. در ادامه به بررسی این افزونه و پیکربندی آن برای ارسال ایمیل اشاره خواهیم کرد.

نقش SMTP در ارسال ایمیل وردپرس چیست؟

SMTP مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol (یک پروتکل ساده انتقال ایمیل) است و به شما اجازه می‌دهد ایمیل‌های خودتان را ارسال کنید و اطلاعات مورد نظر خودتان را انتقال دهید. استفاده از SMTP علاوه بر آنکه امنیت ایمیل‌های سایت شما را تضمین می‌کند، مانع از مسدود شدن ایمیل‌های وردپرس توسط ارائه‌دهندگان رایگان ایمیل مانند جیمیل (Gmail) می‌شود.

این عملکرد علی رغم PHP از احراز مناسب استفاده می کند که قدرت ارسال پیام را بالا می‌برد. خدمات دهنده‌های SMTP از آن برای ارسال ایمیل از وردپرس استفاده می‌نمایند. بدین ترتیب، اگر قصد دارید اعلانات وردپرس را به صورت ایمیل دریافت کنید، سرورهای SMTP بهترین گزینه می‌باشند.

استفاده یک افزونه معتبر SMTP می‌تواند ایده بسیار خوبی برای هر سایت وردپرسی باشد. با اینکه اسم SMTP ترسناک است اما استفاده از آن بسیار ساده است و یک افزونه‌ی خوب این کار را ساده‌تر نیز می‌کند. این پروتکل امروزه در تمامی سرویس‌های ایمیل به صورت پیش‌فرض قرار دارد و تمامی شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و مایکروسافت از این پروتکل برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنند.

در ادامه پلاگین های ارسال ایمیل SMTP را معرفی می‌کنیم.

 افزونه smtp mailer

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

افزونه SMTP Mailer WordPress به شما کمک می‌کند تا یک سرور ایمیل اختصاصی برای مدیریت همه ایمیل‌های خروجی از وب سایت خود تنظیم کنید. این افزونه کنترل کامل بر عملکرد تابع ()wp_mail را می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به جای آن از SMTP استفاده کنید. همچنین یک آزمایش کننده ایمیل اختصاصی نیز وجود دارد که به شما کمک می‌‌کند بررسی کنید که آیا همه چیز به درستی پیکربندی شده است یا خیر.

با نصب و فعال سازی افزونه SMTP Mailer WordPress در وب سایت وردپرس خود، به یک پنل قدرتمند تنظیمات دسترسی خواهید یافت که از آنجا می‌توانید میزبان SMTP ، پورت SMTP ، نام کاربری و رمز عبور SMTP را مشخص کنید و حتی بین رمزگذاری های TLS و SSL یکی را انتخاب کنید.

برخی امکانات این افزونه عبارت است از:

  • به شما کمک می‌کند تا یک سرور ایمیل اختصاصی برای مدیریت همه ایمیل های خروجی از وب سایت خود تنظیم کنید.
  • گزینه‌هایی برای مشخص کردن میزبان SMTP و درگاه SMTP داشته باشید.
  • یک نام کاربری و رمز عبور برای سرور SMTP خود تنظیم کنید.
  • گزینه‌ای برای انتخاب بین رمزگذاری های SSL یا TLS داشته باشید.
  • WP Mail SMTP by WPforms (بهترین افزونه رایگان SMTP وردپرس)

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

افزونه WP Mail SMTP یکی از محبوب‌ترین و بهترین افزونه‌های SMTP وردپرس است. این افزونه از جمله افزونه‌هایی است که تابع mail وردپرس را مجدداً تنظیم کرده و از SMTP به عنوان جایگزینی برای ایمیل استفاده می‌کند.

افزونه WP Mail SMTP با تمام سرویس‌های اصلی ایمیل مانند Live، Microsoft، Outlook Yahoo، Gmail و دیگر سرویس های ارسال ایمیل که SMTP را ارائه می دهند کار می‌کند. افزونه WP Mail SMTP توسط تیم WPforms پشتیبانی شده و ساده، سبک و قابل پیکربندی است. برخی از ویژگی‌های این افزونه عبارت است از:

  • قابلیت ارسال ایمیل تست برای بررسی تنظیمات و اطمینان از عملکرد درست آن
  • تنظیم برخی گزینه‌ها شامل ارسال کننده ایمیل، هاست، مسیر بازگشت، پورت، احراز اصالت، رمزگذاری و موارد دیگر
  • قابلیت انتخاب بین سرور SMTP سفارشی و ارسال کننده php درون ساخته
  • ارائه چهار گزینه مختلف برای راه اندازی SMTP شامل Mailgun ، SendGrid ، Gmail و SMTP های دیگر

افزونه Easy WP SMTP

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

یکی از بهترین افزونه‌های SMTP وردپرس افزونه Easy WP SMTP است. این افزونه به این منظور طراحی شده است که مانع از سردر آوردن ایمیل‌های وردپرس در پوشه اسپم و هرزنامه شود. افزونه Easy WP SMTP رایگان بوده و توسط WP eCommerce توسعه داده شده است. اگر کاربران در سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل مانند Gmail، Yahoo و Hotmail از قبل حساب کاربری داشته باشند می‌توانند از سرورهای SMTP آنها استفاده کنند.

نقطه قوت افزونه Easy WP SMTP نصب و راه اندازی آسان و همچنین پشتیبانی سریع و مستندات دقیق و مفصل آن است. این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد ایمیل‌های ارسال شده از طرف وردپرس و تنظیمات آن را تست کنند. برخی از ویژگی‌های این افزونه عبارت است از:

  • نصب و استفاده آسان
  • استفاده از سرور SMTP Gmail، Yahoo، Hotmail در صورت داشتن اکانت
  • امنیت خوب
  • ارسال ایمیل با استفاده از سرور SMTP
  • داشتن گزینه‌ای برای فعال کردن ورود به سیستم اشکال زدایی برای بررسی اینکه آیا ایمیل ها با موفقیت ارسال شده اند یا خیر
  • دارا بودن گزینه‌ای برای برون بری یا درون ریزی تنظیمات SMTP

افزونه Gmail SMTP plugin

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

در صورتی که به شکل انحصاری از جیمیل استفاده می‌کنید و همچنان می‌خواهید که از آن استفاده کنید، پلاگین Gmail SMTP بهترین گزینه است. این پلاگین سازگاری بسیار بالایی با جیمیل دارد و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری است. این پلاگین تأکید بسیار زیادی بر امنیت سایت‌ها دارد که همیشه دغدغه کاربران وردپرس است. Gmail SMTP بیش از ۵۰۰۰ نصب فعال دارد و به صورت همیشگی و مستمر به‌روزرسانی می‌شود. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پلاگین می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • به بهترین شکل با Gmail کار می‌کند
  • از پروتکل OAuth 2.0 برای افزایش امنیت سایت‌ها پشتیبانی می‌کند
  • نصب و تنظیمات بسیار ساده‌ای دارد
  • پیکربندی ساده و قابل فهمی دارد
  • می‌تواند کدگذاری SSL/TSL را انجام دهد

Mail Bank (بهترین افزونه های پرمیوم SMTP وردپرس)

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

WP Mail Bank یکی از ده‌ها افزونه ای است که توسط شرکت هندی Tech-Banker برای وردپرس ساخته شده است. این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های SMTP وردپرس است که بسیار قابل پیکربندی است. افزونه WP Mail Bank به صورت مرتب بروزرسانی شده و با بیش از 40000 نصب فعال یکی از افزونه‌های محبوب SMTP وردپرس نیز هست. برخی از ویژگی‌های این افزونه عبارت است از:

  • قابلیت پیکربندی آسان پارامترهای عمومی ایمیل
  • پیکربندی گزینه‌های در دسترس کمتر
  • ابزار تست ایمیل برای اطمینان از نصب و کارکرد درست تنظیمات
  • قابلیت انتخاب بین سرور SMTP سفارشی و ارسال کننده php درون ساخته

افزونه Post SMTP Mailer/Email Log

افزونه ارسال ایمیل وردپرس با smtp وردپرس

Post SMTP در اصل روی امنیت، سادگی و قابل‌اعتماد بودن تأکید دارد. این افزونه حتی روی میزبان‌هایی که پورت‌های SMTP را غیرفعال کرده‌اند کار می‌کند. همچنین پشتیبانی OAuth 2.0 این پلاگین یک لایه اضافی به بخش امنیت اضافه می‌کند. Postman SMT تلاش خود را می‌کند که بیش از یک پلاگین ارسال ایمیل ساده باشد و OAuth 2.0 در این راه به آن‌ها کمک می‌کند.

Postman SMT به صورت مستمر و مرتب به‌روزرسانی می‌شود و تا زمان نوشتن این مطلب بیش از ۸۰ هزار دانلود و نصب فعال داشته است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تست اتصال برای تشخیص هرگونه مشکل در نصب و راه‌اندازی سرور
  • تنظیمات جادویی برای از بین بردن احتمال پیکربندی اشتباه
  • ارسال مجدد ایمیل و تشخیص دلایل اصلی نرسیدن ایمیل به مقصد اصلی
  • لایه‌های امنیتی فراوان به همراه پشتیبانی دائمی
  • ادغام API با سرویس‌های خارجی مختلف
  • تنظیم و پیکربندی آسان و قدرتمند
  • پشتیبانی از SMTP, Gmail, Mandril, SendGrid و OAuth 2.0
  • پشتیبانی از الفبای بین‌المللی و HTML

نتیجه‌گیری 

داشتن یک پلاگین SMTP در سایت وردپرسی ایده‌ی بسیار خوبی است و گزینه‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پلاگین‌ها به راحتی مشکلات مربوط به ارسال نشدن ایمیل را بررسی و رفع می‌کنند. SMTP همچنین برای کاربران امکان ذخیره نامه‌ها را روی یک سرور یا دانلود آن‌ها را از سرور فراهم می‌کند. پس اگر از امکانات ارسال ایمیل پیشفرض وردپرس راضی نیستید، یکی از پلاگین‌های بالا را امتحان کنید.

 با نتیجه‌هایی که به دست آمده می‌توان گفت افزونه Mail Bank بهترین افزونه پولی ارسال ایمیل SMTP در وردپرس است و افزونه WP Mail SMTP بهترین افزونه رایگان به دلیل ساده بودن آن به راحتی می‌توانید تنظیمات ارسال ایمیل SMTP خود را در سایت انجام دهید.

امیدوارم این مقاله هم براتون مفید واقع شده باشه و به راحتی و بدون هیچ مشکلی بتوانید تنظیمات ایمیل سایت خود را پیکربندی کنید و به کاربران خود در موقعیت‌های مختلف و ضروری به صورت اتوماتیک ایمیل ارسال کنید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *