سئو

آموزش تخصصی سئو خارجی off-page SEO

آموزش تخصصی سئو خارجی off-page SEO

سئو خارجی یا off-page SEO، به صورت کلی به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می‌شود که یک کارشناس سئو و یا وبمستر در خارج از سایت (پیشخوان مدیریت سایت) برای بهبود عملکرد و رشد سایت انجام می دهد.

در اصل تمام فعالیت هایی که مدیران و کارکنان یک برند خارج از وبسایت خود انجام می‌دهند می‌تواند حکم سئو خارجی را داشته باشد. چرا که در این موضوع، هدف برندینگ و هدف سئو خارجی به یک نقطه می‌رسند که آن هم رشد وبسایت می‌باشد.
در ادامه با چک لیست سئو خارجی که هر کارشناس سئو باید با آن آشنا باشد، خواهیم پرداخت:

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی بخش قابل توجهی از فعالیت های off-page SEO را شامل می شود. با اینکه در مقالات تخصصی قطعا به روش های متعدد و مختلف لینک سازی خارجی خواهیم پرداخت و متدهای کشف لینک را با شما در میان خواهیم گذاشت اما در ادامه من به نکات مهمی از جمله نحوه آنالیز و کشف لینک و در ادامه روش های عمومی ساخت لینک خواهم پرداخت.

گام اول در لینک سازی خارجی آن است که شما رقبای خود را به طور کامل آنالیز کنید. این آنالیز باید ابعاد مختلفی مثل، آنالیز استراتژی لینک سازی خارجی، بررسی سایت هایی که در آن لینک سازی شده است، انکرتکست های لینک داده شده و … را شامل شود.

ترفند: برای آنالیز سایت رقبا از ابزار ahrefs استفاده کرده و با هوشمندی دست به انتخاب بزنید. سایت های مبدا را از نظر اعتبار دامنه، اعتبار پیج و از همه مهم تر ارتباط موضوعی با وبسایت خود بررسی و در صورت مساعد بودن تمام این شرایط اقدام به لینک سازی در سایت مشابه با کلمه کلیدی خاص خود کنید.

تکنیک سئو منشن بدون لینک (LINKLESS Mention)

کجا لینک سازی کنیم؟

همانطور که گفته شد برای لینک سازی باید در گام اول رقبا را یک به یک آنالیز کرده و با هوشمندی و رعایت یکسری نکات مهم، دست به انتخاب بزنید. جدا از آن اگر کسب و کار شما بتواند در حوزه ای خاص نامی شاخص برای خود دست و پا کند قطعا به راحتی می‌تواند از دیگران لینک دریافت کند.

به صورت کلی لینک ها ممکن است در چند دسته مهم قرار بگیرند که در ادامه به صورت مختصر به آن ها اشاره خواهم کرد:

لینک های طبیعی

لینک های طبیعی بدون هیچ گونه اقدامی از طرف کارشناس سئو برای سایت شما تولید خواهد شد. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که برندشما، مطلب شما و … در یک زمینه آنقدر شاخص و مطرح شود که سایت ها و افراد دیگر به عنوان مرجع به آن لینک بدهند.

نکته: در اصل ما در استراتژی لینک سازی خارجی سعی می‌کنیم به نحوی لینک های طبیعی برای خود ایجاد کنیم.

لینک های دستی

لینک های دستی توسط متخصص سئو و به صورت دستی و گاها با پرداخت هزینه برای وبسایت ایجاد می شود. این لینک ها می تواند در دسته های زیر قرار گیرد:

  • لینک سازی در دایرکتوری های آنلاین
  • لینک سازی در انجمن های پرسش و پاسخ
  • لینک های پروفایلی
  • رپورتاژ آگهی

لینک سازی در این روش باید کاملا طبیعی باشد تا گوگل هیچ نشان خاصی از دستی بودن این لینک ها را متوجه نشود. در مقالات بعدی قطعا در مورد روش های طبیعی سازی لینک های خارجی صحبت خواهیم نمود. اما به طور خلاصه استفاده از لینک های نوفالو در کنار لینک های فالو و عدم بهینه سازی انکر تکست ها از مواردی است که به طبیعی سازی لینک های خارجی شما بسیار کمک خواهد کرد.

در لیست بالا شما می‌توانید بک لینک مورد نظر خود را بسازید. بعضا در رقابت های متوسط و سخت نیازمند این هستید که با خرید رپورتاژ آگهی بپردازید.

رپورتاژ آگهی در واقع مانند یک مقاله‌ای است که شما محتوای مرتبط با کیفیتی را تولید می‌کنید و لینک خود را در آن مقاله قرار می‌دهید و مقاله را برای مدیر وبسایت مورد نظر ارسال می‌کنید تا محتوای شما را منتشر کند.

بهترین نوع لینک سازی در عین حال خرید رپورتاژ آگهی است که اگر به درستی پیاده سازی شود می‌تواند رشد بسیار خوبی را برای صفحات شما ایجاد کند.

شبکه های اجتماعی (social signal)

اگرچه گوگل در گذشته اظهار داشته است که سیگنال رسانه های اجتماعی مثل تعداد لایک، تعامل با فالوئرها، ریتوییت و … از عوامل موثر بر رتبه بندی و بهبود سئو سایت نمی‌باشد، اما با توجه به تست های انجام شده توسط وبمسترهای مطرح داخلی و خارجی این موضوع تقریبا قطعی شده است که سیگنال رسانه های اجتماعی به خصوص فیسبوک، توییتر و لینکدین در سئو سایت شما تاثیرگذار می‌باشد.

آموزش تخصصی سئو خارجی off-page SEO

نکته: از آنجایی که شبکه اجتماعی یکی از مهم ترین راه های ارتباطی بین کسب وکار و مخاطب است، توجه به پیشنهادات، انتقادات و … به شکل قابل توجهی در برندینگ شما، جستجوی شما، بالارفتن نرخ تعامل و در نهایت سئو خارجی شما تاثیر گذار است.

نکات مهم در رسانه های اجتماعی

۱) صفحات رسانه های اجتماعی به طور کامل کراول و ایندکس شده و به عنوان نتیجه در SERP به نمایش گذاشته می شود. در نتیجه محتوای خود را به صورت دوره ای در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۲) اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی به شکل قابل توجهی تعامل کاربر با شما را بهبود می بخشد و می تواند به عنوان مرجع از دیگر افراد لینک دریافت کند.

۳) از طریق سایت خود به شبکه های اجتماعی خود لینک بدهید، چرا که وبسایت ها برخلاف شبکه های اجتماعی از link juice عبور می‌کنند.

چند نکته مهم در سئو خارجی

همانطور که گفته شد سئوخارجی، شامل تمام فعالیت های شما در خارج از سایت می‌باشد. به صورت کلی می‌توان از مهم ترین و با ارزش ترین روش های سئوخارجی که همچنان در سرپ فارسی کاربرد دارد، به رپورتاژ آگهی اشاره کرد.

رپورتاژآگهی اگر چه برای کسب و کار ممکن است هزینه داشته باشد، اما شما باید دقت کنید که این هزینه به طور کامل حکم سرمایه گذاری داشته و می‌تواند برای شما جدا از برندینگ، کاربر واقعی به ارمغان بیاورد و سایت شما را از رقبا متمایز کند.

در ادامه استراتژی های سئوخارجی به شما توصیه می کنم از فعالیت های زیر چشم پوشی نکنید:

۱) اشتراک گذاری ویدئو در شبکه های اجتماعی و سایت های تولید کننده محتوای ویدئویی؛ دقت داشته باشید که فایل های ویدئویی  برای انتقال در فضای مجازی دارای پتانسیل عجیبی هستند و به سرعت می توانند برای شما سیگنال های مثبت تولید کنند.

۲) اشتراک گذاری تصاویر و اینفوگراف در رسانه های تصویری مثل پینترست یا فلیکر از روش های بسیار خوب و البته رایگان برای دریافت لینک خارجی و سیگنال رسانه های اجتماعی می باشد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *