آموزش سئو مقدماتی

در بخش آموزش سئو سایت، تکنیک‌های سئو برای ارتقاء رتبه سایت در صفحات موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک، به طور کامل توضیح داده شده است. این آموزش‌ها برای افراد سطح مبتدی و پیشرفته مناسب است. در این جا فرض بر این است که شما با فناوری های ساده HTML، XHTML ، CSS و … آشنایی لازم را دارید. اگر قبلا طراحی سایت انجام داده اید، با مطالعه مقالات آموزش سئو سایت، مفاهیم سئو را به خوبی درک خواهید کرد.

سئو سایت چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سئو سایت همه چیز در مورد بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو روشی است برای:

– طراحی و توسعه وب سایت با هدف رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو

– بهبود حجم و کیفیت ترافیک ارگانیک سایت

– بازاریابی بر این اساس که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و بازدیدکنندگان ممکن است چه چیزی را جستجو کنند.

سئو زیرمجموعه بازاریابی موتورهای جستجو است. این روزها بیشتر تکنیک هایی که برای تبلیغ سایت‌ها در موتورهای جستجو استفاده می شود، با متن سر و کار دارد. اگر قصد انجام سئو سایت از پایه را دارید، لازم است که پیش از آن در مورد نحوه کار موتورهای جستجو بیشتر بدانید.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو برای ارائه نتایج جستجو چندین فعالیت را انجام می‌دهند:

crawling یا خزیدن: فرایند واکشی همه صفحات لینک شده به یک سایت. این کار توسط یک نرم افزار به اسم خزنده، spider یا روبات گوگل انجام می شود.

ایندکس کردن: فرایند ایجاد ایندکس برای همه صفحات وب واکشی شده و نگهداری آنها در یک پایگاه داده بسیار بزرگ که بعدا می توان این صفحات را از این پایگاه داده بازیابی کرد. در اصل، فرایند ایندکس کردن، شناسایی کلمات و عباراتی است که به بهترین شکل به توصیف محتوای صفحه سایت پرداخته و کلمات کلیدی خاص به این صفحه، اختصاص دارند.

پردازش: هنگامی که یک درخواست جستجو می آید، موتور جستجو شروع به پردازش این درخواست می کند. یعنی عبارت کلیدی جستجو را در درخواست جستجو با صفحات ایندکس شده در پایگاه داده خود مقایسه می کند.

محاسبه ارتباط: این احتمال وجود دارد که بیش از یک صفحه شامل عبارت کلیدی جستجو باشد. بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر کدام از صفحات ایندکس شده با عبارت کلیدی، می کند.

بازیابی نتایج: آخرین مرحله از فعالیت موتور جستجو، بازیابی بهترین نتیجه همسان است. در اصل، این همان مرحله ای است که کاربر روی موتور جستجو نتایج را مشاهده می کند.

اگر چه اصل کارایی کلیه موتورهای جستجو یکسان است اما تفاوت جزئی بین الگوریتم ها، منجر به تغییرات اساسی در نمایش نتایج می شود.

منظور از رتبه بندی موتور جستجو چیست؟

زمانی که با استفاده از موتور جستجو هر کلمه کلیدی را جستجو می کنید، موتور جستجو هزاران نتیجه موجود در پایگاه داده را نمایش می دهد. رتبه‌بندی صفحه با موقعیت صفحات وب نمایش داده شده در نتایج موتور جستجو مقایسه می‌شود. اگر موتور جستجویی صفحه سایت شما را در موقعیت اول قرار دهد، رتبه صفحه سایتتان یک خواهد بود و بالاترین رتبه را در آن کلمه کلیدی خواهد داشت.

سئو فرانید طراحی و توسعه وب سایت با هدف دستیابی به بالاترین رتبه در نتایج موتور جستجو است.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *